برترین های کسب و کاردنیای وب

یادگیری سئو چقدر طول می کشد؟

فرق نمی کند که شما قصد دارید چه کاری راه اندازی کنید، مهم این است که بتوانید در کار خود موفق باشید. برخی از کارها برای یادگیری مدت زمان خاصی را نیاز دارند و یادگیری سئو هم از این قاعده مستثنی نیست. یادگیری سئو بر اساس موارد خاصی می تواند به طول بینجامد؛ اما به صورت کلی اگر بخواهیم در خصوص زمان یادگیری سئو صحبت کنیم بهتر است بدانید اگر بخواهید صفر تا صد این کار را یاد بگیرید و یک مهارت متوسط رو به بالا را آموزش ببینید و بتوانید کار خود را راه اندازی کنید چیزی بین ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است. در ادامه مطلب سعی داریم در خصوص اینکه یادگیری سئو چقدر زمان نیاز دارد بیشتر با هم صحبت کنیم.

 

استخدام سئو کار مبتدی | استخدام سئو وردپرس

از سئو چه می دانید؟

سئو چیست؟ سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از مهمترین و اصولی ترین روش هایی است که می تواند به یک سایت کمک کند تا در رتبه های خوبی قرار بگیرد. بهینه سازی سایت شامل موارد مختلف می شود و باید کارهای گوناگونی روی سایت صورت بگیرد تا یک سایت بتواند بهینه شود. از مهمترین فعالیت هایی که می توانند دنیای وب را در اختیار خود بگیرند و یک سایت را در رتبه های خوبی قرار دهند سئو تکنیکال، محتوا و لینک سازی است. شاید برای برخی از افراد این سوال به وجود آید که اصلاً چرا باید سئو سایت را یاد بگیرند؟ آموزش سئو سایت مزایای بسیار زیادی دارد و اشخاصی که می خواهند یک سایت را مدیریت کنند لازم است که آن را یاد بگیرند. از مهمترین مزایایی که می توانیم برای یادگیری سئو بیان کنیم مواردی همچون ایجاد ترافیک پایدار، هزینه پایین، نرخ بازگشت سرمایه بالا، ایجاد تعامل با مخاطبان، افزایش نرخ کلیک و افزایش آگاهی از برند است.

مدت زمان یادگیری سئو

اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید و برایتان این سوال به وجود آمده که یادگیری سئو چقدر زمان می خواهد؟ بهتر است بدانید این موضوع به دو عامل بستگی دارد. این دو عامل یکی در خصوص این است که نیاز شما برای یادگیری سئو چقدر است و سوال دیگری که پیش می آید این است که قصد دارید از طریق چه شیوه ای به آموزش سئو و یادگیری آن بپردازید. این عوامل تعیین کننده این هستند که یادگیری سئو چقدر می تواند طول بکشد. اما در ارتباط با اینکه چقدر لازم است تا سئو را یاد بگیرید ممکن است شما بخواهید تنها یک رزومه را پر کنید و لازم باشد برخی از جزئیات سئو را بدانید. اما گاهی هم ممکن است کلیت کار را بلد باشید و الان به دنبال فوت و فن های کار سئو هستید. اگر این گونه است یادگیری آن چیزی حدود یک ماه به طول می انجامد و شما می توانید با کمک مقالاتی که در این زمینه وجود دارد رزومه کاری خود را پر کنید.

اما گاهی شما چیز خیلی خاصی را از سئو نمی دانید و الان قصد دارید به یکی از متخصصین این عرصه تبدیل شوید؛ بنابراین شما باید با کمک شیوه های یادگیری سئو که در ادامه آن ها را بیان می کنیم بهترین مسیر را انتخاب کنید و با توجه به اینکه کدام شیوه را انتخاب خواهید کرد زمان یادگیری سئو برای شما مشخص خواهد شد.

روش های یادگیری سئو و زمان آموزش

پیش تر هم به این موضوع اشاره داشتیم که برای یادگیری سئو روش های متفاوتی وجود دارد. شما با توجه به نیازی که دارید و زمانی که در اختیار دارید می توانید بهترین شیوه یادگیری سئو را برای خود انتخاب کنید. از جمله شیوه های رایجی که با کمک آنها شما می توانید به آموزش سئو بپردازید موارد زیر هستند:

یادگیری سئو با شرکت در کلاس های آموزشی

از جمله مطمئن ترین شیوه هایی که می توانیم برای یادگیری سئو به آن اشاره داشته باشیم این است که در دوره ها و کلاس هایی که در خصوص سئو برگزار می شود شرکت کنید. در این کلاس ها شما می توانید تمام این مباحث را به درستی فرا بگیرید. این کلاس ها عاری از هرگونه مطالب غلط هستند و به شما کمک می کنند تا آموزش سئو را به درستی در پیش بگیرید. شرکت در دوره های آموزشی سئو معمولاً زمانی 3 تا ۶ ماه را می طلبد؛ بنابراین شما باید طی این دوره تمامی مباحثی که برای سئو لازم است را یاد بگیرید و به تمرین روزانه مداومت داشته باشید.

استخدام سئو کار مبتدی | استخدام سئو وردپرس

حضور در دوره های کارآموزی

یادگیری سئو از طریق حضور در دوره های کارآموزی از دیگر روش هایی است که می تواند به شما کمک کند تا سئو را یاد بگیرید. در دوره های کارآموزی به صورت متداول رایگان بوده و معمولاً روزانه شما باید ۵ تا ۸ ساعت در اختیار یک شرکت باشید و مواردی که به شما آموزش می دهند را یاد بگیرید. در این دوره ها معمولاً یک ساعت آموزش به شما ارائه می شود و در مدت باقی مانده باید کارهایی که به شما یاد می دهند را روی یک سایت انجام دهید. به صورت معمول در این دوره ها به شما آموزش تولید محتوا را یاد می دهند و می توانید با تولید محتوا هم آشنا شوید.

آموزش سئو از طریق منابع آموزشی رایگان

شما می توانید به صورت رایگان هم سئو را یاد بگیرید؛ اما به این موضوع دقت داشته باشید که خیلی بازدهی بالایی ندارد؛ زیرا در دوره ها و منابعی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته می شود تمامی موارد و مسائل به صورت کامل بازگو نمی شود. شما می توانید به صورت روزانه بین ۳ تا ۴ ساعت زمان بگذارید و آموزش هایی که با کمک منابع آموزشی رایگان یاد می گیرید را روی یک سایت انجام دهید.

زمان یادگیری مهارت های سئو

یاد گرفتن سئو مراحل مختلفی دارد و با توجه به طی کردن این مراحل زمان خاصی هم لازم است تا برای هرکدام سپری شود. از جمله موضوعاتی که در یادگیری سئو باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از مهارت های مهمی که در سئو لازم است را فرا بگیرید تا به حرفه ای شدن شما منجر شود. این مهارت ها مواردی هستند که در ادامه بیان می کنیم. هر کدام از این مراحل و مهارت ها نیاز به زمان خاصی دارند:

کار کردن با ابزارهای آنالیز

ابزارهای آنالیز از مهم ترین ابزارهایی هستند که هر سئو کاری باید کار با آنها را بلد باشد و به درستی با آنها کار کند. این ابزارها مانند گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول نقش مهمی را در بررسی سایت دارا هستند. ۲۰ ساعت به شکل تئوری و ۲۰ ساعت به صورت عملی زمان لازم است تا کار کردن با آنها را یاد بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ

هر چقدر که در دنیای دیجیتال مارکتینگ بتوانید حرفه ای تر عمل کنید، می توانید بیشتر کسب و کار خود را رونق ببخشید. در دنیای دیجیتال مارکتینگ لازم است مهارت هایی مانند نرخ تبدیل، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ و… را بشناسید. برای گذراندن دوره های دیجیتال مارکتینگ حدود ۳۰ تا ۴۰ ساعت زمان لازم است.

آیا یاد گرفتن سئو سخت است؟

برای افرادی که تازه کار هستند و می خواهند پا به دنیای سئو بگذارند احتمالاً شنیدن اصطلاحات تخصصی که در این حوزه وجود دارد آنها را بترساند و این تصور را داشته باشند که آموزش و یادگیری سئو سخت است. اما بهتر است بدانید که یادگیری سئو کار سختی نیست و اصطلاحات و مفاهیمی که می شنوید تنها مواردی هستند که در این حیطه به کار گرفته می شوند و به شما کمک می کنند تا بتوانید در مدیریت یک سایت به درستی عمل کنید. هر کاری اصطلاحات خاص خود را دارد و سئو هم از این قضیه مستثنی نخواهد بود. هر چقدر زمان بگذارد بهتر می دانید دستورالعمل های موتورهای جستجو از شما چه چیزی را می خواهند. برای اینکه کار برای شما آسان تر شود لازم است در یادگیری استمرار داشته باشید و همیشه اطلاعات خود را بروز نگه دارید.

استخدام سئو کار مبتدی | استخدام سئو وردپرس

سخن پایانی

آموزش سئو و یادگیری آن لازم است به صورت کاملاً قانونمند انجام شود. پلتفرم تولید محتوا کارو کانتنت می تواند به اشخاصی که نیاز به مشاوره در زمینه انتخاب بهترین روش و مسیر یادگیری سئو دارند کمک کند تا به یک نتیجه درست برسند. آینده شغلی که برای سئو می توانیم متصور باشیم آینده ای بسیار خوب بوده و تنها کافی است همیشه تمرین و تکرار داشته باشید. سئو آینده ای پر رونق دارد و اگر می خواهید در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید لازم است یادگیری و بروز بودن اطلاعات را دست کم نگیرید. به صورت کلی مدت زمان یادگیری سئو بین یک 3 تا 6 ماه ممکن است طول بکشد و این مدت به انتخاب روش شما و اینکه آیا به صورت متوالی تمرین و تکرار را انجام می دهید یا نه بستگی دارد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر برای سئو و آموزش آن نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با کارشناسان کاروکانتنت ارتباط برقرار کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا