بازرگانی

کمپرسور هوا داکت چیست و انواع آن چیست؟

کمپرسور مجاری
کمپرسور تهویه مطبوع جز important مهمی در این مدل است. فرآیند ایجاد و تولید مبرد و انتقال آن به محیط داخلی توسط قسمت کمپرسور دستگاه انجام می شود.

شایان ذکر است که هسته و مرکز چرخه تبرید به کمپرسور اختصاص یافته است. فشار و فشار مبرد از مهمترین وظایف این بخش است.

در نتیجه ، در قسمت کمپرسور تهویه مطبوع ، قطعات یدکی به عنوان واحد تراکم نیز شناخته می شوند. کمپرسور کانال دارای یک لوله خلا و یک لوله مکش است. این قسمت معمولاً روی صفحه ، خارج از واحد و داخل کندانسور نصب و اجرا می شود.
علاوه بر این ، کمپرسور یک جز very بسیار گران قیمت است که در ساختار شیر مجرا تعبیه شده است. هر مشکلی در این زمینه می تواند هزینه های زیادی را برای مصرف کننده ایجاد کند. همچنین تعمیر و تعویض این قطعه کاملاً مبتنی بر مهارت و تجربه است.
در نتیجه ، در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض کمپرسور Duct Split ، باید از خدمات تعمیرکاران و تکنسین های نگهداری حرفه ای و باتجربه استفاده شود. همچنین ، اگر کانال تقسیم شده هوای گرم تولید کند ، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کمپرسور ، تجهیزات باید بلافاصله خاموش شوند.

انواع کمپرسورهای داکت از نظر جریان ورودی
1- کمپرسورهای سه فاز
کمپرسورهای سه فاز نمونه هایی از این نوع کمپرسورهای داکت هستند که اغلب برای ظرفیت های بالاتر از 48،000 Btu / hr استفاده می شوند. این مدل از کمپرسور توسط یک جریان الکتریکی سه فاز 380 ولت تغذیه و هدایت می شود.
2- کمپرسورهای تک فاز
کمپرسورهای تک فاز برای سیستم های تهویه مطبوع کمتر از 480،000 و تا 42،000 استفاده می شود. عملکرد و عملکرد مطلوب کمپرسورهای تک فاز با جریان تک فاز و ولتاژ 220 ولت.
انواع کمپرسور مجرا بر عملکرد تقسیم می شوند
1- کمپرسور پیستونی
کمپرسورهای پیستونی می توانند انواع دیگری داشته باشند کمپرسور کانال تقسیم ظاهراً فرآیند خنک کننده فشرده سازی و فشرده سازی این مدل توسط سیستم سیلندر پیستون انجام می شود. عملکرد این سیستم بسیار شبیه سیلندر اتومبیل است.
در نتیجه ، با هر حرکت پیستون ، بخشی از خنک کننده موجود در مخزن موتور توسط سیلندر جذب می شود. یکی از معایب کمپرسورهای رفت و برگشتی مصرف زیاد و انرژی زیاد است. این امر باعث افزایش هزینه های اقتصادی و سرریز مصرف کنندگان می شود.
2- کمپرسور روتاری
کمپرسور دوار به لطف پره های چرخان 360 درجه مبرد را به بهترین شکل فشرده و می چرخاند. کمپرسورهای روتاری برای استفاده در مناطق با آب و هوای زیاد مانند شمال ایران مناسب هستند.
اثرات این مدل در کمپرسورهای با ظرفیت 24000 و بیش از 30000 قابل مشاهده است. بازده و کارایی بالا همراه با مصرف بهینه انرژی از مشخصات کمپرسورهای دوار است.
2- عبور از کمپرسور
کمپرسور اسکرو یکی از مدلهای جدید و مدرن است که شامل کمپرسورهای داکت اسپلیت می باشد. در بدنه این کمپرسور یک پیچ ثابت و متحرک وجود دارد. در نتیجه ، این مدل کمپرسور پیمایشی نیز نامیده می شود.
در این تجسم ، مبرد با استفاده از پیچ یا حرکت پیچ کمپرسور فشرده و فشرده می شود. کمپرسورهای اسکرو با کارایی بالا و طول عمر بالا مشخص می شوند.

انواع کمپرسور کانال از نظر مصرف انرژی
1- کمپرسور سرعت ثابت
کمپرسورهای با سرعت ثابت به دلیل شروع و توقف مداوم ، انرژی زیادی را مصرف می کنند.این مدل از کمپرسور معمولاً در شاسی سیستمهای تهویه مطبوع سنتی و بدون نصب اینورتر استفاده می شود. به دلیل مصرف زیاد برق ، استفاده از این کمپرسورها برای مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری مناسب و مفید است.
2- کمپرسور اینورتر
کمپرسورهای اینورتر با صرفه جویی در انرژی ، انواع کمپرسورهای مجرای هوا مدل های پرطرفداری و پرکاربرد هستند. استفاده از فناوری اینورتر در ساختار این مدل باعث بهبود و صرفه جویی در مصرف انرژی و برق شد.

به طور معمول ، بیشترین مصرف انرژی کولر گازی مربوط به راه اندازی و راه اندازی کمپرسور دستگاه است.

کمپرسورهای با سرعت متغیر ، با بهبود مصرف برق کمپرسور ، از شروع به کار و خاموش شدن قطعه در طی فرآیند خنک سازی جلوگیری می کنند. کیفیت ، کارایی ، راندمان بالا ، عمر مفید و کمال از ویژگی های برجسته کمپرسورهای اینورتر است. همچنین قیمت این مدل در مقایسه با مدل های دیگر بالاتر و بالاتر می رود.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

آبنما :
https://tasisat.com/types-of-duct-split-compressors/
تاریخ انتشار :
2021-05-11 10:00:02.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا