طراحی و سئو وب سایت

10 معیار اصلی بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار شما

بعضی اوقات به یاد آوردن کلیشه کمک می کند. آنچه قابل مشاهده نیست قابل اندازه گیری نیست. با فرض اینکه برند شما با هوشمند بودن دیجیتالی سازگار شده و به کاربران مهم متصل شده است تا نتیجه نهایی شما را درک کند. استراتژی های بازاریابی اینترنتی به دقت ساخته شده و هوشمندانه اجرا می شوند. اما نظارت بر این تلاش ها چگونه است؟

اندازه گیری عملکرد و مقایسه نتایج با کارت امتیازی سازگار برای شناسایی زمینه های موفقیت و ضعف در برنامه های بازاریابی اینترنتی اساسی است. اگرچه معیارهای زیادی برای اندازه گیری وجود دارد ، اما در اینجا ده بهترین معیار داشبورد وجود دارد که نمی توانید از دست بدهید ما آن را به سه دسته خاص تقسیم کرده ایم – معیارهای تولید ترافیک ، تبدیل و درآمد.

معیارهای ترافیک

1. بازدید کلی وب سایت: Google Analytics Dashboard گنجینه ای از معیارها است! از آن برای اندازه گیری میزان بازدید کلی سایت استفاده کنید ، که نه تنها کل بازدیدهای صفحه یا تعداد بازدید سایت ، بلکه تعداد بازدیدکنندگان سایت بی نظیر به صورت هفتگی و ماهانه را نیز شامل می شود.

2. منابع ترافیک: این یک معیار عالی برای ارزیابی اینکه آیا مجموعه خاصی از کلمات کلیدی یا کانالها به نفع شما کار می کنند یا نه و اینکه آیا توزیع ترافیک شما “سالم” است – تنها در یک منبع برای اکثر ترافیک شما تکیه می کند در صورت تغییر یا تغییر منبع ، می تواند مشکلاتی ایجاد کند وجود طولانی تر. برای دریافت اطلاعات دقیق ترافیک مانند منبع ترافیک ، ترافیک مراجعه و ترافیک از فعالیتهای تبلیغاتی ، به گزارش کانال و منبع / متوسط ​​در Google Analytics دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این ، برای درک مخاطبان تلفن همراه خود می توانید معیارهایی را نیز در آن بگنجانید.

3. مشترکان ایمیل: ابزارهای رایگان مانند Feedio معیارهایی مانند اشتراک ایمیل در هر پست و ردیابی مشترک را ارائه می دهند. این معیارها به شما کمک می کند موضوعات و مطالبی را که به خوبی در بین مخاطبان شما طنین انداز است درک کنید.

4. اهمیت مشارکت اجتماعی: معیارهای تعامل اجتماعی به شما کمک می کند تعداد پست های دریافتی هر پست در هر سایت رسانه های اجتماعی را ردیابی کنید. برای ردیابی اشتراک پذیری هر پست می توانید از ابزاری مانند معیارهای اجتماعی استفاده کنید. پیگیری سطح هر پست به شما کمک می کند محتوای مخاطبان اجتماعی خود را دوست داشته یا دوست ندارید و بر این اساس می توانید پیشرفت هایی را انجام دهید.

5. نرخ را کلیک کنید: نرخ کلیک (CTR) معیاری است که تعداد افرادی را که هر بار تبلیغ شما ایجاد کرده و باعث ایجاد تبلیغ می شود ، اندازه گیری می کند. نرخ کلیک بالاتر (CTR) به معنای نمره کیفیت بهتر است که به معنی هزینه های PPC پایین تر از Google AdWords است.

معیارهای تبدیل

6. نرخ تبدیل: CVR که به عنوان نرخ های تماس برای اقدام نیز شناخته می شود ، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت را که به لیدهای ارزشمند تبدیل می شوند ، اندازه گیری می کند. درک CVR های شما می تواند به شما در ارزیابی بهتر جنبه های کمپین های بازاریابی دیجیتال کمک کند ، بنابراین می توانید معیارهایی برای مجموعه بعدی کمپین های خود تعیین کنید. برای اندازه گیری CVR یا CTA از ابزارهایی مانند Bit.ly و Kissmetrics استفاده کنید و روی بهینه سازی مبارزات خود کار کنید.

7. نرخ گزاف گویی: معیار دیگری که به شما کمک می کند قابلیت های طنین انداز بودن محتوای خود را با مخاطبان خود ارزیابی کنید ، درصورتی که محتوای شما را بی ربط بدانند ، میزان جستجوی بازدیدکنندگان وب سایتی را که پس از ورود از سایت شما خارج می شوند ، اندازه گیری می کند. نرخ پرش به شما کمک می کند کیفیت یا تأثیر محتوای خود را بهبود ببخشید.

8. بازگشت بازدید کنندگان: برای دستیابی به اطلاعات ایده آل در مورد اهداف ایده آل برای تبدیل لیدها ، اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه ترافیک وب سایت خود مهم است. هرچه میزان بازده بازدیدکنندگان شما بیشتر باشد ، علاقه آنها به فعالیتهای آنلاین برند شما بیشتر خواهد بود. از این معیار برای بازدیدکنندگان برگشتی خود استفاده کنید و پیشنهاداتی را ارائه دهید که مقاومت در برابر آنها دشوار است.

اقدامات درآمد

9. بازگشت سرمایه: بازگشت سرمایه (ROI) میزان بازدید از وب سایت را اندازه گیری می کند که برای کسب و کار شما به منابع درآمد تبدیل می شود. این معیار به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام مناطق از مبارزات دیجیتال بازاریابی شما برای بازده ، خط پایین و مناطق فرصت مناسب کار می کنند.

10. هزینه خرید مشتری: این معیار که بهتر به عنوان هزینه جذب مشتری (CAC) شناخته می شود ، با تقسیم هزینه کل تلاش های بازاریابی آنلاین برای یک دوره معین بر تعداد خریداران جدید برای آن دوره اندازه گیری می شود. این امر برای ارزیابی بهترین منابع تبدیل می تواند بیشتر توسط منبع تجزیه شود.

این 10 معیار اساسی برای داشبورد بازاریابی دیجیتال شما ضروری است ، زیرا به شما کمک می کند بینش باورنکردنی از آنچه برای شما مفید است ، جنبه های تبلیغات خود را بهبود بخشد و ویژگی هایی را که باید از بین ببرید ، کسب کنید. اندازه گیری فعالیت های خود از مرحله تولید ترافیک تا مرحله درآمدزایی ، اقدامی عاقلانه برای ایجاد کنترل کلی بر تلاش های بازاریابی دیجیتال است.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا