4 ملاحظه اصلی برای هر کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی

در طول حرفه من بسیاری از اسناد مربوط به عملیات داخلی ، سیاست ها و استراتژی های شرکت را تهیه و تعریف کرده ام. با تجربه و تمرین مشخص شد که اگر مقیاس پذیر و قابل تکرار نباشد ، این روند زمان نمی برد و تغییر می کند. همین اصول در مورد استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی کاربرد دارد. این باید فرایندی باشد که می تواند با گذشت زمان و تغییر با رشد سازگار باشد.

کانال های جدید رسانه های اجتماعی به ویژه برای شبکه های اجتماعی تخصصی و شبکه های تجاری هدفمند جغرافیایی ، به صورت چپ و راست ظاهر می شوند. برای رسیدن به ارتفاعات جدید ، باید به طور مداوم دسترسی خود را در شبکه های جدید مناسب گسترش دهید. با توجه به هر گسترش ، چه شما کمپین بازاریابی اولیه رسانه های اجتماعی خود را راه اندازی کنید و چه در شبکه یا فضای جدید اجتماعی راه اندازی کنید ، چهار نکته اصلی وجود دارد. این مقاله به جزئیات برنامه بازی رسانه های اجتماعی شما نمی پردازد تا شامل استراتژی تجارت ، اهداف و اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف باشد ، بلکه یک رویکرد تکرار شونده را ارائه می دهد که می تواند در طول چرخه زندگی کمپین شما اعمال شود.

1. کوچک شروع کنید

اگر تازه وارد دنیای رسانه های اجتماعی مشاغل خود شده اید یا تصمیم گرفته اید که وقت آن است که در مورد اشتراک رسانه های اجتماعی خود جدی بگیرید تا واقعاً از این فرصت شگفت انگیز بازاریابی استفاده کنید ، قدمی به عقب بردارید ، تمرکز کنید و کوچک شروع کنید. آسان است که خود را در فرصتهای بازاریابی رسانه های اجتماعی غوطه ور کنید و به سرعت یکباره به بسیاری از حوزه ها پرش کنید. این امر نه تنها گیج کننده است ، بلکه باعث می شود کمپین شما نیز سهولت یابد. کمی تحقیق کنید یا یک متخصص استخدام کنید که بتواند به شما توصیه کند دو یا سه شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که بیشتر برای تجارت شما کاربرد داشته باشد. پروفایل های خود را آماده کنید ، مخاطب مورد نظر خود را تعریف کنید و از حضور خود در این شبکه های انتخاب شده اطمینان حاصل کنید که از مطابقت با استراتژی تجاری خود مطمئن شوید.

2. استراحت کنید

توسعه راحتی و آشنایی با انجمن ها و فناوری های رسانه های اجتماعی بسیار مهم است ، به ویژه اگر تازه وارد فضای رسانه های اجتماعی شوید. شما باید نه تنها در مورد نحوه استفاده از فناوری بلکه در برخورد با مخاطبان هدف خود نیز راحت باشید. تعامل شما باید طبیعی و زیبا باشد. یکی از اصلی ترین مزایای شبکه های اجتماعی امکان مکالمه “با” مخاطب شماست و نه “در” مخاطبان شما “است. شما ایده ها را به اشتراک می گذارید و برای مشتریان و رهبران بالقوه در حوزه خود ارزش قائل هستید. روش های بی شماری برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود بر اساس کار و زمینه تخصصی شما وجود دارد. یک آزمایش کوچک و خطا خوب است. آب را آزمایش کنید ، روش های مختلفی را امتحان کنید و اطمینان حاصل کنید که نتایج را ردیابی و اندازه گیری کنید تا بتوانید بهترین آن را تعیین کنید.

3. روال ایجاد کنید

این می تواند برای بسیاری از شرکت ها منطقه ای دشوار باشد. بله ، برخی رشته ها لازم است اما به محض ایجاد روال مناسب برای شما ، ثبات لازم را برای شبکه های اجتماعی خواهید داشت. اگر فقط هفته ای یکبار به روزرسانی را در توییتر ارسال می کنید ، اکنون مقاله ای در صفحه فیسبوک خود می گذارید و سپس یکبار در ماه به یک بحث در شبکه اجتماعی طاقچه خود پاسخ می دهید ، متوجه بصیرت نمی شوید. هرچه بیشتر مشارکت کنید ، آشکارتر خواهید بود. فعال ماندن و تأمین ارزش منجر به بازگرداندن تأثیر یا شناخت برند می شود و این به نوبه خود منجر به بازگشت سرمایه می شود. بهترین روال کاری برای هر شغلی متفاوت خواهد بود و به این بستگی دارد که آیا شما این کارزار را خودتان انجام دهید یا به کمک همکاران یا یک متخصص رسانه های اجتماعی انجام دهید.

برای بعضی ها ، بهتر است فعالیت های شبکه های اجتماعی را به صورت یکجا در طول روز گروه بندی کنید تا در طول بقیه روز به کارهای دیگر متمرکز شوید. برای دیگران ، ایجاد مقادیر اندک در طول روز برای تمرکز بر روی یک شبکه اجتماعی خاص آسانتر است. برخی از ابزارهای عالی برای برنامه ریزی پست های شما از قبل از طریق شبکه های مختلف مانند Hootsuite (موارد دلخواه شخصی) و Tweetdeck وجود دارد. این می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود و به شما در حفظ این سطح تعامل مداوم کمک کند. لازم نیست همه به روزرسانی ها و ارسال ها از قبل برنامه ریزی شده باشند اما ادغام برخی از برنامه ها یک تمرین خوب و همچنین یک راه عالی برای بهره مندی از خدمات یک متخصص است. با واگذاری برخی فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی ، زمان بیشتری برای تعامل شخصاً با مخاطبان مورد نظر خود خواهید داشت تا به نظرات و پاسخ ها به صورت روزمره پاسخ دهید.

4- گسترش دهید

هنگامی که این روند را برای دو یا سه شبکه اجتماعی بهبود می بخشید ، می توانید به شبکه های جدید گسترش دهید اما ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید. شما باید بهترین شبکه های اجتماعی یا فضای رسانه های اجتماعی را انتخاب کنید که در آن مشاغل شما باید وجود داشته باشد. شاید این بار بخواهید به جوامع طاقچه دسترسی پیدا کنید. شاید زمان آن رسیده باشد که در بازاریابی ویدیویی یک ماجراجویی کنید ، فضایی واقعاً هیجان انگیز در بازاریابی اینترنتی با چنین پتانسیل هایی برای شیوع ویروسی اگر درست آن را انجام دهید. شما ممکن است آماده شروع شبکه اجتماعی خود باشید. برای این کار ابزارهایی به راحتی در دسترس است. مشخص کنید که کدام شبکه های اجتماعی باید در لیست شما باشند و روند ساخت استراتژی فعلی خود را از رتبه اول شروع کنید.

هرچه انتخاب شما از مسیر انتخاب شده است ، با ماندن در این چهار ملاحظه در حین تدوین استراتژی ، کنترل و قوام خود را حفظ خواهید کرد که برای موفقیت هر استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی مهم است.

کپی رایت © 2010 – راهنمای مجازی کارآمد. کلیه حقوق محفوظ است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا