چگونه حسابرسی لجستیکی می تواند گلوگاه ها و پیشرفت های سازمان ها را شناسایی کند

[ad_1]

فناوری

حسابرسی ارزیابی سازمان ، فرآیند یا سیستم خاصی است. جنبه اساسی بررسی این است که بر اساس یک بررسی بی طرفانه است که دیدگاه عینی ارائه می دهد. در یک سازمان ، حسابرسی می تواند مستقیماً توسط بخش مربوطه یا توسط گروه حسابرسی داخلی یا توسط یک شرکت خارجی متخصص انجام شود.

این کار چه در داخل کشور انجام شود و چه در خارج از شرکت انجام شود ، مزایای بسیاری برای شرکت هایی که حسابرسی انجام می دهند مانند تعیین استانداردهای کیفیت پایدار و دسترسی مستمر به اطلاعات قابل اعتماد وجود دارد. حسابرسی از تصمیم گیری استراتژیک و مدیریتی پشتیبانی می کند و به شناسایی زمینه های بهبود و رفع کمبودها کمک می کند.

بررسی های انجام شده به طور حرفه ای و برنامه های بعدی باعث بهبود کارایی ، پایداری و تقویت چهره شرکت از سازمان در نزد مشتریان و ذینفعان داخلی یا خارجی می شود.

برای هدف این مقاله ، ما به یک منطقه خاص در دامنه وسیع ممیزی ، یعنی ممیزی لجستیک حمل و نقل ، خواهیم پرداخت. هدف از ممیزی لجستیکی بررسی عینی تدارکات و عملیات حمل و نقل و جریانات شرکت در حال حاضر ، ارزیابی کارایی سیستم ها و فرآیندهای موجود و ارائه توصیه ها و دستورالعمل های سازمان در مورد زنجیره تامین و مدیریت حمل و نقل است.

حسابرسی تدارکات همیشه با جمع آوری داده های کمی و کیفی از سهامداران اصلی و تجزیه و تحلیل و تفسیر این اطلاعات آغاز می شود. به طور معمول ، بخشهای اصلی که در جمع آوری داده ها و مصاحبه ها همکاری می کنند ، تدارکات و حمل و نقل و همچنین انبارداری ، خرید ، تولید ، انطباق تجاری ، خدمات مشتری و بخش های فناوری اطلاعات است. همه این بخشها به طور مستقیم یا غیرمستقیم در زنجیره تأمین دخیل هستند و می توانند بصیرت ارزشمندی از وضعیت را فراهم کنند و همچنین از یافته های حسابرسی بهره مند شوند.

اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل شده به نقشه های فیزیکی ، اسنادی و جریان فرآیند منتقل می شود تا درک صحیح و کمک به ارزیابی کل فرآیند به منظور شناسایی هرگونه کمبود ، گلوگاه و ضایعات را فراهم کند (1). سپس تیم حسابرسی پیشنهادهایی را برای بهبود و اصلاحات خلاصه شده در نقشه های “آینده” و اولویت بندی مناسب ارائه می دهد. این پیشنهادات و راه حل ها با کمک توصیه های خاص ، موارد اقدام و ارزیابی ریسک برای کمک به اجرای آنها همراه خواهد بود. داده های جمع آوری شده برای پشتیبانی نتایج و شناسایی هزینه های احتمالی لجستیکی و پس انداز از طریق تجزیه و تحلیل داده ها و معیارها استفاده می شود.

یک ممیزی لجستیک حمل و نقل بطور کلی حمل و نقل ورودی و خروجی و همچنین سایر فعالیتهای مربوط به لجستیک مانند مدیریت موجودی کالا ، انبارداری یا انطباق تجاری را پوشش می دهد. نتایج معمول به طور کلی مربوط به استراتژی تأمین لجستیک ، عملکرد انطباق گمرک ، مدیریت HTS ، بهینه سازی و استاندارد سازی حمل و نقل ، مدیریت سفارش و موجودی ، تعامل و تدارکات سیستم های ERP ، ساده سازی و استاندارد سازی فرآیند ، مرزهای مشخص حمل و نقل و سازمان ، استراتژی نمونه کارها ارائه دهنده تدارکات و مدیریت قرارداد.

به طور خلاصه ، الف حسابرسی تدارکات حمل و نقل این روش های خوب کسب و کار و فرصت های بهبود یا بهبود در زنجیره لجستیک سازمان را از طریق ارزیابی عینی و اندازه گیری داده ها شناسایی می کند ، علاوه بر این ، راهی برای بهبود خدمات با کیفیت ، ارائه تدارکات و جلوگیری از هزینه ها ترسیم می کند.

برای اطلاع از چگونگی حسابرسی لجستیکی به سازمان شما کمک می کند ، لطفاً با مایکل تامکینز – tomkins.m@allynintl.com یا تماس بگیرید sales@allynintl.com ما با اطلاعات بیشتر و بحث در مورد Free Premium Screenshot به شما پاسخ خواهیم داد.

(1) (با اشاره به ایده دفع زباله شش سیگما) دفع زباله ممکن است شامل حذف مراحل فرآیند باشد که هیچ ارزش افزوده ای ایجاد نمی کند در حالی که کل زمان صرف شده برای این روش لجستیکی را افزایش می دهد در نتیجه بهره وری پرسنل لجستیک و سودآوری سازمان کاهش می یابد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا