بازرگانی

چرخه جذب و چرخه خنک کننده جذبی + چرخه

چرخه چیلر جذب
نحوه کارکرد آنها و چرخه چیلر جذب در مقایسه با مدلهای فشرده سازی ، بسیار متفاوت هستند. فرآیند خنک سازی و ایجاد خنک سازی در چیلرهای جذبی یا جذبی توسط اجزایی مانند ژنراتور ، جاذب ، کندانسور و اواپراتور انجام می شود. در این مدل از سیستم تهویه ، اثری از کمپرسور و واحد فشار مشاهده نمی شود.
در نتیجه ، عملکرد چیلرهای جذبی به چرخه چیلر جذبی بستگی دارد. همچنین در این دستگاه ژنراتورها ، جاذب ها و پمپ ها تقریباً مانند کمپرسورها کار می کنند.

لازم به ذکر است که در چرخه تبرید ، جز component جذب پالپ ژنراتور با تأمین گرمای مورد نیاز ، اختلاف فشار مناسب را برای تأمین خنک کننده ایجاد می کند.

اما در کولرهای تحت فشار ، اختلاف فشار در دستگاه توسط قسمت کمپرسور ایجاد می شود. در این رابطه ، باید توجه داشت که برق برای انجام چرخه فشرده سازی مورد نیاز است. تأمین جریان الکتریکی لازم باعث شروع و چرخش موتور الکتریکی و در نتیجه کارکرد کمپرسور خنک کننده کمپرسور می شود.
در چیلرهای جذبی ، گرما برای اجرای چرخه جذب مورد نیاز است. لازم به ذکر است که در خنک کننده ها آب به عنوان ماده خنک کننده و محلول جذب می شود ، در حالی که از لیتیوم بروماید بسیار عالی استفاده می شود. مبرد در نظر گرفته شده برای خنک کننده های فشار ، بسته به نوع و مدل ، مبرد r22 یا r134a است.
بر اساس نوع و مدل ، چیلرهای تراکمی در مدلهای چیلرهای آب سرد فشرده و چیلرهای خنک کننده هوای فشرده طراحی و تولید می شوند. از طرف دیگر ، چیلرهای جذبی با مدلهای شعله مستقیم ، اثر دوگانه و تک افکت یا تک مرحله در بازار موجود است.

روند چرخه جذب
مکانیسم عملکرد و چرخه چیلر جذب در بسیاری از موارد ، مانند چرخه تبرید ، فشرده سازی رخ می دهد. تفاوت در شاخص چرخه جذب شامل حذف کمپرسور و استفاده از تجهیزات و اجزایی مانند ژنراتورها ، جاذب ها و پمپ ها است. علاوه بر این ، این چرخه ، به ویژه از نظر میعان در قسمت کندانسور و تبخیر در قسمت اواپراتور ، به عنوان یک چرخه خنک کننده فشار انجام می شود.
به عبارت دیگر ، چهار عنصر کمپرسور ، کمپرسور ، واحد تبخیر ، واحد تبخیر ، واحد تغلیظ یا واحد متراکم و یک سوپاپ انبساط یا شیر انبساط برای انجام عملکرد چرخه تبرید فشار مورد نیاز است. در چیلرهای جذبی ، این فرآیند توسط اجزایی مانند کمپرسورها و جاذب ها ، همراه با کندانسورها و اواپراتورها انجام می شود.
ذکر این نکته در سال ضروری است ، به نظر می رسد چرخه چیلر جذبی به دلیل حذف قسمت کمپرسور ، میزان مصرف انرژی را به میزان زیادی کاهش می دهد. این نقش مهمی در به حداقل رساندن و کاهش هزینه های اقتصادی و مکمل دارد.
تولید سرما در این دستگاه ها بر اساس ایجاد یک فرآیند شیمیایی در خلا و بر اساس جذب گرما است. چیلرهای جذبی مایعاتی هستند که در دماهای پایین و فشار کم تبخیر می شوند. بخارات مایع ثانویه از طریق محلول لیتیوم بروماید یا خود جاذب آزاد می شوند.
در این مدل از سیستم های هوادهی ، آب با فشار اتمسفر در دمای 100 درجه سانتیگراد می جوشد و در دمای 43 درجه سانتیگراد و فشار 0.1 اتمسفر ، تحت فشار کندانسور و ژنراتور تبخیر می شود. .
هنگامی که فشار به میزان 0.01 atm کاهش می یابد ، مایع خنک کننده در دمای 4.5 درجه سانتیگراد تبخیر می شود. در نتیجه ، یکی از تفاوت های تبرید تحت فشار و خنک کننده جذب را می توان در نحوه انتقال مبرد از فشار پایین در فشار بالا در چرخه تبرید مشاهده کرد.نقش محلول جذب در چرخه تبرید جذب
همانطور که گفته شد ، جاذب یا جاذب یکی از اجزای اصلی چرخه چیلر جذب است. یک محلول نمکی لیتیوم مایع یا شکننده با جذب بخار تولید شده در محفظه اواپراتور ، بستر مناسبی برای آب خنک کننده فراهم می کند. خاصیت جذب بالای نمک مایع تأثیر مثبتی در جذب حرارت و دفع حاصل از تبخیر دارد.
محلول لیتیوم بروماید از خانواده هالوژن ها است و به عنوان نوعی عنصر قلیایی از نظر خواص شیمیایی و فیزیکی فرمول پایداری دارد. بنابراین ، این یک راه حل بی تجربه در فضای باز است.
لیتیوم بروماید توانایی بالایی در جذب رطوبت دارد. این محلول همچنین به شما امکان می دهد مقادیر زیادی آب را به راحتی حل کنید. روند تبخیر آب و افزایش درجه تغییر غلظت لیتیوم بروماید.
ایمنی و عدم وجود ترکیبات سمی و مضر از دیگر ویژگی های بارز نمک مایع است. بعلاوه ، گرمای ویژه کم این محلول به کارایی و بازده حرارتی خنک کننده جذبی کمک می کند.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/absorption-chiller-cycle/
تاریخ انتشار :
2021-04-26 10:00:53.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا