6 روش طراحی وب پاسخگو متفاوت که به نفع SEO شما خواهد بود

طبق تحقیقی که در اکتبر 2016 توسط گوگل انجام شد ، تقریباً 40٪ از کاربران اینترنت فقط با استفاده از تلفن هوشمند خود جستجو می کنند. مرور موبایل به وضوح مرور دسک تاپ را به عنوان اولین انتخاب برای بیشتر کاربران اینترنت پشت سر گذاشته است.

این امر باعث می شود طراحی وب پاسخگو در دنیای مدرن امروز نه تنها یک گزینه بلکه یک ضرورت باشد. بدون ترکیب طراحی وب پاسخگو در استراتژی بازاریابی اینترنتی خود ، نمی توانید انتظار داشته باشید که رتبه های شما افزایش یابد.

طراحی وب پاسخگو چیست؟

مت کاتس گوگل یک تعریف خوب و غیر فنی از ما ارائه می دهد: اندازه صفحه در نظر گرفته خواهد شد. “

چرا ترافیک تلفن همراه برای استراتژی بازاریابی شما مهم است؟

ایجاد یک وب سایت بسیار پاسخگو نه تنها وابستگی شما به منابع مورد استفاده برای نگهداری را کاهش می دهد ، بلکه مزایای ارزشمند SEO را نیز در اختیار شما قرار می دهد. یک وب سایت دوستانه تلفن همراه با اجازه دادن به شما برای بهینه سازی موتور جستجو به شما کمک می کند تا بسیار بالاتر از رقبا زندگی کنید.

1. Curtails محتوای تکراری است

برخی از افراد به جای استفاده از طراحی وب سایت پاسخگو ، وب سایت همراه جداگانه ای برای تجارت خود انتخاب می کنند. برای این کار لازم است که از یک URL جدید استفاده کنید و سپس محتوای خود را در هر دو سایت کپی کنید. با تعریف طراحی وب سایت دارای پاسخگویی به تلفن همراه ، می توانید از محتوای تکراری جلوگیری کنید. این به افزایش SEO شما کمک می کند ، زیرا محتوای تکراری در تعدادی از صفحات بر رتبه شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو تأثیر منفی می گذارد.

2. استفاده از وب سایت را بهینه می کند

برای قضاوت درباره ارزش یک وب سایت برای کاربران ، Google کل زمان صرف شده در صفحات وب سایت را نمایش می دهد. وقتی کاربران قادر به پیمایش وب سایت شما نیستند ، وقت زیادی را برای مرور سایت نمی گذرانند. طراحی وب پاسخگو ، جستجو در وب سایت شما را برای کاربران آسان می کند. متعاقباً این باعث بهبود تجربه کاربر می شود و زمانی را که در وب سایت خود می گذرانید افزایش می دهد. زمان صفحه و تجربه مصرف کننده فاکتورهای مهمی در رتبه بندی هستند ، بنابراین سایت های دارای طراحی پاسخگو برای موبایل احتمالاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.

3. مشارکت اجتماعی را ارتقا می بخشد

طراحی وب پاسخگو ، کاربران اینترنتی را ترغیب می کند تا به راحتی از طریق سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی ، محتوای شما را به اشتراک بگذارند. با استفاده از دکمه های رسانه های اجتماعی که به راحتی قابل دسترسی هستند ، کاربران می توانند هنگام استفاده از رایانه رومیزی خیلی سریعتر از آنچه می توانند محتوا را به اشتراک بگذارند.

4. سرعت صفحه را بهبود می بخشد

مدت زمان بارگیری یک صفحه از فاکتورهای اصلی رتبه بندی است. وب سایت هایی که بارگیری آنها زمان کمتری دارد توسط موتورهای جستجو ترجیح داده می شوند. این سایت ها همچنین تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند. صفحات با سرعت بارگیری پایین کاربران را ناامید می کنند و معمولاً در نتایج جستجو رتبه خوبی ندارند. بنابراین ، بهینه سازی وب سایت برای بارگیری سریع توصیه می شود. وقتی وب سایت پاسخگوی موبایل باشد ، سریعتر بارگیری می شود ، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه ، که باعث افزایش رتبه بندی جستجو می شود و همچنین تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

5. نرخ گزاف کمتر

جنبه دیگر برای قضاوت درباره اهمیت یک سایت برای کاربران ، نرخ پرش است. Google رفتار کاربر را مطالعه می کند و زمان ورود و خروج کاربران به صفحه را یادداشت می کند. وقتی Google مدت زمان کوتاهی را که در وب سایت سپری شده تفسیر می کند ، این نشان می دهد که کاربران محتوای نمایش داده شده در وب سایت را به اندازه کافی مناسب یا جالب نمی دانند. هنگامی که نرخ گزاف گویی سایت شما زیاد است ، Google رتبه بندی شما را بر اساس آن منفی می کند.

6. حواس پرتی کاربر را کاهش می دهد

محتوا و طراحی در هنگام جلب توجه کاربر و یا منحرف کردن آن ، دست به دست هم می دهند. اگر طراحی وب سایت شما امکان پیمایش در آن را برای کاربران دشوار کند ، آنها به زودی ترک می شوند. هنگامی که شما یک طراحی وب پاسخگو از طریق تلفن همراه دارید ، کاربران می توانند به راحتی تمام اطلاعات مورد نظر خود را بیابند بدون اینکه از طراحی وب بی پاسخ پرت شوند.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا