برترین های کسب و کاردنیای وب

چگونه ترافیک‌ خود را به صورت ارگانیک افزایش دهیم؟

مزایای افزایش ترافیک با بهینه سازی سایت

اینکه گوگل دوست دارد الگوریتم سئوی خودش را بهینه کند بر کسی پوشیده نیست. در واقع ممکن است تعداد تغییرات و بروز رسانی های گوگل در یک سال به ۵۰۰ عدد هم برسد. به معنی بهینه سازی محتوا است که در نهایت بتواند در نتایج نمایش داده شود. با تعداد زیاد تغییرات و بروز رسانی ها این امکان وجود دارد که شما بعضی نکات را از دست بدهید.

با از دست دادن برخی از نکات ممکن است بقیه تلاش های دیگر شما از بین رود. واقعا هیچ کسی نمی خواهد این اتفاق رخ دهد. اما در صورتی که آن ها را به درستی انجام دهید می توانید از مزایای افزایش ترافیک استفاده نموده که منجر به بالا و افزایش کاربران دائمی می شود. چه کسی است که ترافیک بیشتر و فروش بیشتر را نخواهد؟

فاکتورهای رنک گیری و سئو در چند سال اخیر تغییرات زیادی به خود دیده است. برخی از تکنیک های سئوی که در ۵ سال پیش ازآن استفاده می شد الان دیگر کاربردی ندارند. به همین دلیل ما چندین تاکتیک و استراتژی روش های مختلف را از افراد جمع کرده ایم که مطمئن باشید سئو سایت شما مناسب با تاکتیک های سئوی امسال است.

این ها نکات عالی برای هستند. همچنین شما می توانید در صورت تمایل به مطالعه مقالات بیشتر به مقالات خدمات سئو وبسایت این وبسایت مراجعه کنید. همانگونه که خواهید دید، اگر قالبی باشد که همه آنها را پوشش دهد این است که یک تجربه کاربری بهتر را ایجاد کند، اما می بینید که بعضی از متخصص های دیگر از روش های منحصر به فرد خود را پیش می گیرند.

ما همجنین در بخش دوم مقاله  که برای شما در نظر گرفته ایم که ۱۶ نکته سریع سئو را برای شما بازگو می کنم. بیشتر از این وقت  شما را تلف نکنیم و برویم نگاهی به استراتژی های سئو از دید متخصصین جهانی سئو بیاندازیم.

ابزار | افزایش

استراتژی های سئو از دید متخصصین جهانی سئو

۱. بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید

متخصص اول سئوی ما برایان دین (Brian Dean) از سایت می باشد.

برایان در مورد سیگنال های تجربه کاربری در رنکینگ موتور جستجو حرف می زند. ما اخیرا از گوگل شنیده ایم که RankBrain سومین فاکتور رنک گیری آنها است، و این رویه نه تنها ادامه پیدا می کند بلکه در اینده نقش پر رنگ تری به خود می گیرد.

اگر نمی دانید چیست ما در این جا توضیح کوتاهی در باره آن می دهیم. یکی از سیستم های یادگیری ماشین است که به گوگل کمک می کند تصمیم بگیرد صفحه ها در کجای نتایج رنک بگیرند.

به بیانی ساده تر، رنک برین بر روی تعامل کاربران با نتایج جستجو نظارت می کند و بر اساس آن به نتایج رنک می دهد یا از رنک آنها می کاهد. به این صورت که در صورتی که کاربری وارد سایتی شود و در مدت کوتاهی دوباره با نتایج جستجو بازگردد، رنک آن سایت کاهش پیدا خواهد کرد، اما در صورتی که کاربر وارد آن سایت شود و زمانی را درآنجا سپری کند، آن سایت رنک دریافت می کند.

که به تجربه ی کاربری آن سایت بستگی دارد.

برایان توصیه می کند که از کلمات کلیدی با طول متوسط (medium tail keywords) استفاده کنید که بیشترین منفعت را از موتور جستجو و الگوریتم RankBrain دریافت کنید. او می گوید:«زمانی که شما برای یک کلمه کلیدی متوسط صفحه خود را بهینه می کنید(و ازآن یک صفحه فوق العاده می سازید)، RankBrain به صورت اتوماتیک برای آن و کلمات کلیدی مشابه با آن به شما رنک می دهد».

در ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی با طول متوسط، RankBrain نگاهی به موارد زیر دارد:

  • مدت زمانی که کاربر در صفحه ی شما می ماند(زمان بالای ۳ دقیقه زمان خوبی حساب می شود)
  • نرخ کلیک ورودی یا درصد کاربرانی که بر روی نتایج جستجوی شما کلیک کرده اند.

۲. پست ها و صفحه اصلی خود را تعمیر کنید

در این قسمت توصیه های Andy Crestodina بنیانگذار و مدیر بازاریابی  را بازگو می کنیم.

اندی توصیه می کند که به دنبال پست هایی بگردیم که تقریبا رنک بالایی دارند وآنها را دوباره نویسی و باز سازی کنیم. شما می توانید این صفحه ها و پست ها رو در گوگل آنالتیکس(Google Analytics) بعد رفتن به قسمت Acquisition » Search Console » Queries سپس در صفحه ای که هستید فیلتر را بصورت هوشمند پیاده کنید . صفحه هایی را انتخاب کنید که رنکآنها بالای ۱۰ باشد(بعتی در صفحه دوم باشند)

حال این مقاله ها را یک تعمیر اساسی کنید. به آن جزئیات، نمونه ها، پاسخ ها، آمار، تصاویر، نقل قول ها و هر چیز دیگری را که باعث می شود پست بهتر شود را اضافه کنید.

اگه واقعا بخواهید به کیفیت آن اضافه کنید می تواند به صورت طبیعی تعداد کلمات آن را افزایش دهید و مقاله ی طولانی تری را در اختیار کاربران قرار دهید. خلاصه آن را به صفحه ای تبدیل کنید که بخواهید آن را پرینت کنید و داخل قاب به دیوار بزنید!

در این جا می تواند ۳ روش موثر تر را نیز مشاهده کنید:

  1. رنک همه  صفحه های سایت خود را بررسی کنید. با اضافه کردن و بهتر کردن چند جمله نه تنها سایت شما ضربه ای نمی بیند بلکه به جای بهتری تبدیل می شود.
  2. همانگونه که محتوای خود را باز نویسی می کنید، به زیر عنوان های متصل شده توجه کنید، چون این قسمت ها ممکن است در صفحه ی نتایج با عنوان «people also ask» و یا در قسمت «related searches» که در پایین صفحه نتایج قرار دارد نیز بیاید.
  3. این کار را به عنوان حسابرسی بازار یابی محتوا هر سه ماه یکبار انجام دهید.

۳. پتانسیل ویدیو ها را در نظر بگیرید

شیلپا شاه Shilpa Shah، یکی از بنیانگذاران شبکه های می گوید. بازاریابی ویدئویی می تواند یک منبع ترافیکی بزرگ باشد، اما برخی از بازار یاب ها همچنان پتانسیل آنرا نادیده می گیرند.

شیلپا تاکید می کند یکی از بهترین نکته های سئو این است که کیفیت مهم تر از مقدار و تعداد است: تنها به این دلیل که سایت شما دارای تعداد زیادی از صفحه های ایندکس شده است به این معنی نیست که حجم ترافیک ارگانیک بالایی دارید.

او صاحبان سایت را تشویق می کند تا از ارسال پست های کم عمق در وبلاگ هایی که تعداد کم کلمات یا محتوای سطحی دارند خلاص شوند و به جای آن بر روی مقاله هایی تمرکز کنید که واقعا معنی دار هستند و هر بازدید کننده ای را مجاب می کند که تا اخر آنرا مطالعه کند.

همچنین محتوای ویدیوئی پتانسیل زیادی با خود دارد که برای سئوی شما عالی هستند و می تواند تعامل کاربران را نیز افزایش بدهد. احتمال دارد که کاربر شما به سرعت از یک ویدیو 1 دقیقه ای استفاده کند اما ممکن است صبر نداشته باشند که یک مقاله 100 کلمه ای را بخواند.

بازار ویدیوهای آنلاین بسیار گسترده است و روز به روز گسترده تر می شود. سیسکو در حال طرح ریزی برای ویدیو های انلاین است و این احتمال وجود دارد که تا سال ۲۰۲۱ ترافیک انلاین آن به ۸۰٪ برسد!. با این همه ویدیو ای که وجود دارد ۴۳٪ کاربران هنوز خواهان تعداد ویدیو بالاتری هستند.

در پایین چند روش برای بهینه سازی ویدیو مشاهده می کنید.

  • عنوان و توضیحات مربوط به فیلم های قدیمی را به روز نگه دارید تا بتوانید آنها را قابل جستجو و مرتبط نگه دارید.
  • کیفیت صدا و ویدیو را همانند گرفیک ها و تصاویر سایت خود بهینه کنید.
  • فیلم ها را به بقیه محتوای سایت خود متصل کنید.

۴. برای ویژگی های اسنیپت رنک دریافت کنید

کمی بیش از ۱۱٪ نتایج جستجو حاوی حداقل یک ویژگی اسنیپت هستند. این ها نتایجی هستند که معمولا در صفحه ی نتایج جستجو بعد از تبلیغات و قبل از نتایج دارای رنک نمایش داده می شوند. آنها معمولا به صورت عکس، جدول یا ویدیو نمایش داده می شوند، این ویژگی باعث می شود بیش از پیش برجسته شوند و می توانند کلیک را از سایت هایی که رنک اول دریافت کرده اند، بدزدند.

این صفحه ها اینگونه به نظر می رسند:

جالبه مگه نه؟ A.J. Gherich  و سایت SEMRush در باره چگونگی بهینه سازی محتوا برای کسب این جایگاه می گوید:

A.J. Gherich بنیانگذار آژانس . همراه با سایت SEMRush و یک مطالعه بسیار بزرگ بر روی 6.9 میلیون ویژگی اسنیپتس از ۸۰ میلیون کلمه کلیدی انجام داده اند.

بر اساس رویکرد مبتنی بر داده ها، ای جی توصیه می کند در صورتی که سعی می کنید برای یک کلمه کلیدی سوالی رنک دریافت کنید برای مثال:«چگونه می توانم لیست ایمیل خودم را رشد بدم» یا «ویژگی اسنیپت چیست؟» از یک فرمت پاراگرافی استفاده کنید. هر چند در صورتی که می خواهید برای حروف اضافه مانند (“برای”، “به”، “مانند”، و غیره) رنک کسب کنید از فرمت لیست استفاده کنید.

در اینجا چند راه برای بهینه سازی محتوای شما برای ویژگی اسنیپت را شرح داده ایم:

  • واضح و مختصر باشید
  • از تیترها (هدر ها) برای اسکن اسان استفاده کنید
  • اطمینان از قابلیت استفاده در دیوایس های مختلف
  • حفظ تعامل اجتماعی
  • از منابع خارجی قوی استفاده کنید

۵. محتوای جامع، معتبر و ماندگار ایجاد کنید

Steve Rayson بنیان گذار توصیه می کند برای کسب موقعیت که در نتایج گوگل به عنوان بهترین نتیجه برای جستجو کننده نامیده می شود،‌ برای عناوین خود مقاله هایی طولانی با محتوای عمیق ایجاد کنید.

BuzzSumo در گزارش ترند محتوای خود در سال ۲۰۱۸، حدودا ۱۰۰ میلیون محتوایی را که در سال ۲۰۱۷ انتشار یافته بود را بررسی کرد و چیزهای بسیار جالبی در مورد به اشتراک گذاری اجتماعی، پست های ویروسی(viral posts به پست هایی گفته می شوند که در پلتفر های مختلف انلاین پخش، کپی یا به اشتراک گذاشته می شود) و محتوایی که قدرت ماندنگاری دارند پیدا کرد.

برای شروع، در 3 سال گذشته، به اشتراک گذاری اجتماعی محتوای به نصف کاهش یافته است. بخشی از این کاهش به دلیل اشباع محتوا است (به طور میانگین هر روزه ۳ میلیون پست وبلاگی انتشار داده می شود) و بخش دیگرآن انتشار محتوا به صورت خصوصی است(کاربران آنرا بصورت چت خصوصی انتشارمی دهند نه بصورت پست در صفحه ی خود).

استیو متوجه شده که سایت ها علی رغم کاهش به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و اشباع محتوا سایت ها خوب عمل می کنند و شهرت قوی ای دارند که سایت آنها حاوی محتوای اصلی باشد. در حالی که اکثر محتویات نادیده گرفته می شود، استیو می گوید، “تحقیقات معتبر و محتوای مرجع همچنان به بدست اوردن لینک ادامه می دهند”.

۲ راه عالی برای وجود دارد که به موتور های جستجو نشان دهید که شما محتوایی عمیق، معتبر و ماندگار بر روی سایت خود دارید.

  • محتوای طولانی ایجاد کنید. محتوای شما باید حداقل ۲۰۰۰ هزار کلمه داشته باشد که بتواند از مقاله های کوتاه تر رنک دریافت کند.
  • از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید. منظور از کلمات کلیدی LSI کلمات کلیدی هستند که وابستگی معنایی بالایی با کلمه کلیدی اصلی محتوای شما دارند و بهتر است که از آنها در محتوای خود استفاده کنید.

۶. تعامل کاربران را افزایش دهید

Max DesMarais یک متخصص SEO و PPC (پرداخت بر اساس کلیک Pay-Per-Click) برای Vital است، که یک آژانس بازار یابی محتوا و PPC است که تخصص آنها در مدیریت خدمات پرداخت به ازای هر کلیک است.

فرقی ندارد که بخواهید یک صفحه ی جدید ایجاد کنید یا یک صفحه ی موجود را بروز رسانی کنید، شما باید صفحه ها را برای به حداکثر رساند تعامل ایجاد کنید.

در پایین چند راه عالی برای به حداکثر رساند تعامل کاربران در پست هایتان وجود دارد:

  • خواندن آن آسان باشد. محتوا باید از فضای سفید، سرفصل ها ، پاراگراف های کوتاه و تصاویر مرتبط استفاده کنند که ساده تر بتوانند کاربران را جذب کنند  و مدت زمان آنها حضور آنها را در صفحه افزایش بدهند.
  • در صفحه ی خود لینک های مرتبط پیشنهاد کنید. در صفحه های خود لینک های مرتبط به کاربران پیشنهاد بدید که راحت تر و بهتر بتوانند جواب سوال های خود را پیدا کنند. این کار به شدت سایت شما را کاهش می دهد و باعث می شود کاربران بیشتر در سایت شما بمانند.
  • از کملات کلیدی LSI استفاده کنید. همچنین به سوالات اضافی که کاربران شما در آخر محتوا می پرسند نیز جواب دهید. امروزه تنها ارائه کردن محتوا دیگر کافی نیست. صفحه ها باید حای اطلاعات اضافی باشند که کاربران برای آن جستجو می کنند. ارائه اطلاعات اضافی به حفظ کاربر کمک خواهد کرد و به موتورهای جستجو می گویند که محتوای صفحه ما نه تنها به پرس و جو جستجو پاسخ دادن داده است بلکه حاوی اطلاعات اضافی است که ممکن است در صفحه های دیگر وحود نداشته باشد.
  • برای کاربران چندین راه برای درک مجتوا بگذارید. این راه ها شامل تصاویر، اینفو گرافی، ویدیو، و متن می باشد. این کار توجه خواننده را به خود جلب می کندوآنها درگیر محتوای می شوند.

استفاده از این تاکتیک ها اطمینان حاصل خواهد کرد که صفحات شما برای خوانندگان بسیار ارزشمند است و موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان محتوای با کیفیت بالا علامت گذاری می کنند.

۷. بهینه سازی برای جستجوی صوتی

Julia McCoy بنیان گذاری  تلاش های مداوم را برای بهینه سازی جستجوی صوتی را تشویق می کند. جستجوی صوتی به اخبار بزرگ SEO در سال 2018 تبدیل شد، و مک کوی به ما می گوید که تکنولوژی جستجوی صوتی به مرور بهبود می یابد و قابل دسترسی تر می شود، و ای روند ادامه دار خواهد بود.

جولیا می گوید: «در صورتی که برای برند شما استفاده از موقعیت جغرافیای منطقی است، ازآن استفاده کنید» که این کار به این معنی است که شما سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه کرده اید.

از آنجایی که اکثر جستجوهای صوتی محلی هستند،این یک نکته ضروری است که شما باید برای کسب و کار محلی خود ازآن استفاده کنید یا اینکه بخواهید مخاطبانی را در یک نقطه ی جغرافیایی هدف قرار بدید.

جولیا علاوه بر بهینه سازی جستجوهای صوتی محلی، بر اهمیت رتبه بندی برای هر دو پرسش و پاسخ تأکید می کند. بیش از نیمی از جستجوگرها از جستجوی صوتی برای جستجوهای آنلاین ساده استفاده می کنند، بنابراین ایجاد زمینه جستجوی صوتی با کیفیت بالا برای پرسش های متداول می توانید کمک زیادی به رنک گیری سایت شما بکند.

۸. توجه به اولویت ایندکسینگ موبایل

برای این نکته، ما قصد داریم مستقیما از منبع گوگل کمک بگیریم.

اول از همه منظور از اولویت ایندکسینگ موبایل چیست؟ به سادگی بگویم گوگل چند سالی می شود که تصمیم گرفته نسخه ی موبایل شما را به عنوان نسخه ی اصلی سایت شما در نظر بگیرد.به زبانی دیگر، در گذشته گوگل ربات ها وکراولر های خود را برای ایندکسینگ به سمت مرورگر دسکتاپ شما می فرستاد اما امروزه آنها از نسخه مخصوص موبایل سایت شما بازدید می کنند.

اگر سایت شما نسخه موبایل نداشته باشد نسخه ی دسکتاپ آن بررسی خواهد شد. اما در صورتی که سایت شما از نسخه ی موبایل پشتیبانی نکند به احتمال بسیار زیاد رنکینگ شما ضربه بزرگی می خورد.

گوگل به سایت هایی که نسخه ی موبایلآنها با «m.» شروع می شوند مانند m.facebook.com توصیه می کند که سایت خود را به یک نسخه که کاملا ریسپانسیو است تبدیل کنند.

دلیل این کار این است که گوگل در حال حاضر سایت هایی را که URLآنها با m-نقطه شروع می شود را تنها بررسی می کند اماآنها را ایندکس نخواهد کرد.

سویچ کردن به یک سایت کاملا ریسپانسیو به این معنی است گوگل به سادگی می تواند سایت شما را بررسی کند و زود تشخیص می دهد که محتوای سایت شما ریسپانسیو است یا خیر که این کار باعث افزایش سرعت کار ها و ذخیره ی بیشتر زمان می شود.

۱۶ نکته سریع سئو

در این بخش ما می خواهیم به طور مختصر ۱۶ نکته ی سئو را به صورت سریع برای شما بازگو کنیم.

نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید

  1. از سرتیتر هایی استفاده کنید که احساسات کاربران را برانگیزد
  2. در سر تیتر های خود از کلماتی استفاده کنید که کاربر بخواهد وارد سایت شما شود تا به آن جوابی بدهد.
  3.  برای جلب توجه، در عناوین خود از پرانتز یا براکت ها استفاده کنید.
  4. ی قدرتمندی را بنویسید که پست شما را متمایز کند.

نرخ فرار را کاهش دهید و زمان ماندگاری آنها را افزایش دهید

  1. نظر کاربران را با یک تیتر صفحه ی جذاب جلب کنید.
  2. مهارتی کسب کنید که بتوانید کابران را در حین خواندن محتوا سرگرم کنید و به خواندن ادامه مقاله علاقه مند شوند.
  3. از لینک دهی داخلی استفاده کنید تا که کاربران در حین خواندن محتوای به صفحه های دیگر سایت شما منتقل شوند.
  4. یک صفحه ی سفارشی برای ارور 404 تهیه کنید(این صفحه زمانی نمایان می شود که صفحه ی در خواستی کاربر پیدا نمی شود و به not found مشهور است). این می تواند به کاربر کمک کند صفحه ای که به دنبال آ نمی گردد یا صفحه ای مشابه باآنرا پیدا کند.

برای سایت خود اعتبار کسب کنید

  1. به سایت هایی که اعتبار بالا و محتوای مشابه دارند لینک بدهید که بتوانید میان خودتان رابطه (و بک لینک) ایجاد کنید.
  2. وجه اجتماعی خود را از طریق بررسی ها و توصیفات افزایش دهید.
  3. برای سایت خود گوهی SSL تهیه کنید تا کاربران بتوانند با خیال راحت تر با سایت شما تعامل داشته باشند.
  4. اگر سایت شما این پتانسیل را دارد برای اینکه بتوانید مشروعیت خود را نشان دهید سایت خودتان را در Google My Business ثبت کنید.

سایت خود را برای بالا بردن عملکرد سئو بهینه کنید

  1. تصاویر سایت خود را برای بالا بردن سرعت بارگذاری فشرده و بهینه کنید.
  2. بر روی سایت خود از ردیاب هایی استفاده کنید که بفهمید در چه قسمتی کاربران را از دست می دهید. ما پیشنهاد می کنید از گوگل انالتیکز((and MonsterInsights ) استفاده کنید.(در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید می توانید از MonsterInsights نیز استفاده کنید)
  3. با اضافه کردن نقشه سایت XML به سایت خود مطمئن شوید همه قسمت های سایت برای کراولر ها در دسترس است.
  4. از داده های ساخت یافته (که به عنوان نشانه گذاری شِما schema markup نیز شناخته می شوند) برای سایت خود استفاده کنید که بتوانید محتوای خود را به نحوی دسته بندی کنید که گوگل به درستی بفهمد پست شما درباره چه چیزی است.

این پایان گردآوری ما در راهنمایی ها و ترفندهای بهینه سازی موتورهای جستجو است.

بستگی به شما دارد که بخواهید این نکات را در سایت خود بکار ببرید. لازم نیست که همه ی نکات را هم زمان با هم شروع کنید، شما می توانید بهینه سازی کلی و سئوی صفحه سایت خود را انجام دهید و پس ازآن به دنبال بهینه سازی محتوا برای سئو ی خود بروید.

ما در این مقاله سعی کردیم راهنمایی ها را به صورت خلاصه انجام دهیم و شما می توانید اموزش های کامل تر که به یک روش سئو اشاره دارند در سایت پیدا کنید.

در صورتی که سوال، نظر یا پیشنهادی دارید می توانیدآنرا در قسمت نظرات در میان بگذارید.

سوالات متداول

افزایش ترافیک ارگانیک به چه معناست؟

ترافیک ارگانیک اعتماد وب سایت را افزایش می دهد و تمایل به داشتن نرخ تبدیل بهتری نسبت به ترافیک پولی دارد زیرا هدف بهتری برای جستجوهای ارگانیک وجود دارد. بازگشت سرمایه برای ترافیک ارگانیک بسیار بالا است، زیرا ماهیت آن در مقایسه با تبلیغات پولی نیمه دائمی است.

چرا به آن ترافیک ارگانیک می گویند؟

اصطلاح “ترافیک ارگانیک” برای اشاره به بازدیدکنندگانی که در نتیجه نتایج جستجوی بدون پرداخت (“ارگانیک”) وارد وب سایت شما می شوند استفاده می شود. ترافیک ارگانیک برعکس ترافیک پولی است که بازدیدهای ایجاد شده توسط تبلیغات پولی را مشخص می کند.

ترافیک ارگانیک چگونه کار می کند؟

ترافیک ارگانیک به ترافیکی گفته می شود که وقتی شخصی یک درخواست را در گوگل تایپ می کند و روی لیست ارگانیک شما در نتایج جستجو کلیک می کند به وب سایت شما می آید. هر زمان که شخصی از صفحات نتایج موتورهای جستجو (معروف به SERP) وارد وب سایت شما شود، ترافیک جستجوی ارگانیک دریافت می کنید.

ترافیک ارگانیک سایت بر روی بازدید وتبدیل تاثیر زیادی دارد. اگر بتوانیم یک استراتژی و برنامه قوی برای بازاریابی سایت خود داشته باشیم به میزان 16% ترافیک ارگانیک خود را افزایش دادیم.

ترافیک ارگانیک نشان می دهد چقدر توانسته اید به مخاطبان پاسخ دهید وچقدر کاربر به دنبال صفحاتی مانند سایت شما هستند.

همچنین با اینکه بازدید ها فقط توسط موتورهای جستجوانجام می شود در ادامه در روند حیات وب سایت نقش اساسی دارد.

بیایید وب سایتی را در نظر بگیریم که تجارت نوپایی دارد و با گذشت چند ماه موفق نمی شود مخاطبان هدف خود را پیدا کند. اگر باز هم تصور کنیم که این تجارت با طبق روال ثابتی پیش می رود مطمئنا نباید توقع بالایی در افزایش فروش داشته باشیم.

سوالی که پیش می آید این است که چگونه این وب سایت برای جذب مشتری استراتژی در نظر بگیرد و دقیقا چه کاری انجام دهد؟

در این مقاله می خوایم به این سوال پاسخ دهیم و راهکارهایی را برای افزایش ارگانیک سایت داشته باشیم.

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک اصطلاحی است که برای توصیف بازدیدکنندگان وب سایت از طریق موتورهای جستجو (کانال اصلی ورودی بازدیدکنندگان یک سایت ) وتبلیغات پولی بکار می‌رود.

وقتی کاربری یک کوئری (درخواست) را در موتور جستجو گوگل یا بینگ را تایپ می کند مجموعه ای از نتایج به نمایش در می‌آید که شامل صفحات رتبه‌بندی شده در موقعیت‌های برتر به‌صورت ارگانیک و جستجوهای پرداختی، تبلیغات و حتی کمپین های آفلاین (می‌توانند ترافیک هدایت کنند) است.

در تصویر زیر جستجوی ارگانیک و جستجوی پرداختی نشان داده شدند. (جستجوی های پرداختی کلمه Ad در کنار آدرس سایت نمایش داده می‌شود)

 حال زمانی که کاربر روی هر یک از نتایج گوگل کلیک می‌کند و وارد سایتی می شود، در ابزار های تجزیه و تحلیل ( مثل گوگل آنالیتیکس ) یک جستجوی ارگانیک ثبت می شود.

چرا ترافیک ارگانیک سایت اهمیت دارد؟

مراجعه کاربران به نتایجی که از طریق موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند با یک هدف کاملاً خاص انجام می شود.  یعنی کاربر به دنبال پاسخ خود بر روی لینکی از صفحه کلیک می‌کند و تبدیل آن صفحه را ایجاد می‌کند.

ترافیک ارگانیک مهم‌ترین شکل ترافیکی است که یک وب‌سایت دریافت می‌کند و از ترافیک‌های که از طریق تبلیغات گوگل  ، شبکه های اجتماعی بدست می آید مهم تر است چون به دنبال هدف کاربران است و می تواند درصد بالایی از بازدید را برای وب سایت ایجاد کند.( حدود 50% بازدیدهای سایت از طریق ترافیک ارگانیک هست)

درنتیجه اگر صفحات وب سایت شما راه‌حلی یا پاسخی برای کاربران داشته باشد یا از یک استراتژی و برنامه محکم پیروی کند، ترافیک ارگانیک به نسبت بالاتر ( نرخ متوسط 16% ) خواهد رفت.

چگونه ترافیک ارگانیک وب سایت را مشاهده کنید

یکی از ابزارهایی است که می توانید بر میزان ترافیک ارگانیک خود نظارت کنید. از طریق مسیر (ACQUISITION > ALL TRAFFIC > CHANNELS) وارد گوگل آنالیتیکس شوید.

ترافیک ارگانیک را باید در قسمت گزارش‌ها دریافت کنید و مقدار آن را در هر یک از موتورهای جستجو (گوگل و بینگ) بررسی کنید.

راه دوم این است که از طریق خود مسیر (PERFORMANCE > SEARCH RESULTS) طی کنید و در تب (QUERIES) ترافیک ارگانیک سایت را مشاهده کنید.

ویژگی خوب کنسول گوگل ارائه تعداد بازدیدکنندگانی است که برای هر کلمه کلیدی نشان داده شده است.

این صفحه نشان می دهد که کدام صفحات سایت جستجوی ارگانیک دریافت کرده است و تعداد بازدیدکنندگان هر صفحه چقدر است.

در نهایت تجزیه و تحلیل های که در این دو ابزار انجام می دهید روش هایی برای افزایش ترافیک به شما پیشنهاد می شود و شناخت بیشتری نسبت به مخاطب پیدا می کنید.

صفحات را برای کاربران بهینه کنید نه برای موتورهای جستجو

از آنجا که موتورهای جستجو رتبه بندی نتایج شما را تعیین می کنند، بسیاری از وب سایت ها به دنبال جذاب کردن سایت برای موتورهای جستجو هستند.

مثلاً ممکن است به دنبال دریافت بازدید های کاذب یا دریافت کامنت توسط خودشان باشند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دریافت کنند.

در واقع چنین وب سایتی می تواند موفقیتی در موتورهای جستجو داشته باشد ولی دقیقا نمی تواند متوجه شودکه کدام صفحات برای کاربران مفید بوده یا چه استراتژی را پی بگیرد. (گوگل به معیار هایی از جمله بانس ریت، ماندگاری کاربر در صفحه، تعداد بازدید و موارد دیگر را نیز توجه می کند و درنهایت به صفحات رتبه می دهد)

بلاگ ایجاد کنید

وبلاگ نویسی به طرز شگفت آوری می تواند برای کسب‌وکار سودمند باشد وکمک می کند تا به مخاطب مورد نظر خود برسیدو ترافیک ارگانیک را برای تجارت خود ایجاد کنید. با یک بلاگ فعال می‌توانید بررسی کنید و ببینید در حال حاضر موضوع و کلمه کلیدی که باید روی آن تمرکز کنید چیست و چطور آن را با کلمه کلیدی اصلی سایت و صفحات مرتبط کنید.

درصورتی که بتوانید از طریق بلاگ خود معیار یعنی تخصص، اعتماد واقتدار را تقویت کنید و انتشار مطالب خود را به طور منظم داشته باشید، ترافیک ارگانیک به‌طور مداوم به وب سایت شما هدایت می شود و در نهایت به نتایج عالی خواهید رسید.

محتوای قطعات برجسته را بهینه کنید (استفاده از کد های اسکیما)

بهینه سازی قطعات برجسته یک محتوا (featured snippet) راه فوق‌العاده‌ای برای ترافیک ارگانیک است. قطعات برجسته در بالای نتایج صفحه جستجو ظاهر می‌شود، کاربران به ساده‌ترین حالت ممکن جواب خود را می‌گیرند.

حال چگونه قطعات برجسته می‌توانند در افزایش ارگانیک مؤثر باشد؟

نتیجه جستجوی ارگانیک حدود 34% کلیک ها را می تواند دریافت کند ولی اگر به یک دکمه فراخوانی CTR لینک شود 8% از تلاش برای کلیک را از کاهش می دهد بنابراین هنگامی که یک قطعه برجسته وجود دارد ، تعداد بیشتری از افراد روی لیست کلیک می کنند.

البته هنوز هیچ روش مشخصی برای کسب موقعیت ویژه قطعه برجسته وجود ندارد ولی راهکارهایی هستند که می توانید به دنبال آن شانس خود را برای رتبه بندی در این مکان افزایش دهید.

اولین روش استفاده از لیست های شماره گذاری شده برای پاسخ به سؤال کاربران در یک محتوا است که به‌صورت سؤالات متداول درون صفحه قرار می‌گیرد.

راه دوم بهینه سازی قطعه برجسته است. در بهینه سازی قطعات برجسته محتوای خود را نباید با جزئیات بیهوده پرکنید و پاسخ درست و کاملی از موضوع ارائه دهید.

برای افزایش شانس حضور در قسمت ویژه برجسته باید روی ارائه پاسخی شفاف و مستقیم تمرکز کنید. علاوه بر این کلمه کلیدی اصلی محتوا را در این قطعه بهینه کنید ( استفاده طبیعی از کلمه کلیدی) تا شانس بهتری برای کسب امتیاز داشته باشید.

کلمات کلیدی مرتبط را در صفحه وارد کنید

کلمه کلیدی نقش مهمی در کمک به صفحات دارد و می تواند جایگاه سایت را در صفحه نتایج گوگل جا به جا کند. پس می توانید کلمه کلیدی مناسب ( متناسب به تخصص و تجارت ) را برای هدف گذاری انتخاب کنید تا مخاطبین علاقه مند به آن حوزه تخصصی ساده‌تر شما را پیدا کنند.

به عنوان مثال یک شرکت نظافتی را در نظر بگیرید که بر روی کلمات کلیدی لباس زنانه و بهترین ماشین لباسشویی محتوا ایجاد می کند.

حتی اگر این کلمات کلیدی ترافیک بوجود بیاورد (به دلیل اینکه به حوزه وب سایت مرتبط نیست) به‌احتمال قوی در جستجو ها ابتدایی نتایج به نمایش در نمی‌آید و نمی تواند در ترافیک ارگانیک موثر باشد.

در عوض کلمات کلیدی مرتبط مانند پاک کننده های صنعتی یا تمیز کننده ارگانیک ترفیک را به صفحه هدایت می کند.

برای انجام تحقیق کلمات کلیدی می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید و سپس موارد زیر را در انتخاب آن ها در نظر بگیرید.

  • تمرکز بر اصطلاحات مرتبط با صنعت تخصصی شما
  • تمرکز بر (long-tail keywords)
  • یافتن کلمه کلیدی مناسبی که بتواند علاقه مندی را در کاربر ایجاد کند.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری راجع کلمه کلیدی دارید می توانید از مقاله استفاده کنید.

هنگامی که کاربران جستجویی را انجام می دهند در صفحه نتایج اول به عنوان و سپس توجه می‌کنند. پس اگر استراتژی خوبی در تعیین عنوان و متا نداشته باشید بخش زیادی از ترافیک ارگانیک را از دست می‌دهید.

اگر بتوانید این دو عامل را بهینه کنید کاربران هدف بهتری را دریافت می‌کنید. اول عنوان خود را تا 60 کاراکتر کوتاه نگه‌دارید و کلمه کلیدی خود را در آن قرار دهید. البته می‌توانید موارد زیر را برای عنوان صفحات در نظر بگیرید:

  • کوتاه و مختصر باشد.
  • موضوع اصلی به کمک کلمه کلیدی بیان کند.
  • مزیت مقاله (بخشی از هدف مخاطب) را در خود جای دهد.
  • مطابق نیاز کاربران باشد (مواردی باشد که احتمال دهید کاربر آن را جستجو می کند)
  • تحقیقات لازم صورت بگیرد. (مثلا استفاده از خود جستجوی گوگل، گوگل ترند و غیره)

همچنین توضیحات متای صفحه را حداکثر تا 160 کاراکتر برسانید ومانند عنوان اصلی مقاله کلمه کلیدی را در آن جای دهید.

استفاده از روش های ارزشمند مانند شبکه های اجتماعی کمک بزرگی برای دریافت مخاطب از گروه های مختلفی از جامعه است. باید در نظر گرفت که بسیاری از کاربران برای نیاز های خود را در شبکه های اجتماعی جستجو انجام می دهند.

 به دلیل اینکه می توانند به روش ساده تری جواب سوال های خود را پیدا کنند یا با یک جستجو داخلی به صفحاتی که راه حل کافی برای آن ها دارد لینک شوند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین استراتژی برای کسب وکار ها محسوب می شود و می تواند از طریق این اشتراک گذاری ها ترفیک ارگانیک را هدایت کند.

کسب بک لینک استراتژی مهمی برای افزایش ارگانیک وب سایت است. (بک لینک، لینک هایی هستند که سایت های دیگر به شما پیوند می دهند و برای هر وب سایتی ارزش بالایی دارند)

بک لینک ها ترافیک ارگانیک را از دو طریق تقویت می کنند:

  • کسی که در صفحه خود لینکی به سایت شما می زند، ترافیک وب سایت خود را به وب سایت شما انتقال می دهد. مثلا اگر یک وبلاگ در یکی از پست های خود لینک پیترافروشی های یک منطقه را قرار دهد، ترافیک خود را به وب سایت شما نیز انتقال می دهند واعتبار بیشتری به وب سایت می دهند.
  • افزایش بک لینک اعتماد و اقتدار وب سایت را بالا می برد. بنابراین بک لینک هایی که از سایت های معتبری دریافت می کنید، ارزشی را به یک وب سایت اضافه می کنند.

برای افزایش بک لینک می توانید از استفاده کنید و یا جواب خود را در پیدا کنید.

محتوای قدیمی سایت را به روزرسانی کنید

آخرین راهبرد برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت به روزرسانی دوباره محتوای قدیمی سایت است. صفحاتی از سایت که بازدید خوبی دارند همیشه موردتوجه کاربران هستند وحتی می توانند بمانند.

پس با بهینه سازی آن ها کاربران خود را همچنان می‌توانیم حفظ کنیم و به کیفیت صفحات اهمیت بیشتری در سایت دهیم. از طرفی نیز با تازه کردن محتوای قبلی به رتبه بندی وب سایت خود کمک کنیم. (یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل به‌روزرسانی صفحات است)

مواردی که در صفحات می‌توانید به‌روزرسانی کنید:

  • تاریخ
  • آمار داده‌های سایت ( به‌مرور زمان تغییر می کند)
  • اطلاعات قدیمی
  • ساختار صفحه ای که کاربر زیاد به آن مراجعه می کند (مثل لندینگ پیج)

علاوه بر این موارد صفحات شما ممکن است برای مخاطبان به راحتی قابل‌خواندن نباشد ، ویرایش های کوچکی نیاز داشته باشد یا احتیاج به تصویری بهتری داشته باشد یا تغییر سرفصل‌ها ساختار بهتری به صفحه دهد.

راه‌هایی که برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت استفاده می‌کنید در طولانی مدت می‌توانند مؤثر شوند دریافت بک لینک ها، بلاگ قوی و موارد دیگر نیاز به صبر و تلاش مداوم دارد.

اگر یک کسب و کار بتواند در مدت زمانی خاصی بر روی این موارد کار کند، مطمئناً نتیجه خوبی خواهد گرفت و انگیزه کافی را برای ادامه وب سایت خود پیدا می‌کند.

در صورتی که سؤالی در این زمینه برای شما پیش آمده یا موردی توانسته بر ارگانیک سایت تأثیر بگذارد خوشحال می شویم که در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

کارآفرینان و مدیران کسب‌وکار همیشه با این چالش مواجه هستند که چگونه کاری کنند تا افرادی که به دنبال خدمات و محصولاتی مانند کار خود هستند، بتوانند آن‌ها را پیدا کنند و به سمت شرکت‌های رقیب نروند. اما راه‌حل فقط تبلیغات پولی نیست و شما می‌توانید با رعایت چند راهکار ساده ترافیک ارگانیک وب‌سایت را بدون هزینه اضافی ارتقا دهید.

برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شرکت‌های تجارت الکترونیک باید از استفاده کنند. در ابتدا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو ممکن است آسان به نظر برسد، اما واقعیت این‌گونه نیست. نکات مرتبط زیادی وجود دارد که باید برای بهبود سئو رعایت شوند. در دنیای تجارت الکترونیک، ترافیک موتورهای جستجو می‌توانند دلیل موفقیت یا شکست کسب‌وکار باشند.

بنابراین به دست آوردن یک رتبه خوب در بین موتورهای جستجو مانند ,, , , باعث چشیدن طعم موفقیت در تجارت الکترونیک است و بیشتر کارآفرینان به دنبال بهینه‌سازی رتبه وب‌سایت خود در موتورهای جستجوی معروف هستند.
بنابراین وب سایت‌های تجارت الکترونیک نیاز به اجرای استراتژی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند تا بتوانند ترافیک ارگانیک وب‌سایت را افزایش دهند و بازدیدکننده‌ها، نرخ تبدیل و فروش تجارت را به حداکثر برسانند. بنابراین باید استراتژی و روش‌هایی را دنبال کنید تا به صعود شما در رده‌های بالا موتورهای جستجو کمک کند.

ترافیک ارگانیک وب‌سایت چیست؟

ترافیک ارگانیک به جستجوهایی اشاره دارد که افراد در نتیجه جستجوهایی که برای آن پرداخت انجام نشده باشد، در موتورهای جستجو نظیر یا انجام می‌دهند و به سایت شما هدایت می‌شوند، اطلاق می‌گردد. هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال موضوع موردنظر خود می‌گردند، مجموعه‌ای از نتایج که شامل صفحات رتبه‌بندی شده که به‌صورت ارگانیک و یا مجموعه‌ای از تبلیغات ارائه می‌شود.

ترافیک ارگانیک برخلاف ترافیک پرداخت شده که توسط آگهی و تبلیغات وب‌سایت تعداد مراجعه به وب‌سایت بالا می‌رود و در نتیجه اول ظاهر می‌شوند، بازدیدکنندگان در ترافیک ارگانیک پس از استفاده از موتورهای جستجویی مانند و وب‌سایت را پیدا می‌کنند و بنابراین توسط دیگر وب سایت‌ها هدایت یا ارجاع صورت نگرفته است.

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت انجام دهید، انتشار محتوایی باکیفیت، مرتبط با هدف وب‌سایت و در بازه‌های زمانی منظم در وب‌سایت است. این راه‌حل تنها یکی از استراتژی‌هایی است که می‌توانید برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت در نظر بگیرید.

یک شاخه از بازاریابی آنلاین است که برای بهبود ترافیک ارگانیک وب سایت‌ها به کار گرفته می‌شود. به دلیل اینکه افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت رایگان است، صاحبان وب سایت‌ها و کسب‌وکار بیشتر تمایل به استفاده از ترافیک ارگانیک را دارند.

چرا ترافیک ارگانیک وب‌سایت مهم است؟

مدیران وب سایت‌ها همیشه علاقه‌مند هستند تا بازدید از وب‌سایت آن‌ها افزایش یابد. هدف از افزایش بازدید کاملاً قابل درک است، با افزایش بازدید وب‌سایت، احتمال اینکه بازدیدکننده تبدیل به مشتری شود و فروش و درامد افزایش پیدا کند، وجود دارد. استراتژی‌های زیادی برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت وجود دارد. کسب‌وکار شما می‌تواند با اجرای به افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت دست پیدا کند و در رتبه‌های برتر قرار گیرد.

مهم‌ترین شکل دسترسی به وب‌سایت، ترافیک ارگانیک است. کاربرانی که در موتور جستجو درباره یک موضوع به جستجو می‌پردازند و مسئله مورد جستجو را تایپ می‌کنند، هدف خاصی را دنبال می‌کنند و اگر وب‌سایت شما بتواند به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد، می‌تواند مخاطبین جدید و یا مشتری وفاداری را جذب کند.

یکی دیگر از مزایای ترافیک ارگانیک وب‌سایت افزایش اعتماد کاربران به وب‌سایت شما است. کاربرانی که به گوگل مراجعه می‌کنند به آن اعتماد دارند. بنابراین احتمال اینکه بازدیدکننده‌ای که از طریق ترافیک ارگانیک وب‌سایت مراجعه کرده است، تبدیل به مشتری شود بیشتر است. زیرا وب سایت‌هایی که ترافیک ارگانیک بالا دارند در رتبه‌های برتر گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو قرار می‌گیرند.

روش‌های افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت

استراتژی‌هایی برای ایجاد ترافیک ارگانیک وب‌سایت وجود دارد. همه راهکارهایی که انجام می‌دهید باید حول بازدیدکنندگان وب‌سایت شما باشد. اولین گام در مسیر رسیدن به ترافیک ارگانیک شناخت مخاطبین و یا خریداران است.

بررسی نیازهای مشتری و پرداختن به موارد و اصطلاحاتی که ممکن است برای آن‌ها سؤال باشد و یا مواردی که تایپ می‌کنند تا محصولات و یا خدماتی مانند خدمات شما را پیدا کنند، درک کنید. پس از شناسایی مشتریان شروع به اجرای استراتژی‌ها کنید. از راهکارهای ضروری برای رسیدن به ترافیک ارگانیک وب‌سایت است.

سئو وب‌سایت

برای ایجاد ترافیک ارگانیک وب‌سایت، یک راه‌حل دائمی را به همراه دارد. به هجای اینکه برای به دست آوردن بازدیدکننده بیشتر به دنبال تبلیغات و پرداخت‌های پولی باشید، به فکر این باشید تا وب‌سایت ر برای موتورهای جستجو بهینه کنید. برخی از استراتژی‌هایی که برای سئو وب‌سایت انجام می‌شوند را در نظر بگیرید.

مزیت اصلی سئو وب‌سایت این است که ترافیک ارگانیک وب‌سایت را با در نظر گرفتن نکاتی ساده و بدون پرداخت هزینه‌ی مازاد، بالا می‌برید. یکی از نکاتی که باید در انجام سئو سایت در نظر بگیرید انتخاب کلمات کلیدی است به‌نحوی‌که هم به کلمات محبوب توجه داشته باشید و هم کلماتی که کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند و رقابت کمی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد. این یک نکته اساسی برای افزایش سئو سایت و همچنین رشد ترافیک ارگانیک وب‌سایت در موتورهای جستجو است.

ایجاد وبلاگ برای سایت

ایجاد یک وبلاگ روشی مؤثر برای جذب کردن مخاطب است. اگر شما مقاله‌هایی باکیفیت داشته باشید که مرتبط با هدف که دارید، باشد، می‌تواند بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما هدایت کند و با افزایش تعامل و جذب مخاطب احتمال اینکه آن‌ها به مصرف‌کننده تبدیل شوند وجود دارد.

بنابراین وبلاگ نویسی را می‌توان یک روش مؤثر برای جذب مخاطب; ایجاد ترافیک بیشتر برای وب‌سایت و در نتیجه فروش بیشتر دانست. وبلاگ نویسی; به افزایش سئو وب‌سایت کمک می‌کند و جایگاه بهتری برای وب‌سایت شما در موتورهای جستجو در نظر گرفته خواهد شد; که منجر به افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت می‌شود.

توجه به مخاطبین

شما دارای چه کسب‌وکاری هستید و برای برقراری ارتباط با چه کسانی تولید محتوا انجام می‌دهید؟

مشخصات مخاطبین خود را جمع‌آوری کنید. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو مسئله مهمی است; اما شما باید در ابتدا مخاطبین خود را در نظر بگیرید. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به‌تنهایی کارساز نیست; شما باید محتوایی ایده آل برای مخاطبان ایجاد کنید تا به طور طبیعی سئو وب‌سایت بهبود پیدا کند.

بنابراین وقت آن رسیده تا شروع به نوشتن برای افراد کنید، مخاطبینی که هدف شما هستند، به محتوا و یا محصولاتی که دارید علاقه‌مند هستند، روی لینک‌های مرتبط شما کلیک می‌کنند و یا محصولات، خدمات و یا محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند. با این کار به‌راحتی می‌توانید توجه مخاطبین را به خود جذب کنید و ترافیک ارگانیک وب‌سایت را بالا ببرید.

نظم در ایجاد محتوا

به طور مداوم محتوای جذاب و قابل اشتراک تولید کنید. ایجاد روشی ساده اما مؤثر برای افزایش ارگانیک ترافیک وب‌سایت است. داشتن مجموعه‌ای از محتوایی از اطلاعات مفید که برای مخاطبان شما چالش هستند و از سؤالاتی است که می‌توانید با پاسخ به پرسش آن‌ها افزایش سئو وب‌سایت را در پی داشته باشید. مطالبی را برای تولید محتوا انتخاب کنید که محوریت بازار کار شما را شامل شود.

در نظر بگیرید محتوایی که ایجاد می‌کنید طول مناسبی داشته باشد; نوشتاری باکیفیت و ارزشمند باشد و عنوانی را انتخاب کنید که بتواند مخاطب را جذب کند. یک محتوای تکراری; کم نوشتار، کپی شده و یا ترجمه‌شده ضرر زیادی برای سئو وب‌سایت دارد; بنابراین از این‌گونه محتوا اجتناب کنید. برای انتشار محتوا; زمان منظم را تنظیم کنید و هر بار در فواصل زمانی منظم محتوای وب‌سایتتان را منتشر کنید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

بیشتر افراد فکر می‌کنند با استفاده از کلمات کلیدی محبوب و پراستفاده باعث خود می‌شوند. شما نباید همیشه از کلمات کلیدی رایج استفاده کنید. را برای تولید محتوا استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا long-tail دسترسی افراد را به وب‌سایت شما افزایش می‌دهد. با در نظر داشتن و اختصاص دادن کلماتی که مرتبط با کاری که انجام می‌دهید و یا محصولاتی که می‌فروشید می‌توانید سئو وب‌سایت را بالا ببرید.

با انتخاب کلمات کلیدی طولانی در انجام سئو سایت; با گذشت زمان گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کنند وبلاگ یا وب‌سایت شما توسط کلمه کلیدی خاص; که با آن شناسایی شود و رتبه‌بندی را افزایش و مشتریان بتوانند وب‌سایت شما را پیدا کنند.

استفاده از ابزارها کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی long-tail مناسب با تجارت خود را پیدا کنید. ابزارهایی مانند , Google Keyword Tool, ; YouTube Keyword Tool , Twitter Search و همچنین از افزونه کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب هستند. برای اینکه بتوانید کلمات مؤثرتری برای تولید محتوا و افزایش سئو وب‌سایت انتخاب کنید بهتر است از چند ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید تا کلمات مناسب مختص خود را از دست ندهید و بتوانید ترافیک ارگانیک وب‌سایت را بالا ببرید.

تحقیق در رابطه با موضوع

باعث ایجاد ترافیک ارگانیک وب‌سایت، و رتبه‌بندی بهتر جستجو می‌شود. قبل از نوشتن مطلب، شروع به تحقیق درباره آن کنید. از یک زاویه منحصربه‌فرد به آن نگاه کنید. فقط نوشتن مطالب علمی یا آموزنده موردتوجه مخاطبین کافی نیست. بازاریابی از طریق محتوا باید به ‌گونه‌ای باشد که کاربر را درگیر موضوع کند. رقابت‌های زیادی در تولید محتوا برای وب سایت‌ها وجود دارد. قبل از شروع به نوشتن در مورد موضوع تحقیق کنید.

برای نوشتن با لحن و بیان خود از دیدگاه خودتان بنویسید. به عبارت دیگر; از زاویه‌ای تازه به موضوع خود نزدیک شوید. در این صورت; می‌توانید تجارت آنلاین موفق داشته باشید و میزان ترافیک ارگانیک بسایت را بالا ببرید. پس از انتشار محتوا; بررسی کنید چقدر در ایجاد محتوایی که برای دیگران جذاب باشد موفق بوده‌اید.

معیارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مانند تعداد نظراتی که پست شما دریافت می‌کند; اشتراک شبکه‌های اجتماعی، کیفیت پیوندها و نام‌های تجاری. هر محتوایی که ایجاد می‌کنید; شما را به مخاطبتان; نزدیک‌تر می‌کند. نیازها و علاقه آن‌ها را پیدا می‌کنید و این موجب می‌شود تا برای محتوای بعدی; بدانید چه موضوعی برای نوشتن انتخاب کنید.

عناوین و پاراگراف اول

پاراگراف اول و عناوین برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. همه عناصری که در صفحه قرار داده می‌شوند باید با کلمات کلیدی بهینه شوند. پاراگراف اول باید شامل کلمه کلیدی باشد. زیرنویس‌های صفحه نیز اهمیت زیادی دارند و باید به بازدیدکننده کمک کند تا آنچه را می‌خواهد به‌سرعت پیدا کند. شما باید بدانید چه عنوانی را برای محتوای خود انتخاب کنید که افراد تمایل داشته باشند روی آن کلیک کنند. می‌تواند توسط افراد در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و در نهایت ترافیک ارگانیک سایت شما را افزایش دهد.

محتوایی که تولید و با کلمات کلیدی بهینه می‌شود، اما در اصل هیچ‌چیز مفیدی برای ارائه دادن ندارند، یکی از بدترین روش‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در ، چشم‌انداز شما باید مشتریان و مخاطبین شما باشند. نیازها و علاقه‌مندی‌های آن‌ها، مواردی که دوست دارند درباره آن بیشتر بدانند. به این صورت شما می‌تواند عنوانی را انتخاب کنید که ترافیک جستجوی وب‌سایت شما را تقویت کند. وقتی مخاطبان خود را بهتر از رقبا درک کنید، می‌توانید عنوان بهتری برای نوشتن انتخاب کنید.

تصاویر SEO Friendly

اهمیت دادن به عکاسی مناسب برای محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید و یکی از ضروریات برای داشتن یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی است. توجه به برای محصولات وب‌سایت و استفاده نکردن از عکس‌های مشابه که دیگران استفاده کردند یک امر ضروری است. تصاویر باید ویژگی ALT داشته باشند و با کلمات کلیدی اصلی برای وب‌سایت بهینه شوند. تگ ALT از عناصر HTML است.

هنگامی که از تصاویر در متن استفاده می‌کنید; برای تعیین متن جایگزین در زمانی که تصویر نمایش داده نمی‌شود از تگ ALT استفاده می‌شود. تگ ALT; سیگنالی برای رتبه‌بندی گوگل است بنابراین استفاده از تگ ALT; همراه با کلمه کلیدی برای سایت مفید است.
فیلم‌ها یا تصاویری که در سایت استفاده می‌کنید; باید کیفیت مناسبی داشته باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت تصاویر و یا فیلم; با زمان بارگذاری وب‌سایت تداخل نداشته باشند.

بهینه‌سازی زمان بارگیری وب‌سایت

زمان بارگیری یک وب‌سایت بسیار مهم است. امروزه کاربران بیشتر از چند ثانیه; برای بارگذاری یک وب‌سایت صبر نمی‌کنند. وجود عکس‌هایی با کیفیت بالا که حجم زیادی دارند; برای وب‌سایت مضر است. از تصاویری مناسب استفاده کنید که زمان بارگذاری وب‌سایت را بالا نبرد.

تصاویر زیاد با کیفیت بالا سرعت وب‌سایت را پایین میاورد و این برای سئو وب‌سایت; اصلاً خوب نیست. سعی کنید تصاویر با کیفیتی داشته باشید که اندازه آن‌ها را کاهش دهید. به‌این‌ترتیب; درعین‌حال که کیفیت تصاویر را حفظ کرده‌اید، زمان بارگذاری وب‌سایت را نیز کاهش دادید.

وب‌سایت ریسپانسیو

 در وب سایت‌های ریسپانسیو و سهولت استفاده از آن‌ها تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای به مشتریان می‌دهد. دسترسی وب سایت‌های ریسپانسیو برای پاسخگویی به کاربران موبایل و تبلت موجب سهولت و رضایت کاربران خواهد شد. این یکی از مواردی است که باید برای افزایش سئو سایت در نظر داشته باشید تا بتوانید مشتریان جدید را سمت سایت هدایت کنید و همچنین مشتریان قدیمی را حفظ کنید.

توصیفات متا

اولین چیزی که بعد از لینک وب‌سایت شما در نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود; توضیحات متا است. بنابراین توضیحات متا باید جذاب و شامل کلمات کلیدی باشد. توضیحات متا; باید واضح و جذاب باشد تا بلافاصله بازدیدکننده را به وب‌سایت شما هدایت کند.

Schema.org

استفاده از زبان نشانه‌گذاری Schema.org; در سایت کمک می‌کند تا زبان طبیعی ما به داده‌های ساختاری تبدیل شوند; و گوگل بتواند به ‌راحتی آن‌ها را درک کند و این امر موجب رتبه‌بندی بهتر صفحات شما خواهد شد.

لینک سازی

یکی از استراتژی‌های مهم سئو است که منفعت بسیاری دارد. برای موتورهای جستجو کیفیت نسبت به کمیت اهمیت بیشتری دارد. ازاین‌رو لینک سازی یکی از روش‌هایی است که با قطعیت می‌توان گفت باعث افزایش بازدید از وب‌سایت و افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شود. این روشی قابل‌اعتماد است که می‌تواند کاربران زیادی را به سمت وب‌سایت هدایت کند و نرخ تبدیل را بالا ببرد و فروش و درآمدی بیشتری را برای وب سایت‌ها ایجاد کند.

البته باید به این نکته توجه کنید که لینک سازی را; به‌درستی انجام دهید و به وب سایت‌های مربوط به تجارت خود ارتباط دهید; در غیر این صورت; لینک سازی مخرب باعث سئو کلاه‌سیاه می‌شود و در رتبه‌بندی گوگل تأثیر منفی خواهد داشت.

از کلمات کلیدی مرتبط برای لینک دادن استفاده کنید. این کلمات مانند قلاب عمل می‌کنند; زیرا این کار باعث می‌شود سیگنال‌هایی به گوگل ارسال شود که وب‌سایت شما با این اصطلاحات در ارتباط است.

گوگل اولویت را به سایت‌هایی می‌دهد که پیوندهای ورودی زیادی دارند، به ویژه از سایت‌های معتبر دیگر. بنابراین می‌توانید از وبلاگ و یا وب سایت‌های دوستان و شرکا، تأمین‌کنندگان و صنعتگران بخواهید تا به وب‌سایت شما پیوند دهند. هرچه مرجع دامنه سایتی که از آن دریافت می‌کنید بالاتر باشد، رتبه شما بیشتر می‌شود. هرچه پیوندهای ورودی بیشتری داشته باشید، رتبه سایت شما بالاتر خواهد بود زیرا از نظر موتورهای جستجو معتبرتر شناخته می‌شوید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که از لینک‌های غیر مرتبط یا لینک سازی‌های اضافی پرهیز کنید، چون این کار باعث می‌شود رتبه شما در گوگل اعتبار پایین دریافت کند.

پیوند داخلی بین صفحات مرتبط

یک روش عالی برای سئو وب‌سایت است. برای کاربران سایت‌های دارای لینک داخلی ارزشمند است. با ایجاد پیوند داخلی مداوم با افزایش سئو سایت مواجه خواهید شد. با لینک سازی داخلی می‌توانید کاربر را به سمت محتوای مرتبط هدایت کنید و بازدیدکننده را برای مدت طولانی در وب‌سایت خود نگه‌دارید، که این روش می‌تواند به افزایش سئو سایت و در نهایت افزایش رتبه‌بندی منجر شود.

جستجو در سایت

تجربه کاربری بر روی سئو وب‌سایت بسیار تأثیرگذار است. سایت خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که کاوش و گشت‌وگذار در وب‌سایت به سادگی و سهولت برای کاربر انجام شود. کاربر باید از بودن در سایت شما احساس خشنودی کند و به‌راحتی به همه قسمت‌ها دسترسی پیدا کند. صفحات وب‌سایت خود را تا حد ممکن بصری طراحی کنید و طوری انجام دهید که بخش‌های قابل جستجو و قابل‌درک وجود داشته باشد. به درستی، برای بالا بردن رتبه خود در گوگل و همچنین افزایش تجربه کاربری بسیار مؤثر است.

شبکه‌های اجتماعی

حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند ، ، و و دیگر شبکه‌های اجتماعی به افزایش سئو سایت و بالا رفتن ترافیک ارگانیک وب‌سایت کمک خواهد کرد. در وب‌سایت خود دکمه‌های اشتراک‌گذاری قرار دهید تا کاربران بتوانند محتوایی که شایسته برای به اشتراک‌گذاری می‌دانند را برای دوستان خود ارسال کنند.

URL مناسب

برای اینکه موتورهای جستجو سایت شما در رتبه اول قرار دهند; به URL وب‌سایت اهمیت دهید. موتورهای جستجو URL که دارای کلمه کلیدی هستند را ترجیح می‌دهند. URL را با عنوان صفحه مطابقت دهید و از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید.

همچنین آدرس وب سایت‌هایی که برای انسان خوانا; تمیز و مرتبط با محتوای سایت باشد، اهمیت دارد. از اعداد و یا حروف بی‌ربط برای آدرس استفاده نکنید. URL سایت را کوتاه نگه دارید زیرا آدرس کوتاه‌تر عملکرد بهتری نسبت به آدرس‌های طولانی دارند.

استفاده از داده‌ها و معیارها

برای اینکه بدانید بازدیدکنندگان از کجا به وب‌سایت و یا وبلاگ شما آمده‌اند و چه کلمات کلیدی را جستجو کرده‌اند باید از ابزاری مانند استفاده کنید. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد تا محتوای خود را دقیقاً برای کسانی که مخاطب شما هستند تنظیم کنید و ترافیک ارگانیک وب‌سایت را افزایش دهید.

افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت کار آسانی نیست. روش‌هایی مانند به طور منظم و یا استفاده از کلمات کلیدی long-tail و دیگر روش‌های بیان شده از جمله راهکارهایی است که می‌توان برای افزایش بازدید وب‌سایت به کار برد. البته اگر شما به دنبال افزایش ارگانیک وب‌سایت خود هستید وقت و انرژی زیادی باید صرف کنید. محتوای طولانی راهی مطمئن برای تولید ترافیک ارگانیک وب‌سایت است. شما باید تلاش مداوم داشته باشید و هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید.

اکثر افراد برای پیدا کردن مطالب به‌روز و یا خرید محصولات و خدمات ابتدا در موتورهای جستجو به تحقیق و مقایسه می‌پردازند. برای افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت هرچه وب‌سایت شما در طیف وسیعی از اصطلاحات مربوط به خدمات و محصولات شما از رتبه‌بندی بهتری برخوردار باشد، وب‌سایت شما از بازدید بالاتری بهره‌مند می‌شود. اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک وب‌سایت خود را افزایش دهید می‌توانید با گروه مشاورین تماس بگیرید و از راهنمایی متخصصین مجرب در این زمینه بهره‌مند شوید.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با روش هایی که میشود از طریق آن وب سایت را افزایش داد، مطالب و نکات مهمی را برایتان عنوان کنیم. از این رو خواهشمندیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 مدیران و کارآفرینان کسب و کار همیشه با این چالش روبرو می‌شوند که چطور کاری کنند تا اشخاصی که به دنبال محصولات و خدماتی مثل کار خودشان هستند، بتوانند آنها را بیابند و به سمت شرکت‌های رقیب نروند. ولی راه حل تنها تبلیغات پولی نیست و شما می توانید با رعایت چند نکته ساده ترافیک ارگانیک وب سایت تان را بدون هزینه اضافی ارتقا دهید.

 برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شرکت های باید  استراتژی های را مورد استفاده قرار دهند. در اولین قدم بهینه سازی برای موتورهای جستجو امکان دارد که بسیار راحت به نظر برسد؛ ولی واقعیت این طور نیست.  نکته های مرتبط بسیار زیادی موجود هستند که باید برای بهبود آنها را رعایت کنید. در دنیای تجارت الکترونیک، ترافیک موتور های جستجو می تواند دلیل شکست یا موفقیت یک کسب و کار باشد.

 پس از به دست آوردن یک رتبه خوب در میان موتورهای جستجو مثل بینگ، یاهو و گوگل موجب چشیدن طعم موفقیت در تجارت الکترونیک می باشد و اکثر کارآفرینان به دنبال سئو و بهینه‌سازی رتبه وب سایتشان در موتورهای جستجوی معروف هستند.

 پس وب سایت های تجارت الکترونیک نیاز به اجرای استراتژی های خاص و منحصر به فردی دارند تا بتوانند ترافیک ارگانیک وبسایت شان را زیاد کنند و نرخ تبدیل، بازدید کننده ها و فروش تجارت را به بیشترین حد ممکن برسانند. پس باید روش و استراتژی هایی را دنبال کنید تا به سود شما در رده های بالای موتور های جستجو کمک کند.

ترافیک ارگانیک وب سایت چیست؟

ترافیک ارگانیک وب سایت به جستجو هایی گفته می شود که اشخاص در نتیجه جستجو هایی که برای آن انجام نداده اند، در موتورهای جستجو مثل بینگ یا یاهو انجام می‌دهند و به سایت شما منتقل می‌شوند. زمانی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال موضوع مورد نظرشان می گردند، مجموعه‌ای از نتایجی که شامل صفحات رتبه بندی شده که به صورت ارگانیک و یا مجموعه‌ای از تبلیغات ارائه می‌شود.

ترافیک ارگانیک وب سایت برخلاف ترافیک پرداخت شده که توسط تبلیغات و آگهی وب سایت تعداد مراجعه به وبسایت بالا میرود و در رتبه اول ظاهر می شود. بازدیدکنندگان در ترافیک ارگانیک بعد از مثل گوگل و بینگ وب سایت را می یابند و توسط دیگر وبسایت ها هدایت صورت نمی‌گیرد.

 یکی از راحت ترین راه هایی که شما می توانید برای زیاد کردن ترافیک ارگانیک وب سایت انجام دهید، انتشار محتوای با کیفیت مرتبط با هدف وب سایت و در بازه های زمانی منظم در وبسایت می باشد. این راه حل فقط یکی از استراتژی هایی می باشد که شما می توانید برای زیاد کردن ترافیک ارگانیک وب سایت خود در نظر بگیرید.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو یک شاخه از می باشد که برای بهبود ترافیک ارگانیک وب سایت ها به کار گرفته می شود. به خاطر اینکه زیاد شدن ترافیک ارگانیک وب سایت رایگان می باشد، صاحبان کسب و کار ها و وب سایت ها بیشتر دوست دارند که از از این طریق ترافیک بگیرند.

 ممنون که تا انتهای این مقاله همراه وبسایت محتوامون بودید. امیدواریم مطالب و نکات گفته شده برای شما مفید، کاربردی و آموزنده واقع شده باشد. شما می توانید در صورت تمایل برای مطالعه مقالات مرتبط از طریق لینک های زیر، اطلاعات مفید و آموزنده ای در رابطه با دیجیتال مارکتینگ، سئو و به دست آورید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا