دنیای وب

2P های اضافی به 4P های اصلی اضافه شد

در پست قبلی، (چهار کلمه کوچک که ضربه تجاری زد) در مورد اهمیت 4P صحبت کردم. فقط برای تازه کردن شما، 4P ها عبارتند از:

آن ها هستند:

  • تولید – محصول
  • قیمت
  • صعود کردن
  • نصب (یا تقسیم – آنها به P نیاز دارند)

من می خواهم دو تا از P های خودم را که از تجربه خود به عنوان یک بازاریاب یاد گرفتم اضافه کنم. آن ها هستند:

  • محل
  • مردم

من معتقدم که این شش P یک رویکرد مغرضانه را دنبال می کنند. از موقعیت تا افراد.

این مقاله شما را با 6P های من (فروشندگان دیگر نسخه های خاص خود را دارند) و اینکه چگونه می توانند تأثیر عمیقی بر تجارت شما داشته باشند، آشنا می کند. اگر با هر یک از آنها به ترتیب کار کنید، نتیجه را خواهید دید. اکثر شرکت ها در درجه اول بر روی تبلیغات و قیمت گذاری کار می کنند و به نوع شرکت، نصب و راه اندازی بستگی دارند. دیگران، در واقع، نیازی به در نظر گرفتن ندارند.

محل

من دوست دارم فکر کنم که این اساس ترکیب تجاری است. کارآفرینان به دنبال بازار هستند، شکافی در بازار پیدا می کنند و به دنبال پر کردن آن هستند. در این مرحله، مهم است که «T» ضربدری و «I» نقطه‌دار باشد. منظورم این است که باید بدانید به کجا می روید، به چه کسانی می فروشید، رقبای شما چه کسانی هستند، چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند و استراتژی ورود به بازار شما چیست.

به بیان ساده، باید اهداف و مقاصد تجاری را تعیین کنید و یک برنامه اقدام تجاری ایجاد کنید. به گزارش 55 صفحه ای نیاز ندارد، می تواند فقط یک سند دو صفحه ای باشد که به صورت هفتگی یا ماهانه به روز می کنید. این سند زنده ای است که در صورت ایجاد فرصت های بازار، در معرض تغییر است.

تولید – محصول

هنگامی که تصمیم گرفتید به کجا می روید، باید روی ارائه محصول یا خدمات تمرکز کنید. از موقعیت P در بالا، باید بدانید که نقطه فروش منحصر به فرد شما چیست. چه چیزی شما را خاص می کند؟

قیمت گذاری

قیمت به تعیین قیمت برای محصول یا خدمات شما مربوط می شود. خیلی ساده است.

نصب و راه اندازی

یک مکان یا توزیع به نحوه دسترسی محصول یا خدمات شما به مشتریان اشاره دارد.

صعود کردن

این P همان P است که توسط اکثر شرکت ها استفاده می شود. این به نحوه تبلیغ کسب و کار، محصول یا خدمات خود به مشتریان و چشم انداز آینده اشاره دارد. مطالبی که باید در نظر گرفته شود از راه دور است و با افکار خود شما بسیار محدود است. برخی از روش های شناخته شده عبارتند از روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی شخصی، بازاریابی موبایلی، وب سایت و بازاریابی ارجاعی.

مردم

مردم با مردم تجارت می کنند نه شرکت ها. P اغلب در ادبیات فراموش می شود که مشتری تجارت شماست. برایان تریسی معروف همیشه می گوید که هدف یک کسب و کار به دست آوردن و حفظ مشتریان است. از آن‌ها منافع، رشد، حاشیه‌های شما ناشی می‌شود.

سنگ بنای درک افراد و مشتریان، داده های مشتری است. این به شما کمک می کند ارزش مشتری در طول عمر، سطح وفاداری، نحوه خرید، سطح انتظارات و بسیاری موارد دیگر را درک کنید.

در این «P» است که چگونه با مشتریان خود به خوبی ارتباط برقرار کنید. برخی از شرکت ها مشتریان خود را دست کم می گیرند. نمی‌دانم آخرین بار (به غیر از کریسمس) چه زمانی با یک مشتری یا مشتری قبلی تماس گرفتم تا سلام کنم یا فقط بپرسم کسب و کارشان چگونه پیش می‌رود (بسته به خدمات).

اکثر شرکت ها 80 درصد از زمان خود را صرف دنبال کردن مشاغل جدید و 20 درصد از زمان خود را صرف مشتریان فعلی می کنند. فروش به مشتری فعلی (یا رابطه با مشتری فعلی) گرانتر از مشتری جدید است.

استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شما چیست و آیا کارکنان شما در ارائه خدمات خوب به مشتریان آموزش دیده اند؟

خلاصه

4P ها راهی عالی برای مشاهده عملکرد کسب و کار شما در بازاریابی هستند. این 2P های اضافی به شما کمک می کند تا روی چیزهایی که مهم هستند تمرکز کنید – رفتن در مسیر درست و مشتریانتان.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا