بازرگانی

چرا کولر آبی در مناطق مرطوب موثر نیست؟

چرا کولر آبی در مناطق مرطوب بی اثر است؟
چرا کولر آبی در مناطق مرطوب بی اثر است؟ به طور کلی ، آبسردکن نمونه ای از تجهیزات برودتی و برودتی است که برای تولید هوای سرد داخلی استفاده می شود. مدل سیستم تبرید بر اساس تبخیر آب و ایجاد فرآیندهای مرطوب سازی ، خنک کننده و خنک کننده است. در این زمینه باید توجه داشت که کولر آبی یک سیستم خنک کننده بسیار قدیمی خصوصاً در کشور ما است. به همین ترتیب ، به این مدل تجهیزات تبرید کولر گازی تبخیری نیز گفته می شود.
به منظور پاسخ به این سوال که چرا کولر آبی برای مناطق مرطوب مناسب نیست ، می توان گفت مکانیسم عملکرد تجهیزات بر اساس تبخیر دما و تولید رطوبت است که در تابستان هوای سرد اتاق را تخلیه می کند. طراحی چیلر بسیار ساده و ساده است. در ساختار اصلی دستگاه ، یک حفره فلزی و بسیاری از اتصالات تبخیر دیده می شود.

گفتنی است که فرآیند تولید و تبخیر آب سرد توسط کولر آبی از طریق پمپ برقی آن به اتمام می رسد. در این زمینه باید توجه داشت که کولر آبی یک سیستم خنک کننده تبخیری است. سیستم تبخیر با تبخیر مایع محیط را خنک می کند. مایعی که در چیلر استفاده می شود معمولاً یک جریان آب است.

استفاده از فناوری مدرن و جدید در طراحی و ساخت ، باعث بهبود ظرفیت خنک کننده چیلر شده است. تجهیزات تبرید به دلیل بزرگ بودن معمولاً در خارج از ساختمان نصب و کار می کنند. هوای سرد تولید شده توسط تجهیزات نیز از طریق خط لوله به خانه منتقل می شود.

علل کارایی پایین کولرهای آبی در مناطق مرطوب
برای پاسخ به این سوال که چرا کولرهای آبی نمی توانند در مناطق مرطوب کار کنند ، باید اشاره کرد که آب و هوا در بسیاری از شهرهای کشور ما گرم و خشک است. کولرهای آبی یک انتخاب عملی و موثر برای استفاده در آب و هوای گرم و خشک است. بنابراین ، یک عامل مهم در بهبود کارایی و کارایی چیلرها توجه به شرایط آب و هوایی منطقه است.

به دلیل رطوبت زیاد ، نصب و استفاده از این تجهیزات در مناطق شمالی و جنوبی کشور غیر منطقی و از نظر اقتصادی غیر منطقی است. از آنجا که از دستگاه در مکان مرطوب استفاده می شود ، علاوه بر افزایش رطوبت ، کولر و محیط نیز از شرایط راحت و دمای لازم دور نخواهند بود.

بنابراین ، هنگام پاسخ به این سوال که چرا کولرهای آبی برای مناطق مرطوب مناسب نیستند ، باید ذکر شود که عملکرد تبخیر تجهیزات باعث افزایش دمای هوا در مناطق با رطوبت بالا می شود. در این حالت دمای داخل خانه نه تنها آرام خواهد شد بلکه موجب نارضایتی و نارضایتی می شود و کاربران را از آرامش سلب می کند. علاوه بر این ، استفاده از کولرهای آبی در مناطق مرطوب فقط منجر به هدر رفتن برق و انرژی می شود که هزینه های جانبی و اقتصادی مصرف کنندگان را افزایش می دهد.
لازم به ذکر است که ، طبق تحقیقات ، دمای بدن راحت 24-26 درجه سانتیگراد بدست آمد. کاهش یا کاهش دما به زیر سطح اعلام شده می تواند عواقب مختلفی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشد. بنابراین ، رطوبت زیاد محیط این تعادل را از بین می برد و هوای گرم و هوای اضافی اتاق را به گردش در می آورد. بعلاوه ، کارایی چیلر در شرایط عادی حدود 75٪ است. بنابراین استفاده از این سیستم خنک کننده در مناطق مرطوب باعث کاهش کارایی و کارایی تجهیزات می شود.دلیل اصلی افزایش رطوبت هنگام استفاده از چیلر
در این مقاله ، چرا کولر آبی در مناطق مرطوب کار نمی کند ، باید توجه داشت که مکانیسم عملکرد این دستگاه ها رطوبت هوا را افزایش می دهد. از آنجا که فرایند تبخیر در این مدل سیستم تبرید به عنوان یک مبدل حرارتی عمل می کند ، هوای تولید شده دارای رطوبت نسبتاً بالایی است. به همین ترتیب ، مایعات اصلی که مکانیسم عملکرد کولر آبی را فعال می کند ، جریان آب است.

هنگام کار تجهیزات ، ریختن قطرات آب به محیط و انتقال آنها به محیط بسیار م veryثر است. وجود کاه در این دستگاه ها باعث افزایش ترشح مولکول های آب در محیط می شود. دمنده همچنین ذرات را به حرکت در می آورد.

یکی از دلایل افزایش رطوبت هنگام کار یخچال ، خرابی و خوردگی واشرها و مقیاس آن است. نی های خنک شده با آب سرد معمولاً فرسوده می شوند و با گذشت زمان تغییر شکل می دهند. در نتیجه با کاهش ظرفیت خنک کننده دستگاه ، ذرات و قطرات آب توسط فن به محیط داخلی منتقل می شوند. ناسازگاری ظرفیت تهویه مطبوع با اندازه و اندازه محیط در افزایش رطوبت هوا مثر است.
در این دسته که چرا کولرهای آبی در مناطق مرطوب کار نمی کنند ، لازم به ذکر نیست که افزایش رطوبت در مناطق گرم و خشک تعادل رطوبت ایجاد می کند و بنابراین از خشکی پوست جلوگیری می کند. با این حال ، رطوبت در محیط مرطوب افزایش می یابد ، و کارایی چیلر و هوای گرم تولید شده کاهش می یابد.
روش کاهش و کنترل رطوبت هوا را افزایش دهید

نگهداری منظم ، تمیز کردن خاک و رسوب زدایی کولر آبی تأثیر زیادی در کاهش آب تولید شده در هنگام کار تجهیزات دارد. در این راستا ، بازرسی و تعویض نی ، لنت های خنک شده با آب و قطعات و قطعات سیستم تمیز کردن نیز مثر است.

علاوه بر این ، استفاده از تشک سلولزی یکی از بهترین روش ها برای کنترل و مدیریت آب اضافی است. توزیع صحیح ، بهینه و یکپارچه آب ، جلوگیری از انتقال ذرات به اطراف ، عدم وجود قارچ و باکتری و کاهش مشکلات تنفسی از مزایای پدهای سلولزی است.
از مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/with-split-ic-ficient-in-ficient- در- مرطوب نیست- در /
تاریخ انتشار :
2021-03-24 10:00:29.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا