چه کسی دامنه های کانادایی را مدیریت می کند؟

[ad_1]

کانادا

سازمان ثبت اینترنتی كانادا (CIRA) .ca. آنها به منظور آسانتر و سریعتر ثبت نام TLD کانادایی در سال 2000 مدیریت Top Level Domain (TLD) را آغاز کردند. CIRA در ابتدا گروهی متشکل از افراد عادی بود که برای حمایت از جامعه اینترنتی کانادا و کمک های دولت در حاکمیت بین المللی اینترنت کار می کردند.

CIRA یک سازمان با مدیریت عضو است. هرکسی که دارای یک TDL .ca باشد می تواند برای عضویت اقدام کند و نظرات و ایده های خود را ارائه دهد. اگر هرکسی که ثبت نام کرد .ca TDL عضو شود CIRA یکی از بزرگترین سازمانهای سکولار در جهان خواهد بود که نام دامنه .c میلیون خود را در تاریخ 4/15/2008 به ثبت برساند!

CIRA استانداردهای بسیار سختی را برای افرادی که به دنبال آن هستند .ca TDL اعمال کرده است. از آنجا که این الزامات با اصرار اعمال می شود می توانید مطمئن باشید که هر وب سایتی با .ca TDL یک سایت واقعاً کانادایی است. برخی از شرایط لازم برای به دست آوردن یک TDL .ca عبارتند از:

• شما باید شهروند کانادایی با سن اکثریت باشید

• شما باید مقیم دائم کانادا باشید

• First Nation Metis Inuit یا سایر افراد بومی در کانادا واجد شرایط برای .ca TDL هستند

• تقسیمات دولتی واجد شرایط هستند

• سازمان شناخته شده قانونی کانادا

• باند هندی که الزامات قانون هند برای کانادا را برآورده می کند

• اقامت خارجی با مارک تجاری کانادا

• ملکه وظایف خود را به عنوان رئیس دولت انجام می دهد

CIRA قبلاً اجازه استفاده از اختصارات شهرستان را در .ca TDL داده بود. به عنوان مثال URL مانند shophere.nb.ca نشان می دهد که این تجارت در نیوبرانزویک کانادا واقع شده است. اگرچه این کار برای وب سایت ها راحت بود و به مردم امکان می داد از کجا تجارت کنند بسیار پیچیده تلقی شد و در اکتبر سال 2010 قطع شد. کسانی که نامگذاری منطقه خود را دریافت کرده اند می توانند آن را حفظ کنند اما CIRA دیگر ثبت نام هایی را با پسوندهای شهرستان نمی پذیرد.

قوانین CIRA چنان واضح است که یک کلمه ناشناخته خاص در نام های وب سایت یا نام شهر و محلی در مرزهای کانادا قابل استفاده نیست. این اسامی برای استفاده از آن اشخاص محفوظ است.

صاحبان وب سایت با .ca TDL از قوانین CIRA حاکم بر دامنه های منقضی قدردانی می کنند. ابتدا صاحب وب سایت 30 روز پس از انقضاء دامنه برای بازیابی نام دارد. شاید آنها فراموش کنند که ثبت نام خود را تمدید کنند یا در شرایط سخت افتادند و نتوانستند هزینه را بپردازند. این آخرین فرصت برای آنهاست که به TDL بچسبند. اگر مالک تصمیم بگذارد TDL خود را منقضی کند وضعیت TBR پس از 30 روز آخرین فرصت فرصت تنظیم می شود (صادر می شود). TDL در حراج های هفتگی ارائه می شود. علاقه مندان می توانند پیشنهادات خود را در حراج ارسال کرده یا پیشنهادهای خود را از قبل ثبت کنند. اگر پیشنهادی در TDL وجود نداشته باشد آنها ویرایش و در اختیار ثبت نام کنندگان جدید قرار می گیرند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا