برترین های کسب و کاردنیای وب

چرا کسب و کار شما به یک ادمین پیج اینستاگرام نیاز دارد؟

بدون شک امروزه شبکه‌های اجتماعی به بخش اساسی و مهمی از بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای مختلف تبدیل شده‌اند. اما آنچه که کمتر روشن است اهمیت استخدام یک ادمین پیج اینستاگرام است. سوالی که بسیاری از صاحبان کسب و کار از خودشان می‌پرسند که آیا واقعا استخدام مدیری برای شبکه‌های اجتماعی ضرورت دارد؟ در مطلب امروز به همین موضوع می‌پردازیم.پیش از پرداختن به ضرورت و اهمیت وجود ادمین پیج اینستاگرام در کسب و کارهای مختلف به این عدد توجه کنید:

60 درصد کاربران محصولات جدید مورد نیاز خود را در اینستاگرام پیدا می‌کنند.

این عدد نشانگر اهمیت بالای این شبکه اجتماعی در فروش محصولات و جذب مشتری برای کسب و کارها است.نحوه یافتن و برقراری ارتباط با این مخاطبان مشتاق جایی است که مدیران رسانه های اجتماعی در آن تخصص دارند.

Why does your business need an Instagram admin page?

نکاتی برای انتخاب ادمین اینستاگرام مناسب:

  • تجربه و تخصص ادمین: ادمینی را انتخاب کنید که تجربه و تخصص کافی در زمینه اینستاگرام داشته باشد.
  • خدمات ارائه شده توسط ادمین: ادمینی را انتخاب کنید که خدماتی را ارائه می‌دهد که شما به آن‌ها نیاز دارید.
  • هزینه خدمات ادمین: ادمینی را انتخاب کنید که هزینه خدماتش با بودجه شما همخوانی داشته باشد.
  • ارتباطات ادمین: ادمینی را انتخاب کنید که بتوانید به طور واضح و موثر با او ارتباط برقرار کنید.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می‌توانید از ادمین اینستاگرام قبل از استخدام بپرسید:

  • چه مقدار تجربه در زمینه ادمینی اینستاگرام دارید؟
  • چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید؟
  • هزینه خدمات شما چقدر است؟
  • چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید؟
  • نمونه کارهای شما چیست؟

انتخاب ادمین اینستاگرام رشت مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف بازاریابی خود در اینستاگرام برسید.

ادمین پیج اینستاگرام دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

یک مدیر رسانه های اجتماعی مسئول حفظ مخاطبان و افزایش حضور آنلاین یک برند تجاری است. این هدف به یک برنامه‌ریزی و استراتژی ویژه نیاز دارد؛ چرا که حضور آنلاین موفق به یک برنامه‌ دقیق و حساب شده بستگی دارد. کاری که مدیر شبکه اجتماعی انجام می‌دهد شامل برنامه‌ریزی محتوا، سئو کردن محتوا، راه‌اندازی خلاقانه و نظارت بر پیشرفت آ‌ن‌ها برای رسیدن به اهداف تجاری هر شرکت است.

در ادامه با بیشتر آشنا خواهید شد:

مدیریت محتوا: مدیر شبکه‌های اجتماعی مسئول ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که متناسب با مخاطبان کسب و کار شما باشد. علاوه بر این مدیریت محتوا شامل ایجاد یک برنامه محتوا، زمان انتشار مطالب، برنامه‌ریزی پست‌ها و استوری‌ها برای هفته‌های بعدی، تبلیغ محتوا و استفاده از هشتگ‌های مربوط به برند شما می‌باشد. حتی اگر شما، شخصا محتوای کسب و کار خود را ایجاد می‌کنید، یک مدیر پیج اینستاگرام می‌تواند به شما در ارائه ایده‌های جدید محتوا، تجزیه و تحلیل رقبا و همچنین یافتن بهترین زمان ارسال پست‌ها کمک کند.

شناسایی مخاطبان هدف: یک ادمین پیج اینستاگرام قادر خواهد بود که کاربران و مشتریان بالقوه کسب و کار شما را شناسایی کند. او می‌تواند ترافیک پیج شما را بالا ببرد. همچنین با جذب مخاطبان هدف کسب و کار شما، در زمانی نسبتا کوتاه فروش شما را افزایش دهد.

یک مدیر اینستاگرام حرفه‌ای، مشارکت دنبال‌کنندگان پیج را بالا می‌برد. با این کار وفاداری مشتریان به برند شما تضمین خواهد شد.

تعامل ساده: مدیران شبکه‌های اجتماعی علاوه بر یافتن دنبال‌کنندگان ارزشمند، تعامل با آن‌ها را نیز ساده و آسان می‌کنند. این تعامل با لایک کردن محتوای برخی از دنبال‌کنندگان قدیمی و پاسخ سریع به نظرات و همچنین دایرکت مسیج‌ها اتفاق می‌افتد.

خدمات به مشتریان: بسیاری از برندها به سوالات دنبال‌کنندگانشان توجه چندانی نمی‌کنند. بنابراین پاسخ دادن به پرسش‌های مشتریان و راهنمایی آن‌ها برای خرید بهتر یکی از راه‌های متمایز شدن از رقبا است. یک ادمین پیج اینستاگرام مسئولیت مدیریت پیام‌ها را بر عهده می‌گیرد. به پرسش‌های مشتریان پاسخ می‌دهد، از دنبال‌کنندگان استقبال می‌کند و تخفیف‌های ویژه را اطلاع‌رسانی می‌کند.

در استخدام ادمین پیج اینستاگرام به چه مواردی توجه کنیم؟

داشتن دانش و اطلاعات در رابطه با کارکرد شبکه‌های اجتماعی

این مورد کاملا بدیهی به نظر می‌رسد. در واقع ابتدایی‌ترین مهارت یک مدیر اینستاگرام توانایی کار کردن با این شبکه اجتماعی است. این دانش شامل موارد اساسی و پیشرفته می‌شود. موارد اساسی شامل پست کردن مطالب و استوری‌ها و همچنین پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت مسیج‌ها می‌شود. از موارد پیشرفته نیز می‌توانه به لینک‌سازی صحیح و استفاده از هشتگ‌ها اشاره کرد.

منظم و دقیق بودن مدیر پیج اینستاگرام

یکی دیگر از مواردی که در هنگام استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار دهید منظم و دقیق بودن است. مدیریت صحیح زمان باعث می‌شود که ادمین پیج اینستاگرام بتواند به تمام بخش‌های مورد نیاز به اندازه کافی توجه کند. به عبارت دیگر مدیر اینستاگرام باید زمان کاری را به گونه‌ای تقسیم کند که برنامه‌ریزی و و همچنین ارتباط با دنبال‌کنندگان به طور مناسبی انجام شوند.ایجاد این تعادل می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. به همین علت کسب و کارهای موفق همواره به دنبال یک مدیر حرفه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی خود هستند.

آشنایی با سئو و SMO

علاوه بر وبسایت‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز اهمیت زیادی دارد. ادمین پیج اینستاگرام علاوه بر توانایی تولید محتوای مناسب با برند شما باید با سئو نیز آشنا باشد. در واقع محتوای تولید شده در پیج شما برای بهتر دیده شدن باید با توجه به الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی بهینه شود. SMO مخفف بهینه‌سازی برای شبکه‌های اجتماعی و SEO بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. هر دوی این موارد می‌توانند باعث شوند که مطالب شما برای کاربران بیشتری نمایش داده شوند. بنابراین توانایی استفاده درست از هر دو نوع بهینه‌سازی یکی از موارد مهم در انتخاب مدیر شبکه‌های اجتماعی است.

خلاقیت و تولید محتوای جذاب

مورد دیگری که در انتخاب ادمین پیج شبکه‌های اجتماعی نقشی کلیدی ایفا می‌کند، خلاقیت و توانایی تولید محتوای جذاب است. مدیر اینستاگرام باید بتواند محتوای سرگرم‌کننده، ارزشمند و مفیدی تولید کند و مخاطبان را با خود همراه سازد. از طرف دیگر خلاقیت ادمین در ایده‌پردازی برای کمپین‌های تبلیغاتی نیز بسیار مهم و موثر خواهد بود. کمپین‌های خلاقانه می‌توانند مخاطبان شما را به مشتری تبدیل کنند و شما را به افراد بیشتری معرفی نمایند.

مهارت‌های ارتباطی و کار گروهی

شبکه‌های اجتماعی بر پایه تعامل و ارتباطات شکل می‌گیرند. بنابراین هر چه مدیر پیج کسب و کار شما مهارت‌های ارتباطی بهتری داشته باشند، در ارتباط با مخاطبان بهتر عمل خواهند کرد. این مهارت‌های ارتباطی از جذب مشتریان گرفته تا پاسخگویی و خدمات پس از فروش موثر خواهند بود.مورد دیگری که باید به آن توجه داشت، توانایی کار گروهی فعال است. ادمین پیج اینستاگرام باید بتواند با سایر اعضای تیم، به خوبی ارتباط برقرار کند و هماهنگ شود. همچنین این مهارت به افراد کمک می‌کند که ایده‌های خود را به شکل قابل درکی ابراز کنند.

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که ادمین پیج اینستاگرام نقشی محوری در موفقیت کسب و کارهای آنلاین ایفا می‌کند. از آنجایی که در بازاریابی شبکه‌های اجتماعفعالیت در اینستاگرام جزء یکی از زیر شاخه های فعالیت های میباشد.امروز دیگر تمام افراد نسبت به این موضوع که اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی است اطمینان خاطر دارند و همواره به منظور پیشرفت کسب و کار خود به دنبال استفاده از خدمات اینستاگرام یا ( ادمین اینستاگرام) هستند.

برای فعالین در این حوزه، تردیدی وجود ندارد که یک برند یا کسب‌وکار، برای دیده شدن باید در اینستاگرام حضور داشته باشد. اما شما ممکن است به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، ضرورت این امر را درک نکنید و یا این که برایتان سوال باشد چرا حضور در اینستاگرام تا این حد مهم شده است؟در ادامه قصد داریم به ضرورت و دلایل استفاده از خدمات اینستاگرام  اشاره کنیم.

ضرورت و دلایل استفاده از خدمات اینستاگرام

۱-تعداد کاربران اینستاگرام

این پلتفرم فضای مجازی توانست در سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران فعال خود را به مرز ۱ میلیارد برساند.این سال، یک نقطه عطف عظیم برای این شبکه اجتماعی بود. بیش از ۷۳ میلیون کاربر جدید در سال ۲۰۲۰ به این شبکه اجتماعی پیوستند و تعداد کاربران آن برای اولین بار به یک میلیارد نفر رسید. پیش از این کارشناسان تخمین می‌زدند که اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ به این تعداد کاربر برسد.برخی از کارشناسان معتقد می باشند که دلیل رشد چشمگیر این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۰ تا حدود زیادی مربوط به پاندمی ویروس کرونا بوده است.همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا سطح استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا افزایش پیدا کند.

اینستاگرام در کشور ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد و تخمین زده شده است که حدود ۴۷ میلیون ایران به عنوان کاربرد فعال در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند.این یعنی بیش از نیمی از جمعیت کل و درصد بالایی از جمعیت بزرگسال کشور، در این شبکه اجتماعی عضویت دارند.این حضور پر تعداد کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی، این پلتفرم را به یکی از ایده آل ترین فضاها برای تبلیغات و بازاریابی تبدیل کرده است.

۲-حضور رایگان در اینستاگرام

در بخش قبلی در مورد تعداد بالای مخاطبان اینستاگرام و ضریب نفوذ آن در میان کاربران ایرانی صحبت کردیم. گفتیم که هیچ رسانه دیگری به اندازه اینستاگرام، مخاطب ندارد.نکته مهم در رابطه با این رسانه اجتماعی این است که اگر پلتفرم یا رسانه ای با این تعداد کاربر فعال وجود داشته باشد حضور در آن احتمالاً رایگان نخواهد بود.این در حالی است که شما به صورت کاملاً رایگان می‌توانید در اینستاگرام اکانت بسازید و در معرض دید تعداد بالایی از افراد جامعه قرار بگیرید.

برای عضویت و فعالیت در اینستاگرام نه تنها هزینه ای را پرداخت نمی کنید بلکه این پلتفرم یا فضای مجازی همواره ابزارها و به روز رسانی های مختلف را در اختیار شما به منظور استفاده بهتر کاربران قرار می دهد.اینستاگرام همواره تلاش می‌کند تا ابزارهای جدیدی برای کاربران خود ارائه دهد و در این بین، توجه ویژه‌ای به کسب‌وکارها و بازاریابان دارد.

۳-موفقیت کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام

به منظور تعداد بالا و طیف گسترده کاربران در این شبکه مجازی، کسب و کارهای مختلفی در این پلتفرم محبوب وجود دارند.از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها و برندها گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک و حتی محلی. اما حتی برای معروف‌ترین کمپانی‌ها هم موفقیت یک شبه به دست نیامده و تیم‌های بازاریابی آن‌ها، مدت‌ها برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت، تلاش کرده‌اند.

۴-حضور و فعالیت رقبا شما در اینستاگرام

چه شما علاقه ای به فعالیت در این فضا داشته باشید و چه علاقمند نباشید، قطعا رقبای شما در این پلتفرم فعالیت دارند و از مزایا و پتانسیل های این شبکه و رسانه برخوردار هستند.بنابراین می‌توان گفت که عدم حضور در اینستاگرام، یک فعل خنثی برای شما نیست. بلکه برای کسب‌وکار شما ضرر هم دارد. چرا که رقیبان شما از فرصت‌های موجود بهره می‌برند و شما از سهمی از این فرصت‌ها نخواهید داشت.

علاوه بر این موارد با فعالیت در اینستاگرام می توانید بر فعالیت های رقبا خود نظارت داشته باشید و مشاهده کنید که رقبا خود از چه محصولات و روش هایی به منظور فروش بیشتر و جذب مشتری استفاده می کنند.بررسی نحوه فعالیت رقبا نه تنها می‌تواند به شما در چینش برنامه و استراتژی اینستاگرام کمک کند بلکه برای هم همینطور است .

۵-در دسترس بودن ابزارهای مختلف

یکی از مزایای مهم یک شبکه اجتماعی که بر پایه انتشار عکس و ویدئو فعالیت می‌کند و دارای کاربران با تعداد بالا باشد، این است که فضا برای خلاقیت در آن زیاد است.تیم‌های بازاریابی برای تولید محتوای جدید می‌توانند ایده‌های بسیار متنوع و گوناگونی را پیاده سازی کنند و با استفاده از آن‌ها، مخاطبان و مشتریان جدید جذب کنند.خصوصاً ابزار جدید Reels که به اینستاگرام اضافه شده، است موجب شده تا مرزهای خلاقیت در بین کسب‌وکارها جا به جا شود و فرصت جدیدی برای بیشتر دیده شدن به وجود آید.

۶-ارتباط مستقیم با مشتریان و کاربران

در حالت معمول کمتر فرصتی پیش می آید که برندها و کسب و کارها به صورت مستقیم با مخاطبان یا مشتریان خود در ارتباط باشند.اینستاگرام و به صورت کلی شبکه‌های اجتماعی، این فرصت را فراهم کرده‌اند تا بتوانید به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با مخاطبان خود در ارتباط باشید.احتمالا با خواندن این نکات احتمالا متوجه شدید که استفاده از خدمات اینستاگرام چه ضرورت هایی دارد و دارای چه مزایا و ویژگی هایی می باشد؛ در ادامه قصد داریم به پلن ها و استراتژی هایی اشاره کنیم که شرکت تبلیغاتی نیلا در ارائه خدمات ادمین اینستاگرام  به شما ارائه می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا