کتاب گردش پول برای بازار سهام را مرور کنید

من هنوز دوست دارم که معاملات بیشتری را در گزینه هایی برای اضافه کردن به زرادخانه خود بدانم. وقتی در MPH حضور داشتم ، مشاوران ثروتمند پدر را با عنوان “جریان سهام نقدی در بورس اوراق بهادار” اثر اندی تانر دیدم. یادم آمد که رابرت کیوساکی همیشه بر روند سرمایه گذاری در سرمایه گذاری نسبت به سود سرمایه تأکید می کرد. قلب کتاب تصمیم گرفت جواهرات را پیدا کند. من فقط بعد از فهمیدن این که می توانم برخی از مفاهیم آموزش داده شده را یاد بگیرم و تمرین کنم ، کتاب را در مرور دوم خریداری کردم.

برای اینکه یک سرمایه گذار بزرگ باشیم ، ابتدا باید یک دانش آموز فوق العاده باشیم که همه چیز مربوط به سرمایه گذاری را یاد بگیریم تا متخصص باشیم. این اولین باری است که به دو سیستم سنجش یادگیری معرفی شده ام. 1) ادامه تحصیل به ما کمک می کند تا میزان یادگیری خود را سنجیده و از مفاهیم آموزش مالی خود استفاده کنیم. سطح نادانی ، آگاهی ، شایستگی و کارآیی است. 2) مخروط یادگیری ، توسعه یافته توسط ادگار دیل ، نشان می دهد که چقدر با روش های مختلف یادگیری ، چه یادگیری فعال و چه انفعالی ، حفظ می کنیم. با استفاده از این دو سیستم اندازه گیری می توان موفقیت دانشجویان را در سرمایه گذاری اندازه گیری کرد.

اندی چهار کلاس اساسی دارایی را به ما می دهد. آنها تجارت ، املاک و مستغلات ، کالاها و دارایی های کاغذی هستند. وی مقایسه خوبی از طبقه دارایی های مختلف ارائه داد تا به هر فرد اجازه دهد با توجه به شرایط خود ، مناسب ترین کلاس دارایی را ارزیابی کند. از آنجا که این کتاب در مورد دارایی های کاغذ است ، اندی دلایل بیشتری را بیان کرده است که چرا یک سرمایه گذار در نظر دارد دارایی های کاغذی را در سبد خود داشته باشد.

بعد ، اندی چهار رکن سرمایه گذاری خود را ارائه می دهد. چهار فصل زیر در هر ستون عمیق فرو رفته است. به شخصه ، من چهار گوشه را بسیار مفید می دانم و سرمایه گذار را ، بدون توجه به اینکه در چه سطحی قرار دارد ، راهنمایی می کند تا تصمیمات بهتری بگیرد. چهار ستون عبارتند از:

ستون یک – آنالیز بنیادی

ستون 2 – آنالیز فنی

ستون 3 – گردش پول

ستون 4 – مدیریت ریسک

تحلیل بنیادی به سرمایه گذار این امکان را می دهد تا با فهم صورت های مالی خود ، قدرت و ارزش واحد (حاکمیتی ، نهادی ، شخصی) را تعیین کند. اساساً ، آنچه صورتهای مالی هر نهاد به نظر می رسد با سیاستهای اعمال شده اداره می شود. برای تغییر اصول باید سیاست ها تغییر کنند. وارن بافت یکی از بهترین سرمایه گذاران زمان ما محسوب می شود و متخصص در تعیین اصول اولیه هر شرکتی است. مربیان مانند او مجموعه ای از نسبت های مهم و کلیدی را برای تعیین اینکه آیا شرکتی ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد یا خیر ، دارند. شرکت او Berkshire Hathaway سیاستهای بسیار خوبی را اجرا کرده است که مشاهده کرده است که شرکت وی بصورت تصاعدی رشد می کند و قیمت سهام شرکت خود را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. اندی نسبت های مشابهی (و تعاریف) برای سرمایه گذاران برای مقایسه مقایسه سهام ارائه داد. به نظر من واقعاً مفید است و از آن در تحلیل سهام استفاده کردم.

تجزیه و تحلیل فنی به سرمایه گذاران کمک می کند تا قدرت بازار را بر اساس عرضه و تقاضا برای حرکت قیمت ها تعیین کنند. سرمایه گذاران از نمودار سهام استفاده می کنند تا دریابند آیا روند ایجاد شده توسط حرکات قیمت تاریخی وجود دارد یا خیر. این روند یا الگوی تعیین شده توسط سرمایه گذار ، وی را از حرکت احتمالی سهام آگاه می کند. اندی معرفی خوبی را برای تحلیل تکنیکال ارائه داد و اصول اساسی مانند انواع روند ، پشتیبانی و مقاومت و برخی از الگوهای نمودار معمول را توضیح داد. من فهمیدم که این تنها چیزی است که شما به هر سرمایه گذار احتیاج دارید تا در صورت حساس بودن به آن سرمایه گذاری کند.

جریان نقدی سرمایه گذاری به موقعیت بهتر خود در بازار کمک می کند. اندی برای نشان دادن این نکته از مفهوم گزینه ها استفاده می کند و بر اینکه چگونه این ابزار به سرمایه گذار اجازه می دهد از هر جهت از بازار سود ببرد ، تأکید می کند. اندی بسیاری از خصوصیات گزینه را توضیح می دهد. دانستن اصول اولیه Call / Put و ترکیبی از هر دو گزینه به یک سرمایه گذار این امکان را می دهد تا راه های زیادی برای موقعیت خود در بازار داشته باشد.

مدیریت ریسک سه روش برای مقابله با ریسکها آموخته است ، 1) جلوگیری از ریسکها 2) ریسک کردن 3) مدیریت ریسک. خطرات مربوط به کنترل است. یک سرمایه گذار با کنترل بیشتر روی سرمایه گذاری خود ، خطرات کمتری خواهد داشت. همین مسئله در مورد سرمایه گذار خود نیز کنترل کمتری دارد ، خطرات بیشتری نیز به همراه خواهد داشت. کسانی که کنترل ندارند قماربازان هستند. همچنین شناختن حداکثر خطرات ناشی از سرمایه گذاری نیز عاقلانه است.

نحوه دستیابی به ما در آینده بستگی به انتخاباتی دارد که امروز می کنیم و خودمان را با چه کسی محاصره می کنیم. چقدر دانش آموز ما امروز خوب هستیم که می تواند آینده مالی ما را تعریف کند.

من کاملاً از این کتاب لذت بردم زیرا اندی معلم بزرگی است و مفاهیم را با زبانی بسیار ساده توضیح می دهد. این به من این امکان را می دهد تا آنچه را که آموخته شده است بهتر درک و آموزش دهم. امیدوارم نسخه ای از کتاب او به دست آورید و روشنگری شوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا