[ad_1]
هر شرکت داده ها را به عنوان بخشی از الزامات عملیاتی خود ایجاد و ضبط می کند. داده ها به ویژه مربوط به وب سایت های شرکتی می توانند به اشکال مختلفی مانند تعداد کاربرانی که از سایت شما و سایتهایشان بازدید می کنند یا بهتر باشد و تعداد افرادی که از سایت شما محصولات خریداری می کنند به موارد دیگر باشد.
اگر داده ها بدون مراقبت باقی بماند می توان آن را به عنوان یک مزخرف ساده که فضای سرور ارزشمندی را اشغال می کند درمان کرد در حالی که اگر با استفاده از ابزارهای مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و بر روی آن عمل شود می تواند برای کار تغییرپذیر باشد. روش تجزیه و تحلیل وب شامل اندازه گیری حرکت کاربر پیش بینی عملکرد و رضایت مشتری و سایر خصوصیات تجاری با استفاده از آمار و برنامه نویسی رایانه است.
اهمیت تجزیه و تحلیل داده های وب
- از سطح فعلی عملکرد وب سایت و مناطق خود برای بهبود اطلاعات کسب کنید
- برای استخراج اطلاعات عملی برای بهبود استراتژی های بازاریابی افزایش کارایی و بهبود تصمیم گیری
- برای پیدا کردن مشخصات کاربر و درک الگوهای مرور و خرید آنها
- برای پیش بینی رفتار کاربر پویایی بازار و اثرات تجاری
از آنجا که این چالش ها قبل از پیچیده تر شدن شرکت ها و الگوبرداری از داده ها دشوارتر است استفاده از ابزارهای تحلیلی از همیشه مهم تر است. بنابراین برای بهره گیری از عملکرد ابزارها یا خدمات در دسترس برای شغل خود درگیر کردن خدمات تبلیغاتی حرفه ای آنلاین با تخصص مناسب می تواند یک استراتژی متفکر باشد. بیایید در مورد پنج ابزار برتر آنالیز وب که امروزه در اکثر شرکت ها استفاده می شود بحث کنیم و ابزاری که می توانید به آسانی از آنها برای تبدیل شغل خود استفاده کنید.
Google Analytics: مسلماً محبوب ترین ابزارهای موجود در زمینه تجزیه و تحلیل وب است و این ویژگی های زیر را همراه دارد. با این حال نسخه مبتنی بر اشتراک به نام Google Analytics 360 نیز برای کاربران سازمانی در دسترس است.
- منبع داده وب را که در کانال ها دستگاه ها و سایت ها پخش شده است ردیابی و جمع آوری می کند
- فعالیت کاربر در یک وب سایت براساس معیارهای عملکرد مانند کل ترافیک معاملات درآمد و غیره ردیابی می شود.
- این فعالیت کاربر را در سایت شامل مناطقی (صفحاتی) که از آن به نظر می رسد کاربران عقب رانده اند بررسی می کند
- گزارش های مفصلی ارائه می دهد که می تواند به بهبود استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند کمپین های رسانه های اجتماعی و همچنین با هدف قرار دادن رتبه های بهتر موتورهای جستجو و تبدیل کمک کند.
جنبه مهم Google Analytics مربوط به تبلیغات آنلاین Google AdWords است که خدمات سفارشی مانند پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) و هزینه به دست آوردن (CPA) را ارائه می دهد. تبلیغ کنندگان و بازاریابان وب که به عنوان بالاترین درآمد در گوگل شناخته می شود از آن برای نمایش لیست محصولات کپی تبلیغات و محتوای ویدیوی بالا در Google SERP استفاده می کنند.
با این حال تنها محلی که Google Analytics برای ارائه توضیحات کامل داده های زمان واقعی در اواخر زمان قرار دارد کاری است که تا حدودی اما فقط با برخی از نقاط داده انجام می دهد.
Kissmetrics: برخلاف Google Analytics Kissmetrics داده های جامع مربوط به وب در مورد فعالیت کاربر را در زمان واقعی ارائه می دهد. فعالیت کاربر فردی را در طی یک دوره زمانی از دستگاه های پوشا مکان و زمان نشان می دهد. این بینش در مورد افراد خاص یا گروه های کاربران فراهم می کند و به خصوص برای برنامه های تلفن همراه و سایت های تجارت الکترونیکی مفید است. و بله با هزینه ای که از 200 دلار در هر ماه شروع می شود رایگان دریافت نمی شود.
Clicky: این ابزار داده های جامع در زمان واقعی را در مورد فعالیت کاربر شخصی رتبه بندی جستجو و تجزیه و تحلیل ویدیویی ارائه می دهد. جالب است که از طریق یک ابزار آنلاین جذابیت حرارتی در زمان واقعی را برای کاربران فراهم می کند. بهترین بخش این است که تا 3000 بازدید از صفحه روزانه رایگان است اما 19.99 دلار پس از آن ماه است.
این ابزار همچنین در صورت آفلاین بودن سایت به شما هشدار می دهد. این کار را با نگه داشتن یک زبانه در سایت خود از پنج سایت مختلف در سراسر جهان انجام می دهد. از این رو به شرکتها کمک می کند تا برای دستیابی به نتایج بهتری در جهت بهبود داده های تجاری در زمان واقعی تلاش کنند.
Woopra: این ابزار تجزیه و تحلیل در زمان واقعی از ویژگی های منحصر به فرد چت زنده برخوردار است که به صاحبان وب سایت یا بازاریابان آنلاین امکان می دهد تا با کاربرانی که از سایت بازدید می کنند گپ بزنند. این ویژگی می تواند دیدگاههای مهمی در مورد سایت از دید کاربر ایجاد کند و به بهبود نواقص (در صورت وجود) کمک کند.
همچنین با ویژگی AppConnect برنامه می توانید به سیستم عامل های دیگری مانند Salesforce WordPress HubSpot MailChimp و غیره وصل شوید. این نسخه در هر دو نسخه رایگان (حداکثر 30000 عمل در هر ماه) و نسخه های پرداخت شده (تا 1199.95 دلار در هر ماه و بالاتر با ویژگی های پیشرفته در سطح سازمانی موجود است) در دسترس است.
FoxMetrics: در هر ماه 299 دلار در سایت موجود است سایت در رابطه با رفتار مرور کاربر در طی یک دوره زمانی از جمله فروش اطلاعاتی عملی را در اختیار صاحبان وب قرار می دهد. با استفاده از این ابزار شما حتی می توانید با مشتریانی که سبد خرید را با ایمیل و پیشنهادات هدفمند ترک کرده اند پیگیری کنید. این ابزار به شما امکان می دهد بدون توجه به هدایت کاربران به صفحاتی که مناسب ترین آنهاست پرسشنامه های کاربر و فرم های نظر ایجاد کنید.
نتیجه
ابزارهای تحلیل وب می توانند دیدگاههای مهمی در مورد حرکت کاربر جنبه های مختلف آن و پویایی در حال تغییر آن ارائه دهند. با این حال این اطلاعات مفید نخواهد بود مگر اینکه اقدامات مناسبی برای بهبود تجربه کاربر و در نتیجه تبدیل های احتمالی انجام شود. در مقاله 5 ابزار برتر برای تجزیه و تحلیل وب از نظر کاربرد آنها در بازاریابی دیجیتال مورد بحث قرار گرفته است. خوانندگان از اظهار نظر در مورد همین موضوع استقبال می کنند.
[ad_2]