0X81000037 Windows 10 – رفع خطای پشتیبان گیری یا بازیابی مجدد

0x81000037 ، 0x80070001 و 0x80070003 خطاهایی هستند که ویندوز در مواجهه با “نقطه توزیع مجدد” در داخل پوشه ای که می خواهید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید ، ایجاد شده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که “نقاط توزیع مجدد” معادل ویندوز برای پیوندهای نمادین در لینوکس است. این امکان را به شما می دهد تا بدون نیاز به جابجایی پوشه ، یک پوشه را به مکان دیگری در هارد دیسک خود پیوند دهید.

دلیل بروز این خطا این است که وقتی ویندوز سعی می کند پوشه مربوطه را “کپی” کند ، نمی تواند پرونده مرتبط با آن را پیدا کند. این باعث می شود ویندوز معتقد باشد که پرونده موجود ، غیرقابل دسترسی یا فاسد نیست.

خطاها معمولاً با این پیامها ظاهر می شوند:

0x81000037: پشتیبان گیری ویندوز هنگام تلاش برای خواندن نسخه پشتیبان در یکی از جلدهای پشتیبان گیری انجام نشد

0x80070001: (عملکرد نامعتبر)

0x80070003

برای رفع آن ، باید هر نقطه توزیع مجدد را در پوشه هایی که می خواهید پشتیبان تهیه کنید ، حذف کنید.

دلیل

دلیل اصلی مشکل این است که ویندوز محل پرونده را تشخیص نمی دهد.

این خطا ممکن است هنگام استفاده از Windows Update یا بازگرداندن برنامه ریزی نقطه ظاهر شود ، یا معمولاً هنگام استفاده از سیستم خود ظاهر می شود.

برای درک کامل این مشکل ، باید بدانید که هر زمان که از رایانه شخصی استفاده می کنید ، تمام کارهایی که انجام می دهید میلیارد ها خط کد را پردازش می کنید – بسیاری از آنها در “پرونده ها” در دستگاه ذخیره سازی دائمی شما (یا هارد دیسک شما یا SSD) ذخیره می شوند.

در اکثر سیستم عامل ها ، شما در واقع می توانید به برنامه ها اجازه دهید با “پیوند دادن” آنها به سایر مکانهای موجود در دیسک سخت خود ، فایلهای خاص را بارگیری کنند.

به عنوان مثال ، ممکن است یک پرونده بازی در پوشه “بازیهای ذخیره شده” ذخیره شده باشد – که می توانید از طریق “پیوند نمادین” در پوشه بازی واقعی قرار دهید.

عملکرد SymLink بومی لینوکس است و مک نیز از آن استفاده می کند. ویندوز ، به عنوان ویندوز ، از “پیوندهای نمادین” استفاده نمی کند – بلکه از “نقاط توزیع مجدد” استفاده می کند. کار در هر دو مورد یکسان است.

خطاهایی که با آن روبرو می شوید ناشی از عدم امکان بارگیری فایل های خاص سیستم شما است زیرا سیستم از لحاظ جسمی در درایو قرار ندارد. برای رفع آن ، باید خطاهای اساسی که باعث بروز خطا شده است را برطرف کنید.

راه حل

راه حل مشکل این است که اطمینان حاصل کنید که می توانید هرکدام از پوشه هایی را که ممکن است باعث ایجاد مشکل در نقاط توزیع مجدد شود ، تمیز کنید.

مایکروسافت 3 راه برای حل مشکل ارائه می دهد:

  • نقطه reparse به حجمی هدایت می شود که از FAT به عنوان یک سیستم پرونده استفاده می کند

  • نقطه reparse یک “حجم قابل حمل” است که حاوی پرونده های فشرده شده است (پرونده های فرمت EG و غیره)

  • نقطه توزیع مجدد به پوشه “root” دیگری هدایت می شود

برای رفع مشکل ، باید مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

1. حذف هر “حجم” / “نقاط توزیع مجدد”

اولین قدم اطمینان از عدم وجود “حجم نصب شده” یا “نقاط توزیع مجدد” بر روی سیستم شما است.

این ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما در واقع نسبتاً ساده است:

  • بر روی صفحه کلید ، کلیدهای “Windows” + “R” را فشار دهید

  • این گزینه گفتگوی Run را ایجاد می کند – “cmd” را در آن تایپ کنید و “Enter” را فشار دهید

  • از میان فرمان cmd که ظاهر می شود ، “DIR / AL / S” را تایپ کرده و “Enter” را فشار دهید

  • این باید یک لیست از راهنماهای طبقه بندی شده به عنوان “نقاط توزیع مجدد” باشد

  • از این لیست ، مواردی را که احساس می کنید پشتیبان تهیه کرده اند را حذف کنید ، آنها را در File Explorer مرور کنید

  • هنگام انتخاب پوشه ، بر روی صدا کلیک راست کرده و بررسی کنید که آیا آن “Mounted volume” است

  • اگر چنین است ، با فشار دادن SHIFT و فشار دادن دکمه DELETE آن را حذف کنید

  • پس از اتمام ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید

پس از شروع مجدد ، باید بتوانید آنچه را که قبلاً انجام می دادید ، آزمایش کنید.

اگر خطا از بین برود ، این بدان معنی است که مشکل برطرف شده است ؛ در غیر این صورت ، باید به مراحل بعدی بروید.

2. تضمین مجوزها

در مرحله بعد ، مشکل دیگری که ممکن است در مجوزهای سیستم نهفته باشد. مجوزهای محاسبه برای تعریف کاربرانی که می توانند – و نمی توانند – منابع مختلف درون سیستم را مدیریت کنند ، استفاده می شوند و معمولاً مبتنی بر نقش کاربر (مدیر و غیره) هستند.

برای اطمینان از تکرار اشتباهات ، ممکن است در مورد نحوه دسترسی حساب کاربری شما به فایلها / تنظیمات خاصی مشکل داشته باشید.

برای رفع این مشکل ، باید بتوانید هرگونه مشکلی در مورد مجوزهایی که سیستم شما با آن روبرو است را اصلاح کنید:

  • به پوشه (های) مورد نظر برای پشتیبان گیری / بازیابی بروید

  • بر روی پوشه راست کلیک کرده و “Properties” را انتخاب کنید

  • از گفتگوی Properties ، “Security” را انتخاب کنید

  • اینجا را کلیک کنید “ویرایش”

  • از پنجره ای که ظاهر می شود ، “همه” را در کادر تایپ کنید و روی “بررسی نام ها” کلیک کنید

  • اگر متن “همه” تأکید شد ، روی “تأیید” کلیک کنید

  • با انتخاب “همه” ، در صفحه پایین “Allow” را برای “کنترل کامل” کلیک کنید

  • “OK” را کلیک کنید

  • نسخه پشتیبان تهیه کنید / دوباره بازیابی کنید

اگر این کار نکرد ، مطمئن شوید که روند مربوط به هر پوشه دیگری را که می خواهید از نسخه پشتیبان تهیه کنید ، تکرار کنید. اگرچه نباید برای اکثر کاربران مشکلی ایجاد کند ، اگر سیستم شما بیش از حد از این سیستم استفاده کند (مجوزها کار نمی کنند و غیره) احتمالاً باعث ایجاد مشکلات خواهد شد. سایر مشکلات ممکن است ناشی از نوعی “مسدود کردن” پوشه ها باشد ، چه از طریق برنامه های ضد ویروس و چه احتمالاً از طریق ویروس در سیستم.

3. ویروس ها / بدافزارها را تمیز کنید

سپس ، * رایانه * شما ممکن است با مشکلات مربوط به عفونت های ویروس / بدافزار مواجه شود.

اگرچه این ممکن است به نظر نمی رسد به عنوان یک خطای سیستم فایل ، مشکل این است که بسیاری از ویروس های جدید در پایان هدف قرار دادن پرونده ها / پوشه های اصلی ، به منظور جلوگیری از دسترسی کاربر و یا اطمینان از اینکه عفونت توانایی انجام کار خود را دارد. بیرحمانه

نکته اصلی این است که اگر هنوز با خطا روبرو هستید ، این می تواند ناشی از یک عفونت موقتی ویروس برای بازنویسی پرونده ها و پوشه های خاص روی هارد دیسک شما باشد.

برای رفع این مشکل ، باید مطمئن شوید که از ویروس / بدافزار کافی برخوردار هستید:

  • بارگیری MalwareBytes (رایگان)

  • آن را ذخیره کرده و روی رایانه خود نصب کنید

  • یک فایل zip را باز کرده و سپس برنامه را درون آن اجرا کنید

  • هنگام اجرای برنامه ، آنرا تنظیم کنید تا یک اسکن کامل انجام شود

  • پس از اتمام اسکن ، سیستم را مجدداً راه اندازی کنید

بر خلاف ویروس ها ، “بدافزار” (بدافزار) معمولاً به عنوان برنامه های نرم افزاری معتبر پنهان شده است و تنها پس از مشكلات دسترسی به رایانه شما باعث ایجاد * می شود.

MalwareBytes تنها ابزاری است که بطور کامل برای از بین بردن عفونت های مخرب از سیستم های ویندوز اختصاص داده شده است. اگر بعد از انجام مراحل فوق و تمیز کردن هرگونه تهدید احتمالی برای بدافزار ، متوجه شدید که ویندوز هنوز قادر به تهیه نسخه پشتیبان نیست ، بهتر است به دنبال کسی باشید که دانش خاصی از سیستم شما داشته باشد. همچنین ممکن است بخواهید هرگونه برنامه ضد ویروس را که در حال اجرا هستید غیرفعال کنید زیرا این امر ممکن است در روند پشتیبان گیری (مسدود کردن) تداخل ایجاد کند.

4- ابزارهای عیب یابی را اجرا کنید

اگر هنوز خطایی را تجربه می کنید ، باید یک عیب یابی را در ویندوز 10 اجرا کنید.

سیستم های عیب یابی در W10 در واقع نسبتاً مؤثر هستند و به شرح زیر عمل می کنند:

  • بر روی دکمه “شروع” (نوار وظیفه سمت چپ پایین) کلیک کنید

  • نماد “cog” / “تنظیمات” را از منوی سمت چپ “charms” (درست بالای دکمه پاور) انتخاب کنید

  • هنگامی که صفحه تنظیمات بارگیری می شود ، روی به روزرسانی و امنیت کلیک کنید.

  • از منوی سمت چپ ، “عیب یابی” را انتخاب کنید

  • از لیستی که ظاهر می شود ، ابتدا باید بر روی “Windows Update” و سپس سایر موارد مرتبط با کاری که می خواهید انجام دهید کلیک کنید

  • یک برنامه کوچک بارگیری می شود – بگذارید آن را اجرا کرده و بگذارید هر مشکلی را که می یابد پاک کند

  • پس از اتمام ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید

این به طور کلی هر یک از مشکلات اساسی را که ویندوز 10 از اجرای Windows Update جلوگیری می کند ، حل می کند. تضمین کار نیست ، اما برای بسیاری از اشکالات رایج که عملکردهای اصلی W10 را مسدود می کنند ، کار می کند.

5. SFC / DISM را روشن کنید

سرانجام ، اگر با موارد فوق موفقیتی نداشته باشید ، اجرای SFC (System Files Checker) و ابزارهای DISM راهی عالی برای اطمینان از عملکرد سیستم عامل ویندوز تا حد امکان است.

برای انجام این کار ، باید مراحل ذکر شده در اینجا را دنبال کنید:

  • کلیدهای “Windows” + “S” را روی صفحه کلید فشار دهید

  • “CMD” را در کادر جستجو تایپ کنید

  • از منوی ظاهر شده ، بر روی منوی بالا راست کلیک کرده و “Run as administrator” را انتخاب کنید

  • هنگام بارگیری پنجره CMD ، “SFC / scannow” را تایپ کرده و “Enter” را فشار دهید

  • پس از اتمام این کار ، “DISM / Online / Cleanup-Image / RestoreHealth” را تایپ کرده و “Enter” را فشار دهید

  • پس از اتمام این کار ، سیستم را مجدداً راه اندازی کنید

اگر خطاها پس از این مراحل ادامه پیدا کنند ، آنها مشکل خاصی را در سیستم شما پیشنهاد می کنند – که یک مقاله اینترنتی به تنهایی قادر به حل آن نیست.

سایر اقدامات برای حل خطا نیاز به درگیر شدن شخصی با دسترسی خاص به سیستم ویندوز شما دارد. برای انجام این کار ، تعدادی سرویس آنلاین وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند – از جمله امضای SuperUser و Microsoft Answers. اگر به پشتیبانی خاص تری نیاز دارید ، ممکن است بخواهید با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید ، اگرچه این شامل پرداخت یک نفر نیز می شود.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا