ارز دیجیتالبرترین های کسب و کار

چطور تریدرها درآمد دلاری کسب می‌کنند؟

تریدرها راه‌های زیادی برای کسب درآمد دلاری پیش روی خود دارند. در این مقاله به معرفی این شغل و راه‌های ایشان برای درآمدزایی می‌پردازیم.

حتی اگر فعال اقتصادی نباشید یا علاقه‌ای به سرمایه گذاری در بازارهای مالی هم نداشته باشید حتما واژه ترید یا تریدر به گوش شما خورده است. می‌توان گفت امروزه ما به طور روزمره با این واژه‌ها برخورد می‌کنیم و یا در گپ و گفت روزانه با دوستانمان مدام این واژه‌ها تکرار می‌شوند. یکی از دلایل استفاده از این کلمات، رونق بازارهای ارز دیجیتال است. هر چه جلوتر می‌رویم و خرید بیت کوین و معاملات بازار ارزهای دیجیتال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند با واژه‌های مثل ترید،‌ تریدر، صرافی ارز دیجیتال، کیف پول دیجیتال بیشتر برخورد می‌کنیم‌.

ترید چیست؟

ترید به زبان ساده یعنی معامله یا خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت پول یا کالا یا خدماتی به ارزش یکسان. اما اگر بخواهیم تعریف امروزی‌تر از معامله در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم ترید یعنی از پول خود پول بسازید! شما با مبلغی که وارد بازارهای مالی می‌کنید می‌توانید با انجام معاملات، آن پول را افزایش یا حتی کاهش دهید.

 این معاملات ممکن‌ است به صورت داخلی و یا بین کشورها اتفاق بیفتد. این معاملات باید در بازاری صورت پذیرد این بازارها به صورت تسهیل کننده‌ی معاملات بین اشخاص یا دولت‌ها عمل می‌کنند. مانند بازار بورس که شما می‌توانید سهام یک شرکت را خرید نمایید.

در بازارهای مالی مانند بورس، اوراق قرضه، ارز دیجیتال، این معاملات باید از طریق یک واسطه صورت پذیرد. به عنوان مثال در بازار بورس از طریق کارگزاری و در بازار ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های معتبر اکسبیتو صورت می‌پذیرد.

 ترید کردن در بازارهای مالی نیاز به تجربه، تخصص‌ و آموزش دارد. اگر مایل به ترید کردن در بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال هستید، با آگاهی و علم به قوانین ترید وارد شوید. شما باید در نظر داشته باشید که ترید کردن در بازارهای مالی هم سود و هم زیان دارد و خود را برای آن آماده نمایید.

تریدر به چه کسی می‌گویند؟

تا اینجا با مفهوم ترید آشنا شدیم و فهمیدیم که ترید به معامله ‌ای گویند که تحت عنوان شبکه‌ای به نام بازار صورت می‌گیرد. حال به کسی که این معاملات را انجام می‌دهد تریدر گویند. تریدر باید تخصص کافی در زمینه‌ی بازار مورد فعالیت خود داشته باشد و با آگاهی شروع به خرید و فروش نماید.

به نقل از سودپلاس، در بسیاری از مواقع افراد عادی که دارای سرمایه هستند و به سرمایه گذاری در زمینه‌ی بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال دارند و به‌ اندازه‌ی کافی در این زمینه آگاهی ندارند با مراجعه به یک تریدر،‌ از او برای سرمایه‌گذاری راهنمایی می‌گیرند و اقدام به خرید بیت کوین و سایر کوین‌های بازار نمایند.. پس یک تریدر نه‌ تنها برای خود، بلکه برای دیگران نیز اینکار را انجام می‌دهد. از اینرو امروزه تریدر بودن یک شغل پردرآمد محسوب می‌گردد.

آموزش | اپل

بازار ارز دیجیتال فراز و فرودهای بسیاری دارد‌. کسی که در این بازار به صورت فعال شروع به ترید کردن می‌نماید باید خود را آماده‌ی هر ریزش و یا افزایشی نماید‌.

اگر بخواهیم یک تعریف حرفه‌ای از تریدر در بازار‌ارز‌های دیجیتال دهیم؛ باید بگویم تریدر کسی است که در کمترین مبلغ یک ارز را خریداری نمایید و در بالاترین مبلغ به فروش برساند. پس یک تریدر حرفه ای باید به صورت تخصصی  بازار ارز دیجیتال را دنبال نمایید و ارزهای سودده را شناسایی کند و بتواند به خوبی بازار را پیش بینی کند.

صرافی یا بروکر چیست؟

صرافی در بازار ارز دیجیتال مانند صرافی در بازارهایی مثل بازار طلا نیست؛ زیرا این نوع صرافی‌ها در یک مکان فیزیکی، خدمات ارائه نمی‌دهند بلکه در یک سایت یا اپلیکیشن فعالیت می‌نمایند‌‌. برای ثبت‌نام در این صرافی‌ها نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان خاص نیست و تمام پروسه‌ی ثبت‌نام به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد.

یک صرافی‌ ارزهای دیجیتال، ارزهای موجود در بازار را به صورت آنلاین در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. و تریدرها با توجه به تخصص و تجربه‌ی خود اقدام به خرید ارزهای مورد نظر خود می‌نمایند. در حقیقت می‌توان گفت این صرافی‌ها به شما امکان خرید ارز دیجیتال و یا فروش آن و تبدیل به یک ارز دیگر یا پول رایج کشور می‌دهند. درآمد‌ صرافی‌‌ها از درصدی است که از خرید و فروش معاملات کسب می‌نمایند. این درصد سود اغلب بین ۱ درصد تا ۳ درصد می‌تواند در گردش باشد.

صرافی‌هایی که در بازار ارزدیجیتال قرار می‌گیرند به دو دسته تقسیم می‌شوند‌:

صرافی های متمرکز و صرافی‌های غیر متمرکز

تفاوت صرافی ‌های متمرکز و غیر متمرکز در این است که صرافی‌های متمرکز زیر نظر و تحت نظارت و کنترل یک دولت قرار دارند، یک نهاد از آنها پشتیبانی می‌کند‌. صرافی‌های متمرکز باید از قوانین و مقررات دولت‌ها اطاعت کنند و زیرا تحت مجوز دولت‌ها فعالیت می‌نمایند. آنها کیف پول مخصوص به خود را دارند و به تریدرها کیف پول شخصی به همراه کد مخصوص نمی‌دهند؛ این بدان معناست که صرافی کیف پول یک تریدر را در اختیار دارد و می‌تواند کیف پول یک تریدر را بلوکه نماید

ولی صرافی‌های غیر متمرکز از بستر بلاک‌چین برای معادلات خود استفاده می‌کنند‌ و شما می‌توانید کیف پول شخصی خود را به آنها وصل نمایید‌. که این مسئله امنیت و حریم خصوصی افراد را تامین می‌نماید. ولی به دلیل عدم استقبالی که تاکنون از صرافی‌های غیرمتمرکز صورت گرفته است آنها از مقدار نقدینگی پایینی برخوردار هستند‌. پیش‌بینی می‌شود در سالهای آینده از صرافی‌های غیرمتمرکز استقبال بیشتری صورت گیرد.

ترید در صرافی‌های ایرانی بهتر است یا خارجی؟

اینکه در صرافی ایرانی یا خارجی سرمایه گذاری نماییم، دغدغه خیلی از ایرانی‌هاست. هر یک از صرافی‌ها دارای مزایا و یا معایب خاص خودشان هستند. در ابتدا باید ذکر نماییم که شرایط تحریم، سرمایه‌گذاری در صرافی‌های خارجی را با کمی ریسک همراه نموده است.

اگر بخواهیم از مزایای صرافی‌های ایرانی بگوییم این است که براحتی و با استفاده از کارت بانکی و بعد از ثبت نام و احراز هویت، می‌توانیم در آنها با پول ریال خرید انجام دهیم. نکته‌ی دیگر، همان مبحث تحریم است که در‌ابتدا به آن اشاره نمودیم. بعد از ساخت پروفایل و انجام خرید یا فروش در صرافی‌های‌ ایرانی، نگران تحریم یا بلوکه شدن حسابمان نخواهیم بود. اما مبحث امنیت نیز در صرافی‌های ایرانی بسیار مورد توجه است. اگر در انجام معاملات خود در صرافی‌های ایرانی به مشکل برخوردیم می‌توانیم از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

اما یکی از مهم‌ترین مزایا صرافی‌های خارجی که می‌توان از آن به عنوان یکی از معایب صرافی‌های داخلی ذکر کرد آن‌ است که صرافی‌های خارجی از تعداد ارزهای زیاد پشتیبانی می‌نمایند و حجم پولی که در آنها ردوبدل می‌شود نیز بسیار زیاد است. این موارد برای آنان که به صورت حرفه ای تریدر هستند بسیار مهم و قابل توجه است.

در نهایت توصیه‌ی ما به شما این‌است که اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال دارید؛ مثلا می‌خواهید مقداری بیت کوین یا اتریوم خریداری نمایید و به عنوان پس‌انداز نگهداری کنید، حتما به سراغ صرافی‌های ایرانی بروید. ولی اگر قصد خرید و فروش و ترید به صورت حرفه‌ای را دارید،‌ استفاده از صرافی‌های خارجی به شما پیشنهاد می‌گردد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا