5 راه برای شناسایی ترافیک ربات به وب سایت شما

هدف نهایی از انجام تجارت آنلاین، دستیابی به کاربران بیشتر است. ایجاد حداکثر دید برای وب سایت شما هدف اصلی هر کسب و کاری است. ترافیک اینترنت به ارتباط کسب و کار، محصول یا خدمات شما با مخاطبانی که از نظر جغرافیایی در سراسر جهان پراکنده هستند کمک می کند. همچنین با ایجاد فرصت‌های تجاری بیشتر و ایجاد اعتماد به تبلیغ‌کنندگان برای بهبود استراتژی‌هایشان، به جذب کاربران بیشتر کمک می‌کند.

هر صحنه اما جنبه تاریک خود را دارد. همانطور که تجارت آنلاین شما رشد می کند، این احتمال اجتناب ناپذیر وجود دارد که نیمی از ترافیک اینترنت شما از ربات ها باشد. ترافیک ربات، به عبارت ساده، ترافیک غیر انسانی است که توسط عنکبوت ها و روبات ها به وب سایت شما می رسد. این ترافیک بازاریابان را فریب می دهد و فکر می کنند که کاربران قانونی وب دارند که به سایت آنها دسترسی دارند اما در واقع هرزنامه است که معمولاً ترافیک با کیفیت پایینی است که داده های جمع آوری شده شما را دستکاری می کند.

بنابراین چگونه مردم از وجود ربات‌هایی که باعث ترافیک سایت شما می‌شوند مطلع می‌شوند؟ به عبارت دیگر، چگونه می توانید مطمئن شوید که بازدیدکنندگان وب سایت شما انسان هستند و ربات نیستند؟

برندها می توانند ترافیک ربات را با نظارت، ردیابی و تجزیه و تحلیل معیارهای سایت زیر شناسایی کنند:

روند ترافیک

ترافیک اینترنت معمولاً در طی یک دوره زمانی به تدریج افزایش می یابد. این رشد به فعالیت های شما مانند بازاریابی ارگانیک، بازاریابی دستمزد، کیفیت کبد و غیره بستگی دارد. بنابراین اگر در یک روز یا یک هفته شاهد افزایش ناگهانی ترافیک شدید، باید زنگی را برای آن به صدا درآورید که می تواند ترافیک بدون سرنشین باشد. چنین ترافیکی گرافیک معمولی را مخدوش می کند و بازاریابان را به این باور می رساند که در واقع ترافیک زیادی را به وب سایت خود وارد می کنند.

نرخ پرش

یک سایت پر از ربات ها نرخ تبدیل بالاتری را نشان می دهد. نرخ های خروج زیر 50% و بین 20-25% بسته به ماهیت کسب و کار شما قابل قبول و سالم در نظر گرفته می شوند. با توجه به همین نکته، موقعیت‌هایی وجود دارد که نرخ پرش به پایین‌ترین حد غیرقابل اجرا، مانند 10 درصد، یا به بالاترین غیرقابل اجرا مانند 95 درصد افزایش می‌یابد که ممکن است نشان دهنده مشکوک بودن فعالیت ربات در وب‌سایت شما باشد.

منابع ترافیک

ترافیک از سه نوع اول کانال یا منبع – ارگانیک، مستقیم و ارجاع می آید. در طول یک حمله ربات، ورودی ترافیک از یک منبع مستقیم می آید. ترافیک سالم و تحت هدایت انسان اغلب از اخبار و منابع طبیعی مانند رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو می آید، جایی که شما تلاش خود را افزایش می دهید.

بازدید به صفحه

اینها ساده و آسان برای شناسایی هستند. در صورت مشاهده چندین بازدید از یک IP در مدت زمان کوتاه می توانید مطمئن باشید که ربات ها به وب سایت شما حمله کرده اند. این ربات ها اغلب سایت شما را در فواصل زمانی منظم پر می کنند، که چرخش های غیر طبیعی را در نمودار ترافیک معمولی شما نشان می دهد.

موقعیت جغرافیایی غیرمنتظره

حتی اگر تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت شما می آیند از نظر جغرافیایی پراکنده باشد، همچنان می توانید ربات ها را به دقت شناسایی کنید اگر مخاطبان هدف شما به جایی که هستید نزدیک نباشند. اگر مشتریان منظمی دارید که از موقعیت «x» از سایت شما بازدید می کنند و ناگهان موجی از مشتریان از موقعیت «y» به وجود می آید، این می تواند نشانه ای از ترافیک ربات باشد.

ابزارهای زیادی در اینترنت برای شناسایی و فیلتر کردن این گونه ربات ها و جلوگیری از بازگشت آنها به سایت شما وجود دارد. جستجوهای روزانه یا هفتگی سایت شما برای نظارت و مسدود کردن ترافیک ربات خوب است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا