دنیای وب

10 بهترین جلسه یخ شکن ها

راحت سازی افراد در یک محیط گروهی قبل از جلسه تیم می تواند بهترین سرمایه گذاری باشد که می توانید در مدت 10-15 دقیقه انجام دهید. یخ شکن ها آب میوه های خلاقانه جاری می کنند و می توانند تبادل ایده را افزایش دهند ، یک هویت تیمی ایجاد کنند و یک حس اجتماع ایجاد کنند. همه این عناصر در تشکیل تیم های بسیار پربازده مهم هستند. اما چگونه مردم را به مشارکت دعوت می کند و از شکستن یخ احساس ناراحتی نمی کنند؟

برای جلسات در یک محیط کار که شرکت کنندگان در آن حرفه ای هستند ، شکستن بن بستی که به روالاتی نیاز دارد که معمولاً با رفتارهای روزمره در مطب همراه نیست باعث ناراحتی مردم می شود یخ شکن های موفق برای این نوع گروه ها معمولاً شامل شرکت کنندگان در به اشتراک گذاشتن اطلاعات به یادماندنی با یکدیگر ، ایجاد روش های خلاقانه برای معرفی افراد به یکدیگر و یا داشتن اعضای گروه برای حل مشکلی است که همه باید در آن مشارکت کنند.

ما ده نفر برتر را برای جلسات تیم تجاری انتخاب کرده ایم که مطمئناً شرکت کنندگان در جلسه را آرام و آماده نگه می دارند تا بر روی دستور کار شما قرار بگیرند و همچنین با دیگران در گروه ارتباط برقرار کنند.

1. ایده های خود را به اشتراک بگذارید:جلسه را به تیم های چهار یا پنج نفری تقسیم کنید. به هر تیم یک موضوع بدهید. عناوین جالب و ساده مانند “در سفر به کویر چه چیزی را انتخاب می کنید؟” را انتخاب کنید. یا “لیست چیزهای بنفش”. دو دقیقه دیگر به تیم های خود فرصت دهید و به آنها بگویید “این یک مسابقه است و تیمی که بیشترین آیتم را در لیست خود دارد برنده می شود.” تیم ها را تشویق کنید که هرچه بیشتر موارد را یادداشت کنند و در مورد هر چیزی بحث نکنند ، فقط یک لیست از موارد ASAP تهیه کنید. در پایان دو دقیقه ، تیمی که بیشترین تعداد آیتم را در لیست خود دارد برنده می شود! این به افراد کمک می کند بدون ترس از آنچه دیگران فکر می کنند ، ایده های خود را به اشتراک بگذارند.

2. مشابه یا متفاوت:

جلسه را به تیم های سه یا چهار نفره تقسیم کنید و به هر تیم یک برگ بزرگ بدهید ، سپس به هر نفر یک علامت رنگی متفاوت بدهید. از هر شخص بخواهید یک بیضی بزرگ بکشد تا هر بیضی روی بیضی های دیگر در مرکز قطعه کاغذ قرار گیرد. به گروه یا گروه ها موضوعی مرتبط با اهداف جلسه خود اختصاص دهید. از شرکت کنندگان بخواهید حداقل پنج ورودی یا بیشتر از ورودی های بیضی شکل با هم تداخل ندارند. بیش از این زمان ، پنج دقیقه به آنها فرصت دهید تا در مورد شباهت ها و تفاوت های بین آنها صحبت کنند و آنها را در شکل بیضی شکل خود روی کاغذ بنویسند. اگر بیش از یک گروه وجود دارد ، نتایج را مقایسه کنید و مضامین مشترک را در هر دو قسمت نمودار و آنچه این شباهت ها و تفاوت ها در مورد هدف جلسه روشن می کند ، شناسایی کنید. این به اعضای تیم کمک می کند تا درک درستی از اهداف مشترک داشته باشند و به روشی غیر مقابله ای یاد بگیرند که نظرات آنها با دیگران در گروه چه تفاوتی دارد.

3. واقعیت یا داستان:

از همه بخواهید سه چیز شگفت انگیز درباره خود بنویسند ، دو مورد واقعی و یکی ساخته شده. هر شخص ، به نوبه خود ، لیست خود را می خواند و سپس بقیه اعضای گروه درباره آنچه “حقیقت” احساس می کنند “اشتباه” است رای می دهند. اگر گروه “حقیقت” کسی را به درستی تشخیص ندهد ، آن شخص برنده می شود. یک گروه می تواند بیش از یک برنده داشته باشد. در پایان ، کل گروه رای دادند که کدام یک از “برندگان” در دور گذشته بیشترین “حقیقت” را فریب داده است. این کمک می کند تا افراد همسر خود را بشناسند و به خاطر بسپارند.

4. انجمن آزاد:

هدف از این بن بست این است که گروههای کوچک تا آنجا که ممکن است کلمات یا عبارات مربوط به یک موضوع خاص را که بر هدف جلسه شما متمرکز است تولید کنند. به گروه یا گروه ها یک کلمه کلیدی بدهید که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنند و سپس به آنها دو دقیقه فرصت دهید تا هرچه سریعتر کلمات یا ایده هایی را که می توانند به ذهنشان خطور کند لیست کنند. به عنوان مثال ، اگر شرکت شما در تلاش است تا در مورد کاهش سفر و افزایش استفاده از کنفرانس از راه دور تصمیمی اتخاذ کند ، می توانید از کلمه “کنفرانس از راه دور” استفاده کنید و از افراد بخواهید تعداد کلمات یا عبارات مربوط به کلمه کلیدی را لیست کنند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است بگویند: “صرفه جویی در هزینه” ، “باعث صرفه جویی در وقت” ، “غیر شخصی” ، “نیاز به دیدن افراد دیگر” ، “حواس پرتی” ، “کیفیت صدا” است … این نشان می دهد که مردم چه فکر می کنند ، و جنبه های آن. شباهت ها در دیدگاه ها ، و احتمالاً حتی مناطق مشکل دار یا موضوعاتی که باید پرداخته شود یا بیشتر بحث شود.

5. برچسب های نام:

برچسب های نام را برای هر شخص تنظیم کنید و آنها را در یک جعبه قرار دهید. با ورود افراد به اتاق ، هر شخص کارت (نه خود) را انتخاب می کند. وقتی همه حضور دارند ، از شرکت کنندگان خواسته می شود شخصی را که برچسب نامی را که ترسیم کرده و ارائه داده اند ، پیدا کنند و نکات جالب در مورد خودشان را بگویند. وقتی هرکسی برچسب نام خودش را داشته باشد ، آن وقت همه افراد گروه ، شخصی را که در ابتدا برچسب نام به او داده اند ، معرفی می کنند و حرف جالبی درباره آن شخص می زنند. این به شرکت کنندگان کمک می کند تا یکدیگر را بشناسند و آنها را به خاطر بسپارند.

6. جزیره کویر:

افراد را در تیم های پنج یا شش نفری جمع کنید و به آنها بگویید که در یک جزیره بیابانی گیر خواهند افتاد. به آنها 30 ثانیه فرصت دهید تا تمام مواردی را که فکر می کنند باید انجام دهند لیست کنند و هر شخص باید حداقل 3 مورد را به آنها کمک کند. در پایان 30 ثانیه ، او به تیم ها می گوید که فقط می توانند سه چیز را بگیرند. از شخصی که هر مورد را در لیست پیشنهاد داده است ، بخواهید که به ما بگوید چرا آن را پیشنهاد داده است و از اینکه چرا آن مورد باید یکی از سه مورد انتخاب شده باشد ، دفاع می کند. این تیم به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه هر یک از آنها فکر می کنند ، در مورد ارزش های یکدیگر و نحوه حل مشکلات یاد بگیرند.

7. انجمن ها به علاوه:

شرکت کنندگان جلسه را روی میزها جمع کنید. در هر جدول ، از گروه بخواهید که ده روش شبیه همه افراد در این گروه را لیست کند. به آنها بگویید که نمی توانند اعضای بدن یا لباس ها را لیست کنند و آنچه را که انتخاب می کنند نمی تواند ارتباطی با کار داشته باشد. یک نفر در میز باید وظیفه تهیه لیست خود را داشته باشد. در پایان محدودیت زمانی خود ، از گروه بخواهید لیست خود را با همه اعضای جلسه به اشتراک بگذارد. این یک فرصت عالی برای شرکت کنندگان در جلسه است تا از سرگرمی ها ، خانواده ها و علایق مشترک یکدیگر مطلع شوند.

8. تراز بندی:

وقتی افراد وارد جلسه شما می شوند ، هر یک از آنها یک کاغذ تحویل می دهند که تعداد متفاوتی روی آن نوشته شده است. از گروه بخواهید بدون استفاده از صدا ، دست یا شماره خود ، ترتیب آنها را به ترتیب عددی تنظیم کند. این به تیم کمک می کند تا در مورد راه های دیگر برقراری ارتباط با یکدیگر و کار مشترک برای رسیدن به یک هدف مشترک بیندیشد.

9. با چوب کفش ملاقات کنید و سلام کنید:

این در ترکیب های بزرگ عالی عمل می کند و نوعی نام کارت یخ شکن است. از هرکسی بخواهید یکی از کفش هایش را دربیاورد و آن را در یک دسته پرتاب کند. از هر یک از اعضای گروه بخواهید که کفش های خود را برداشته و در اتاق جلسات قدم بزنند تا به افراد دیگر سلام کنند زیرا آنها سعی می کنند کفش انتخابی خود را با کفشی که یکی دیگر از اعضای تیم پوشیده است هماهنگ کنند. این یک روش عالی برای دیدار افراد جدید با چندین عضو یک گروه است.

10. اول یا بدتر:

از هر یک از اعضا بخواهید که اولین یا بدترین کار متوالی خود را به گروه بگویند. این یخ شکن با کاربرد آسان برای کنفرانس تلفنی نیز عالی عمل می کند و به اعضای تیم این امکان را می دهد تا با یکدیگر مکالمه کنند و در مورد مشاغل هر یک از آنها اظهارنظر کنند. بسیاری از ده یخ شکن برتر ما می توانند هم برای کنفرانس های تلفنی در محل و هم برای جلسات استفاده شوند. ماهیت یخ شکن ها این است که در یک تبادل غیررسمی گروه صحبت کنند ، به اشتراک بگذارند و یکدیگر را بشناسند. بهترین و موفق ترین تیم ها با کمی سرگرمی شروع می کنند. یاد بگیرید که هر عضو برای گروه چه چیزی را به ارمغان می آورد. یخ شکن ها می توانند به سهولت این تبادل اطلاعات و سهولت انجام این کار در مراحل اولیه تیم سازی کمک کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا