برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

کارتریج تونر و جوهری چیست؟

کارتریج پرینتر چیست؟

کارتریج چیست؟ کارتریج ها شامل همه گروه های پرینتر هستند. هم جوهر افشان و هم لیزری. به این معنی که جزو مواد مصرفی پرینتر هستند. اگر میخواهید بیشتر درباره کارتریج ها بدانید مطلب را بخوانید.

کارتریج های جوهری چیست و چگونه کار می کند؟

برای اطلاع از قیمت کارتریج لطفا کلیک کنید .چنانچه از در کارتریج استفاده شود به آن (جوهری یا جوهرافشان) می گویند. هر کارتریج دارای قسمتی به نام هد کارتریج می باشد که از منافذ ریزی تشکیل شده است. این جوهر پس ازعبور از این منافذ به کاغذ منتقل می شود.

انواع کارتریج | تونر کارتریج چیست

به این صورت که در داخل هر مخزن جوهر، یک عنصر گرمایشی یا یک صفحه ی فلزی و مقاومت ریز وجود دارد. در پاسخ به سیگنال داده شده توسط چاپگر، جوهر گرم شده و در نتیجه یک قطره ازجوهر از نازل جریان یافته و پس از عبور از هد کارتریج سبب چاپ تصویر روی کاغذ می شود. این روند کسری از ثانیه رخ می دهد.

 کارتریج تونر( پودری) چیست و چگونه کار می کند؟

در   به جای جوهر از پودرهای رنگی استفاده می شود. کاربرد این کاتریج ها در می باشد. پرینترهای لیزری به طورمعمول شامل دو بخش مصرفی هستند: خود کارتریج تونر (توانایی چاپ  2000 صفحه) و قطعه ی درام (توانایی چاپ 40000 صفحه). برخی از کارتریج های تونری واحد درام را در طراحی می کنند ، و درام و کارتریج به طور همزمان تعویض می شوند. خرید کارتریج hp بالاتر از یک کارتریج مخصوص تونر است ، اما با خرید کاتریج دارای درام نیازی به تعویض درام به صورت جداگانه نخواهید داشت. عملکردی مشابه کارتریج های جوهر دارند که توسط پرینترهای جوهر افشان استفاده می شود.

 تفاوت پرینتر اپسون با سایر پرینترها:

همه ی چاپگرهای اپسون به جای المان گرمایشی از کریستال های پیزوالکتریک استفاده می کنند. پس از برقراری جریان، شکل و اندازه ی کریستال ها تغییر کرده و فشار در کانال جوهر افزایش می یابد و بنابراین قطره ای از مخزن جوهر خارج می گردد. هر دو طرف ادعا می کنند که  نمونه ی طراحی شده توسط آن ها  منجر به کاهش هزینه برای مصرف کننده می شود. اخیرا شرکت اپسون طیف وسیعی از چاپگرها را معرفی کرده است که از مخازن جوهر قابل شارژ در آن استفاده شده است که  این امر باعث کاهش عمده هزینه چاپ می شود.

تفاوت جوهر افشان های رنگی و سیاه:

جوهر افشان های رنگی از مدل CMYK استفاده می کنند: آبی، قرمز، زرد و سیاه از رنگ های اصلی پرینترهای جوهرافشان می باشند. دو شکل مجزا از رنگ سیاه وجود دارد. یکی که به راحتی با سایر رنگ ها در پرینترهای گرافیکی میکس می شوند و دیگری تقریبا ضد آب برای پرینت متون و تصاویر سیاه و سفید. برخی از پرینتر های مدرن برای هر رنگ،  کارتریج مجزایی دارند و برخی دیگر از دو کارتریج ( cmyk و رنگ مشکی) تشکیل شده اند. در این پرینتر های نوع اول در صورت تمام شدن یکی از رنگ ها، نیاز به تعویض تمامی رنگ های کارتریج نخواهد بود. در پرینترهای حرفه ای تر از برای چاپ تصاویر طبیعی تر و با کیفیت بالا استفاده می شود.

جی اند بی یک از برندهای کارتریج ایرانی است. در صورت نیاز می توانید از لیست مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا با ما .

  زمان شارژ تونر کارتریج

معمولاً تمامی پرینترها پیش از اتمام کارتریج پیامی مبنی بر این وضعیت را برای کاربر به نمایش میگذارند. در سازمان ها و ادارات که استفاده از این دستگاه زیاد است عموماً خشک شدن کارتریج پس از چند ساعت اتفاق می افتاد لیکن در مصارف خانگی زمان اتمام کارتریج حدود چند هفته (بسته به میزان استفاده از دستگاه) طول خواهد کشید. آنچه که کاربر در این میان می بایست به آن توجه کند تعویض کارتریج بلافاصله پس از دریافت پیام است. کاربران گرامی توجه داشته باشند که تا زمان کم رنگ‌ شدن یا متوقف شدن چاپ، کارتریج جدید را نصب ننمایند.

پیشنهاد می شود با مشاهده اولین پیغام خطا، یکبار کارتریج را خارج کرده و پس از تکان دادن، مجدداً در جای خود قرار دهید. این کار برای شما امکان چاپ حداقل ۱۰۰ کاغذ دیگر را فراهم می کند. در صورتی که پس از این کار، مجدداً پیغام خطا را مشاهده گردید، می بایست جهت  اقدام نمایید. بهتر است از تونر کارتریج های با کیفیت جهت این کار استفاده کنید تا به عمر مفید دستگاه بیافزایید و سطح کیفی چاپ دستگاه خود را ارتقاء دهید.

انواع کارتریج | تونر کارتریج چیست

آموزش شارژ تونر کارتریج

مرکز سخت افزار ایران ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با پرینتر و سایر دستگاه های چاپ، اعم از تعمیر، ترمیم، بهسازی، شارژ کارتریج ، سرویس های دوره ای و … به مراجعان محترم است. تعمیرات دستگاه پرینتر در این مرکز محدود به مدل خاصی از پرینتر نیست و تمامی مدلهای پرینتر اعم از جوهری، لیزری و … را دربر میگیرد. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر و مراجعه به پارت مربوطه، سرویس های مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

در صورتی که امکان حضور در تعمیرگاه نباشد، می توان از سیستم تعمیر در محل پرینتر استفاده کرد. در صورت استفاده از این سیستم، کارشناسان تعمیر دستگاه پرینتر خود به محل مورد نظر مراجعه کرده و سرویس های مورد نیاز را بر روی دستگاه اِعمال می نمایند. تمامی خدمات ارائه شده به دست تعمیرکاران مرکز تعمیرات چاپگر، به دلیل اطمینان از سطح مهارت و خبرگی ایشان، گارانتی و تضمین شده است. (مواردی نظیر تعمیر کارتریج و شارژ کارتریج دارای گارانتی نیست و پس از اتمام کار، دستگاه در حضور مشتری تست می گردد).

مرکز تعمیر دستگاه کپی

مرکز  یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات و سرویس های تعمیر ماشین های اداری می باشد. این مرکز جهت ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، زبده ترین کارشناسان و مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا را در اختیار آنان نهاده است. بهره‌مندی از ابزارآلات پیشرفته و تکنولوژی‌های روز دنیا جهت تعمیر، این مرکز را به عنوان بهترین و مجهزترین مرکز تعمیرات در ایران مطرح ساخته است. در صورت نیاز به هریک از آنها، به این مرکز مراجعه نموده و تخصصی ترین خدمات ممکن را دریافت نمایند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا