بازرگانیبرترین های کسب و کار

کاغذ دیواری قابل شستشو و انواع آن _ دکورآفیس

روش استفاده از پوشش های تزیینی در یک اتاق بستگی به نظر طراح دارد. گاهی بخش کوچکی از فضا با استفاده از انواع کاغذ دیواری پوشش داده می شود. گاهی نیز سرتاسر دیوارها با پوششی از این دست دیزاین می شود. اما این نو روش تقریبا دیگر مرسوم نیست. در واقع طراحان سعی دارند که برای پوشش دیوار، از طرح های متنوع برای ایجاد تضاد استفاده کنند. مثلا کل رنگ آمیزی دیوار یکنواخت و با رنگ روشن اجرا شده است. در این جا یک پوشش تیره می تواند تضادی در فضا ایجاد کند. شاید به عنوان یک روش برای تفکیک دو فضا نیز کاربرد داشته باشد.

استفاده از الگوهای تکرار شونده موجب شکل گیری طرح کلی کاغذ دیواری اتاق خواهد شد. این نوع پوشش ها برای فضاهای مختلف با طرح و نقش متفاوت طراحی می شوند. در واقع شما می توانید بر اساس نوع طراحی فضا، از طرح خاصی برای طراحی آن بخش استفاده کنید. این پوشش ممکن است به صورت لایه های نازک و یا ضخیم طراحی شود. این موضوع بستگی به نوع برند دارد.

فان

کاغذ دیواری ضخیم

ضخامت کاغذ دیواری با توجه به کیفیت و نوع متریال به کار رفته در آن مشخص می شود. لزوما ضخیم بودن این پوشش دلیل بر مقاومت بیشتر آن نیست. برخی از برندها محصولات با ضخامت کم را عرضه کرده اند که از نظر مقاومت در درجه بالایی قرار دارند. معمولا برای تولید این پوشش به صورت ضد آب از موادی مانند پی وی سی استفاده می شود. این مواد مانع از نفوذ رطوبت می شوند. اما در صورتی که از آب به صورت مستقیم برای شستشوی آن استفاده شود، ممکن است از طریق درزها به پشت آن نفوذ کند. در نتیجه چسب آن از دیوار جدا شود. در این صورت دیگر پوشش جدا شده قابل استفاده نیست. از این رو همواره گفته می شود که از دستمال مرطوب برای تمیز کردن گرد و غبار روی آن استفاده شود.

ضخامت این پوشش می تواند روی مقاومت کلی آن موثر باشد. زیرا هر چقدر یک لایه ضخیم تر باشد، کمتر رطوبت را به خود نفوذ خواهد داد. بهتر است برای پوشش دیوار از متریال مقاوم و با کیفیت استفاده شود. در واقع ضخامت آن چندان مهم نیست و میزان دوام و پایداری آن برای طراح اولویت دارد. امروزه طرح های متنوع مدرن و کلاسیک با متریال مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام برای فضای خاصی طراحی شده اند.

فان

قیمت کاغذ دیواری لاکچری

برخی برای فضاهای لوکس و شیک از اصطلاح لاکچری استفاده می کنند. این واژه برای کاغذ دیواری نیز کاربرد دارد. اغلب در این نوع طرح ها از رنگ های طلایی و نقره ای براق استفاده می شود. قیمت این پوشش ها با دیگر طرح ها تفاوتی ندارد. تنها تفاوت در نوع طراحی آن ها است. البته برخی از انواع این پوشش که دارای مقاومت بالایی هستند نیز در این دسته بندی قرار خواهند گرفت. به طور کلی متریال گران قیمت با طرح های شیک در این حوزه قرار دارند. بهتر است این نوع نقوش را برای فضاهای خاص استفاده کنیم. زیرا این طرح ها برای فضاهای مختلف قابل استفاده نیستند.

قیمت کاغذ دیواری بر اساس کیفیت و نوع متریال به کار رفته در آن تعیین می شود. نوع طرح آن در موارد بسیار کمی می تواند در قیمت نهایی آن موثر باشد. در نتیجه طرح های لاکچری نیز با توجه به کیفیت تعیین قیمت خواهند شد. بهتر است طرح با فضا هماهنگی داشته باشد. صرفا نباید از طرح ها مد روز برای طراحی یک اتاق استفاده شود. ممکن است این طرح ها با فضای مد نظر ما هماهنگ نباشند.

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری

در گذشته برای پوشش دیوار یک اتاق 12 متری از میزان زیادی کاغذ دیواری استفاده می شد. اما همانطور که می دانید استفاده از آن برای پوشش کل دیوارها دیگر چندان مرسوم نیست. بهتر است بخش های اصلی با رنگ پوشش داده شوند و تنها در بخش های خاص مانند دیوارهای برجسته و جلو آمده از این پوشش استفاده شود. در صورتی که تصمیم دارید که کل دیوار با استفاده از آن پوشش داده شود، بهتر است که رنگ کار روشن و طرح ساده باشد. زیرا یک طرح شلوغ می تواند موجب ایجاد حس بی نظمی در فضا شود. بهتر است هر پوشش با توجه به نوع طراحی آن فضا انتخاب شود. مثلا در یک فضا اگر از مبلمان روشن استفاده شده است، بهتر است که رنگ پوشش تزیینی نیز روشن انتخاب شود.

قیمت هر میزان از این پوشش به صورت رولی و متری با هم تفاوت دارد. در واقع ممکن است قیمت آن در خرید آن به صورت رولی، کمتر باشد. به همین دلیل اغلب برای دریافت قیمت های مقرون به صرفه نسبت به خرید رولی آن اقدام می کنند. به طور کلی به دلیل استفاده از دیوارپوش در مقیاس کم، اغلب هزینه چندانی نصب آن نخواهد داشت.

فان

انواع کاغذ دیواری

تنوع کاغذ دیواری به اندازه است که نمی توان تعداد طرح های آن را شمرد. این موضوع می تواند به مخاطب در انتخاب طرح مناسب برای دیوار کمک کند. اگر بر اساس نوع طرح بخواهیم این پوشش را دسته بندی کنیم، باید از دو طرح مدرن و کلاسیک نام ببریم. این دو نوع پوشش کاربرد بیشتری در فضاها دارند. طراحان نیز اغلب از آنها برای پوشش دیوار استفاده می کنند. همین امر موجب شده است که به این دو دسته تقسیم بندی شود. شما می توانید انواع متنوعی از آن را برای پوشش دیوار مورد نظر خود انتخاب کنید. بهتر است طرح پوشش را انتخاب و نسبت به نصب آن اقدام کنید. البته نصب آن باید توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود. تنها در این صورت است که یک فضای یکدست و زیبا پدید خواهد آمد.

بهتر است قبل از خرید کاغذ دیواری به نوع طرح آن دقت شود. طرح یک پوشش می تواند تاثیر زیادی در زیبایی فضا داشته باشد. یکی از ویژگی های طرح های مجموعه دکورآفیس نیز تنوع بالای طرح های موجود در این مجموعه می باشد. این طرح ها و نقوش برای فضای مختلف قابل استفاده هستند. در واقع با توجه به سبک طراحی فضا، می توان از نقوش متنوع برای دیوار استفاده کرد.

قیمت کاغذ دیواری پذیرایی

فضای پذیرایی یکی از بخش های بسیار مهم در یک واحد مسکونی به شمار می آید. این فضا را می توان با استفاده از پوشش یا عناصر تزیینی زیباتر کرد. در واقع باید برای ایجاد کیفیت بصری بالا در این فضا، به پوشش دیوار دقت شود. شما می توانید برای این کار از طراحان کمک بگیرید. توجه به طیف رنگی به کار رفته در هر کدام از این فضاها، می تواند موجب طراحی اتاق با تنوع بالا شود. تنوع موجب می شود که یک فضای کسل کننده ارائه نشود. این موضوع کاملا باید بر اساس نوع طراحی فضا انجام شود. بهتر است طرح مورد استفاده از نظر رنگ و نقوش مورد استفاده در آن با کل فضا هماهنگ باشد.

به طور کلی انواع کاغذ دیواری با طرح های متنوع عرضه می شوند. این طرح ها ممکن است فانتزی، مینیمال، مدرن و کلاسیک باشند. حتی برخی از برندها نسبت به چاپ طرح های سنتی نیز اقدام کرده اند. امروزه برندهای داخلی نیز پوشش های با کیفیت و زیبایی را ارائه کرده اند. این پوشش ها برای فضاهای داخلی کاربرد بسیار زیادی دارند و اغلب به صورت ضد آب طراحی می شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا