فناوری اطلاعات

گلکسی S23 FE در برابر شیائومی 13T؛ نبرد میان‌رده‌های محبوب

گلکسی S23 FE و شیائومی 13T هر دو میان‌رده‌هایی هستند که به تازگی راهی بازار ایران شده‌اند و مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته‌اند. با وجود اینکه گوشی شیائومی در حال حاضر حدود 5 میلیون تومان قیمت پایین‌تری دارد، اما در هر صورت در این ویدیو هر دو گوشی را با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام گوشی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل 13T دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

ابتدا به سراغ فیلمبرداری با دوربین سلفی می‌رویم. با استفاده از دوربین سلفی گوشی شیائومی، می‌توانید در بهترین حالت ویدیو‌های 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. اما دوربین سلفی گوشی گلکسی S23 FE امکان ضبط ویدیو‌های 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند. با دوربین اصلی گوشی شیائومی باید به ویدیو‌های 4K بسنده کنید ولی با گوشی سامسونگ می‌توانید ویدیو‌های 8K هم ضبط کنید.

در زمینه‌ی عکاسی، عملکرد مشابهی دارند و فقط S23 FE تا حدی عملکرد بهتری دارد. دوربین گلکسی S23 FE نسبتا گستره دینامیکی بهتری ارائه می‌کند و جزئیات بیشتر هستند. این تفاوت اندک را می‌توانیم در هر سه دوربین مشاهده کنیم. بنابراین در زمینه‌ی دوربین، گلکسی S23 FE گوشی بهتری به حساب می‌آید.

از نظر پردازنده، گلکسی S23 FE از اگزینوس 2200 استفاده می‌کند و گوشی شیائومی با تراشه دایمنسیتی 8200 اولترا راهی بازار شده است. این دو تراشه در بخش چندهسته‌ای عملکرد مشابهی دارند ولی در زمینه‌ی پردازش‌های تک‌هسته‌ای گوشی سامسونگ تقریبا 44 درصد سریع‌تر است. اما از سمت دیگر، گوشی شیائومی واقعا بدنه‌ی خنک‌تری دارد.

در مورد نمایشگر، گوشی شیائومی در زمینه‌های مختلف برنده محسوب می‌شود؛ از روشنایی گرفته تا ضخامت حاشیه‌ها و حتی رزولوشن. در مورد عمر باتری، گوشی شیائومی با اینکه ظرفیت باتری بیشتری دارد، ولی از نظر عملکردی تفاوت زیادی با رقیب خود ندارد. البته باید به پشتیبانی گوشی شیائومی از شارژر 67 واتی اشاره کنیم و این در حالی است که گوشی سامسونگ از شارژر 25 واتی پشتیبانی می‌کند که در ضمن برای گوشی سامسونگ باید شارژر را هم جداگانه خریداری کنید. البته گوشی سامسونگ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که مدل شیائومی چنین قابلیتی ندارد.

در نهایت باید به سراغ طراحی این دو گوشی برویم تا ببینیم در این زمینه چه حرفی برای گفتن دارند. پنل پشتی هر دو گوشی شیشه‌ای است ولی گلکسی S23 FE دارای فریم آلومینیومی است. بنابراین در کل از نظر طراحی هم می‌توانید گوشی سامسونگ را به عنوان برنده در نظر بگیریم. اما اینکه کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد، باید بار دیگر به تفاوت قیمتی قابل توجه این دو مدل اشاره کنیم و این که برای خرید گوشی چه اولویت‌هایی در نظر دارید. به همین خاطر با توجه به بودجه و نیازهایی که دارید، می‌توانید گزینه‌ی بهتر را خریداری کنید.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا