[ad_1]
اگر مغز شما گلدان ذوب تفکر تحلیلی و ایده های خلاق است اگر شما یک رهبر طبیعی با مهارت های ارتباطی استثنایی هستید و (در آخر) اگر بتوانید بدون خم شدن فشار مهلت های مهلت را تحمل کنید ممکن است بخواهید یک حرفه را به عنوان مدیر بازاریابی در نظر بگیرید. در شرکت های کوچکتر مدیرعامل یا مالک ممکن است مسئولیت های زیادی از جمله تبلیغات ارتقاء روابط عمومی فروش و بازاریابی را بر عهده بگیرد. از طرف دیگر شرکت های بزرگ برای مدیریت این مناطق یک معاون رئیس جمهور دارند.
به طور مشخص مدیران بازاریابی مسئول هماهنگی جنبه های مختلف استراتژی بازاریابی از جمله تحقیقات بازاریابی و روابط عمومی هستند. علاوه بر این آنها مدیران را در زمینه هایی مانند تبلیغات قیمت گذاری توسعه محصول تبلیغ و فروش به کار می گیرند. به استثنای شرکت های بزرگتر این مدیران توسط کارمندان تبلیغاتی و تبلیغاتی به ندرت بزرگ اداره می شوند. بسیاری از شرکت های کوچک مسئولیت های تبلیغاتی و تبلیغاتی خود را بر عهده می گیرند زیرا شخص اداری به عنوان پیوندی بین آژانس تبلیغاتی و سازمان عمل می کند.
براساس گزارش وزارت کار صنایع خدمات حرفه ای علمی و فنی تقریباً 1/3 از مدیران بازاریابی نیروی کار را در سال 2004 به خدمت اختصاص داده اند. تبلیغات بازاریابی روابط عمومی و مدیران فروش نزدیک به 700000 شغل داشته اند – و مدیران بازاریابی 203000 از آنها یا 29٪ را به خود اختصاص داده اند.
مسئولیت های معمول یک مدیر بازاریابی
مدیران بازاریابی و زیردستان آنها – مدیران تحقیقات بازار و مسئولان توسعه محصول – معمولاً وظیفه دارند استراتژی های بازاریابی را برای شرکت های خود تدوین کنند. معمولاً محصولات و خدمات شرکت نیز از این طریق تحلیل می شوند. علاوه بر این وظیفه شناسایی مشتری و همچنین بازارهای بالقوه مانند شرکتها عموم مردم دولت خرده فروشان و عمده فروشان را بر عهده دارد.
در حالی که مدیر بازاریابی تلاش می کند سطح رضایت مشتری را حفظ کند وی همچنین با استفاده از راهبردهای موثر قیمت گذاری سعی در به حداکثر رساندن سهم و سود بازار دارد. مدیران بازاریابی همچنین در تلاش برای جذب مشتری با ارتقاء محصولات و یا خدمات شرکت با سایر مدیران همکاری می کنند. سرانجام در تلاش برای نظارت بر روندهایی که به ضرورت توسعه محصولات و خدمات جدید اشاره می کند مدیران بازاریابی اغلب با مدیران توسعه محصول و فروش همکاری می کنند. وقتی محصول وارد مرحله توسعه می شود به نظارت بر روند کمک می کند.
سوابق تحصیلی و / یا الزامات
معمولاً هنگام واجد شرایط بودن برای سمت مدیر بازاریابی دوره مشخصی از الزامات آموزشی وجود ندارد. معمولاً مدیران بازاریابی در بیشتر شرکت ها از درون ارتقا پیدا می کنند و از این رو به عنوان مدیر فروش یا محقق بازار از این رده بالا می روند. تا آنجا که آموزش به این معنا مربوط می شود در مورد آموزش هایی است که می توان از صعود از نردبان شرکت تشکر کرد. بنابراین اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی این است که بتوانید پای خود را در خانه بکشید سپس راه خود را طی کنید.
آموزش رسمی ممکن است رویکرد بازاریابی واقعی را شامل شود یا نباشد. در واقع انواع مختلفی از مطالعات اساسی پذیرفته شده است. آنچه در بین بسیاری از کارفرمایان معمول به نظر می رسد این است که آنها اغلب به دنبال آن دسته از کاندیداها هستند که دارای تحصیلات نسبتاً گسترده ای در هنرهای لیبرال با هر تجربه کاری مرتبط یا مرتبط هستند. الزامات از سایت به سایت دیگر متفاوت است.
با کمال تعجب بسیاری از شرکت ها با داشتن مدرک لیسانس روزنامه نگاری ادبیات فلسفه روانشناسی یا جامعه شناسی برای یک کاندیدا مثبت ظاهر می شوند. شرکتهای دیگر ممکن است ترجیح دهند یک مدرک موفق با مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی و کارشناسی ارشد بازاریابی داشته باشند. در محیط های پیشرفته مانند تولید رایانه کارفرمایان ممکن است بخواهند که داوطلب دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر با مدرک MBA باشد.
یک مسیر دیگر نشان می دهد که برخی از کارفرمایان می خواهند که یک نامزد مدیر بازاریابی دارای مدرک ژورنالیستی با پایه و اساس محکمی در زمینه هایی مانند رفتار مصرف کننده بازاریابی تحقیقات بازار و فروش باشد. اصولاً دوره های آموزشی و دوره های مدیریت به طور کلی تمام خصوصیات لازم را دارند و به عنوان یک آمادگی مناسب برای حرفه مدیریت بازاریابی بسیار ارزیابی می شوند. مثل همیشه مهارت های رایانه ای بسیار حیاتی است و در بعضی موارد زبان خارجی (خصوصاً اسپانیایی) کیفیت لازم را دارد.
سرانجام مدیران کارمندانی که از یک مجموعه سختگیرانه استانداردهای آموزشی استفاده می کنند معمولاً برای حداقل یک لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد حسابداری مالی یا بازاریابی کاندیدایی را جستجو می کنند. بعلاوه MBA در مدیریت تجارت یا مدیریت تجارت با تأکید بر بازاریابی روی کارشناسی ارجح است.
دامنه حقوق و انتظارات شغلی
فرصت های اشتغال در صنعت بازاریابی در چهار سال گذشته به طور پیوسته بهبود یافته است و وزارت کار ایالات متحده انتظار دارد که تعداد حرفه های بازاریابی سریعتر از متوسط بخش شغلی رشد کند. انتظار می رود رقابت برای مشاغل شدید باشد و فردی که مایل است به سمت مدیریت برود ممکن است مجبور شود سالها تجربه اضافی را در مقایسه با شرایط فعلی کسب کند.
از ژانویه سال 2008 دفتر آمار آمریكا گزارش داده است كه دستمزد مديران بازاریابی از 66247 دلار تا 93073 دلار است. طیف گسترده حقوق و دستمزد مربوط به کار یا صنعت سطح اشتغال و اندازه شرکت است.
6 مرحله برای به حداکثر رساندن پتانسیل بخش بازاریابی خود
رشد شغلی خاص اغلب در صنعت متفاوت است و انتظار می رود فرصتهای شغلی برای مدیران بازاریابی سریعتر از میانگین ملی تا سال 2014 رشد کند. شش مرحله بعدی توصیه هایی برای آنچه که یک نامزد مدیر بازاریابی می تواند انجام دهد برای افزایش شانس خود برای انتقال حرفه ای رو به رشد است.
1. اول از همه سعی کنید تعلیم و تربیتی را که کارفرمای شما در جستجوی نامزد به دنبال آن است دنبال کنید. حداقل تحصیلات مورد نیاز به مدرک لیسانس یا لیسانس مدیریت دولتی بازاریابی یا رشته صنعت شرکت به عنوان مثال مهندسی است. برخی از کارفرمایان ممکن است به MBA نیز احتیاج داشته باشند.
2. در صورت امکان با یک شرکت بازاریابی تمرین کنید. این یک روش خوب برای پرورش برخی دانش و کسب تجربه ای ارزشمند در این فرایند است.
3. از مشاغل سطح پایین تر از قبیل نماینده خدمات مشتری دستیار بازاریابی پژوهشگر بازار یا دستیار فروش 3 تا 5 سال در هر کجا بگذرانید. این به شما در پیشرفت مهارت های پیش زمینه و به دست آوردن تجربه لازم برای مدیر بازاریابی کمک می کند.
4- در یک کلاس نوشتن خلاق یا هنری شرکت کنید یا به یک گروه سخنرانی عمومی بپیوندید. این به شما کمک می کند مهارت های ارتباطی نوشتاری و شفاهی خود را توسعه دهید.
5- اگر فرصتی برای حرکت دارید آن را بگیرید. نقل و انتقالات از خانه به شعبه یا بین شعب شانس ارتقاء شما را افزایش می دهد و یا در CV به نظر می رسد
6. اگر کالج محلی شما دوره های آموزش مداوم یا برنامه آموزش اداری را ارائه می دهد برای آن ثبت نام کنید. این کمک می کند تا مهارت های خود را ارتقا داده و به کارفرمای خود هشدار دهید که شما متعهد به پیشرفت و پیشرفت کار هستید.
[ad_2]