بازرگانیبرترین های کسب و کار

 4 مرحله کلیدی در پروژه عکاسی

هنگام تلاش برای گرفتن عکس های عالی، درک هر مرحله از یک پروژه و پرداختن به آن ضروری است. ایده، اهداف، تکنیک ها و ارزیابی باید همه در نظر گرفته شوند.جواب دادن به سوالاتی مانند به چه تجهیزاتی برای عکاسی این پروژه نیاز دارم و یا آیا عکاسی من در فضای باز انجام می‌شود یا بسته هم می‌تواند به شما در روال انجام پروژه کمک کند.

در این مقاله شما را در برنامه ریزی و اجرای کامل یک پروژه راهنمایی می کنیم تا بتوانید از مهارت های عکاسی خود و پروژه های بعدی نهایت استفاده را ببرید.

اکثر پروژه‌های عکاسی دارای مراحل زیر هستند:

  1. پروژه را برای خود تعریف کنید
  2. برنامه ریزی تجهیزات و مکان پروژه عکاسی را انجام دهید
  3. برای رفتن به محل و یک روز رویایی در عکاسی آماده شوید
  4. تمام تلاشتان را در عکاسی انجام دهید و در ادیت نهایت دقت را بکنید

تعریف پروژه عکاسی- مکان عکاسی کجاست؟

داشتن درک واضح از آنچه می خواهید به آن برسید، بهترین راه برای شروع یک پروژه عکاسی است. این مرحله اولیه ابتدا شامل ایجاد چشم انداز و سپس نقشه راه فعالیت های پروژه شما می شود. تغییرات در طول مسیر رخ خواهد داد، اما یک چشم انداز روشن به عنوان نیروی محرکه کار شما عمل خواهد کرد.

یک چشم انداز یک هدف واحد و چارچوبی ایجاد می کند که به تیم شما اجازه می دهد ایده های شما را در هماهنگی توسعه دهد. برای الهام بخشیدن به مشتریان و ذینفعان و جذب حامیان مالی و ایجاد انگیزه در تیم خود به سمت یک هدف مشترک، چشم انداز شما باید آرزومند، جاه طلبانه و جالب باشد. کلمات کلیدی مانند “هیجان انگیز”، “ترویج”، “گسترده”، “پیشرو” و “نمایشگر” را در نظر بگیرید.

از یک نقطه شروع قوی می توانید اهداف و اهدافی را با هدف تحقق چشم انداز خود ایجاد کنید. همانطور که پروژه شما تکامل می یابد، تغییرات به طور طبیعی رخ می دهد. نگران نباشید اگر ایده اولیه شما به چیز دیگری تبدیل شود، این همیشه اتفاق می افتد.کارشناسان عکاسی در رخ نت پروژه‌های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در اصفهان را با بالاترین کیفیت به شما ارایه می‌کنیم.

ابزار | زمین

برنامه ریزی پروژه – چگونه می خواهید به آنجا برسید؟

چشم انداز و نقشه راه شما ممکن است به عنوان یک پروژه بسیار بلندپروازانه آغاز شود، اما با ورود به مرحله برنامه ریزی، شروع به در نظر گرفتن کارهایی می کنید که برای رسیدن به اهداف خود باید انجام دهید. سپس بررسی خواهید کرد که آیا اهداف شما به طور واقع بینانه قابل اجرا هستند یا خیر.

در این مرحله  از پروژه عکاسی، باید در نظر بگیرید که به چه چیزی دسترسی دارید، از جمله منابع مالی، فیزیکی و انسانی که برای تحقق ایده خود به آن نیاز دارید. چقدر راحت می توانید به آنها دسترسی داشته باشید و آیا نیاز به یافتن جایگزین دارید؟ همچنین، چگونه این منابع را تامین می کنید و آیا محدودیت های زمانی وجود دارد؟ پاسخ به همه این سؤالات بر موفقیت پروژه عکاسی شما تأثیر می گذارد. وقتی وظایف، منابع و سایر فعالیت‌ها را در برنامه خود در نظر می‌گیرید، مفید است که از خود بپرسید، “من چه کاری می‌کنم و چرا آن را انجام می‌دهم؟”

اجرای پروژه عکاسی – تحقق پروژه شما

یک عکاسی موفق به برنامه ریزی دقیق متکی است تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز قبل از رسیدن به مکان فراموش نمی شود. طرح توسعه یافته در فاز قبلی پروژه ابزار بسیار مفیدی است و باید اغلب به آن مراجعه شود. طرح را می توان با پیشرفت پروژه ویرایش و به روز کرد و یک سیستم گردش کار قویاً برای کمک به اجرای بدون مشکل پروژه توصیه می شود.

هرگز حجم آمادگی لازم برای تکمیل یک عکاسی موفق را دست کم نگیرید. همه افراد درگیر در پروژه باید از آنچه در حال وقوع است، زمان وقوع آن و نقش آنها در آن روز آگاه باشند. ویرایش پس از فیلمبرداری و مدیریت فایل به همراه تحویل محصول نهایی نیز بخش مهمی از این مرحله است و نیاز به بررسی دقیق دارد.

اگر یک سیستم گردش کار دارید، اطمینان حاصل کنید که همه افراد درگیر به آن دسترسی دارند.

ابزار | زمین

مرحله آخر پروژه عکاسی – یک سفر موفق داشتید؟

وقتی کار عکاسی کامل شد، هنوز چندین کار مدیریتی و ارزیابی وجود دارد که نیاز به توجه دارند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جمع کردن وسایل عکاسی
  • تسویه حساب با دستیاران عکاسی
  • تسویه حساب با مدل‌ها و افراد فعال در پروژه
  • تشکر از همراهان و تیم عکاسی فراموش نشود

ابزار | زمین

در صورتی که اسپانسر و یا کارفرما در پروژه عکاسی دارید،معمولا انتظار گزارش رسمی یا غیر رسمی را دارند که باید در انتهای پروژه گزارش به آنها تحویل دهید. در گزارش ممکن است از شما خواسته شود که تمام پوشش عکس‌های ثبت شده و لیست هزینه‌ها را درج کنید.

انتشار عکس‌ها در سایت و حق کپی رایت عکس چگونه است؟

ممکن است شما وب سایت شخصی داشته باشید و نمونه کار‌های عکاسی خود را در آن آپلود کنید.قبل از عکاسی برای کپی رایت تصاویر این مورد را با کارفرما حتما بررسی کنید.در صورت تایید کارفرما شما می‌توانید عکس‌های ثبت شده را در سایت خود قرار دهید.در صورتی که سایت فعال ندارید و نیاز به طراحی سایت حرفه ای دارید روی لینک قیمت طراحی سایت در اصفهان کلیک کنید.

آیا عکس‌های ثبت شده در کاتالوگ استفاده می‌شود؟

در صورتی که عکاسی محصولات را برای کاتالوگ انجام می‌دهید این موارد را حتما رعایت کنید :

  1. تصاویر را با پس زمینه سفید به صورت صنعتی عکاسی کنید
  2. در ابعاد طراحی کاتالوگ برای چاپ دقت کنید
  3. مارجین و پدینگ را در طراحی کاتالوگ رعایت کنید
  4. در استفاده از تصاویر در کاور دقت کنید
  5. با کارفرما برای دریافت هویت برند هماهنگ شوید و از رنگ‌های سازمانی و مکمل در طراحی استفاده کنید

عکاسی کاتالوگی محصولات نیازمند تجربه و کارشناس عکاسی است.چنانچه پس از عکاسی محصولات نیاز به کاتالوگ داشتید بار اطلاع از قیمت و شرایط ثبت سفارش طراحی کاتالوگ روی لینک قیمت طراحی کاتالوگ در اصفهان کلیک کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا