6 نکته برای ایجاد یک برنامه بازاریابی برای موفقیت آنلاین

[ad_1]

Google

چه یک فروشگاه تجارت الکترونیکی داشته باشید ، چه اخیراً یک استارت آپ آنلاین راه اندازی کرده اید و یا یک شرکت خدمات محلی که افرادی را که برای جستجوی خدمات شما از وب استفاده می کنند هدف قرار دهد ، به یک برنامه بازاریابی اینترنتی نیاز دارید که فعالیت های شما را مشخص کند.

اول ، شما باید یک حسابرسی و تجزیه و تحلیل از محیط کسب و کار و بازاریابی خود انجام دهید. این بدان معنی است که شما باید در مورد بازارهای هدف خود تحقیق کنید ، بخشهایی را که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند شناسایی کرده و منابع خود را ارزیابی کنید.

حسابرسی شما همچنین شامل تجزیه و تحلیل نیروهای رقابتی شما برای بررسی میزان منابع آنها و همچنین آیا می توانید در مقابل آنها بایستید یا از استراتژی بازاریابی اسکورت یا چریکی استفاده کنید. سرانجام ، شما به نیروهای کلان مانند فناوری ، سیاست و عوامل اجتماعی خارج از کنترل خود که می توانند بر تجارت شما تأثیر بگذارند ، نگاه خواهید کرد.

بنابراین ، در اینجا 6 نکته برای کمک به شما در ایجاد برنامه بازاریابی خود آورده شده است:

1. اهداف بازاریابی را تعیین کنید

با بررسی دقیق خود ، خواهید فهمید که چه چیزهایی برای کسب و کار شما مهم است و اساس اهداف شما را تشکیل می دهد. اهداف شما منحصر به تجارت شماست و بیانگر آنچه می خواهید به آن دست پیدا کنید می باشد.

اینها اهداف كوتاه مدت هستند كه به طور معمول یك دوره 6-12 ماهه را شامل می شوند و باید مشخص ، قابل اندازه گیری ، دستیابی ، مرتبط و مربوط به زمان باشند (SMART). نمونه ای از هدف SMART این است:

“افزایش میزان ترافیک از نتایج جستجوی ارگانیک 20 درصد با هزاره ها تا 31 دسامبر 2015”

اکنون که اهداف خود را مشخص کردید ، به مراحل بعدی برنامه بازاریابی اینترنتی خود خواهید رفت و فقط به فعالیتهایی که به شما در دستیابی به اهداف خود کمک می کنند ، توجه خواهید کرد.

2. مشتریان خود را بشناسید

حسابرسی شما به شما کمک می کند بخشهای بالقوه ای را که می توانید با محصولات یا خدمات خود هدف قرار دهید شناسایی کنید. تعداد کمی از شرکت ها منابع مالی و پرسنلی را برای هدف قرار دادن همه بخشهای بازار در اختیار دارند ، بنابراین باید بخشهایی را انتخاب کنید که بیشترین پتانسیل را برای آنها تعیین کرده اید.

بازار بالقوه بازاری است که پول خرید محصولات شما را دارد و به اندازه کافی بزرگ است که می تواند فروش انجام دهد تا هزینه های عملیاتی را نیز پوشش دهد و سودآوری نیز داشته باشد. بنابراین ، برای به حداکثر رساندن درآمد یا فروش ، می توانید یک استراتژی چند بخشی را انتخاب کنید که چندین گروه را با محصولات یا خدمات خود هدف قرار دهد.

ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای تعیین مشخصات جمعیتی و موقعیت مکانی خود استفاده کنید و برخی از این ابزارها را می توانید در Google AdWords بیابید ، مانند کلمات کلیدی و ابزارهای برنامه ریز ارائه. همچنین ، می توانید از ابزارهای نظرسنجی مانند Survey Monkey برای درک نیازهای بازارهای هدف خود استفاده کنید.

3. بر رقابت خود نظارت کنید

بعد از اینکه رقابت خود را از حسابرسی شناسایی کردید ، اکنون باید سه یا چهار مورد را انتخاب کنید که بر اساس معیارهای تجاری خود نظارت و اندازه گیری کنید. اینجاست که شاخص های اصلی عملکرد (KPI) (شاخص های کلیدی عملکرد) با مقایسه پیشرفت خود در برابر رقبای خود در محل کار ، اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

وب ابزارهای زیادی را برای نظارت بر رقبا فراهم می کند و مشهورترین آنها الکسا است. یکی دیگر از این موارد رقابت است و این ابزارها و سایر ابزارها جزئیاتی درباره اطلاعات جمعیتی و جغرافیایی بازدیدکننده رقبا و نحوه عملکرد آنها در معیارهایی مانند حجم ترافیک ، زمان صرف شده در سایت و کلمات کلیدی معروف را در اختیار شما قرار می دهند.

در مورد رسانه های اجتماعی ، ابزاری مانند Social Bakers برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد رقبای شما در حوزه اجتماعی مفید است و اکنون از هر زمان دیگری مهمتر است.

4- در مورد استراتژی تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید

بخش استراتژی برنامه بازاریابی شما بخشی عمیق در مورد چگونگی دستیابی به پیشنهادات خود به بازارهای هدف است. این موقعیت بازار و تاکتیک های آمیخته بازاریابی شما مانند محصول ، قیمت ، مکان ، تبلیغات ، افراد ، فرآیند و شواهد فیزیکی را شامل می شود.

به عنوان مثال با ارتقا ، همه کانالها و ابزارهای آنلاین مرتبط با صنعت خود را شناسایی خواهید کرد ، برخی از کانالهای معروف شامل تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، بهینه سازی موتور جستجو ، بازاریابی وابسته ، وبلاگ نویسی ، بازاریابی از طریق ایمیل ، رسانه های اجتماعی و غیره هستند.

تاکتیک هایی که به عنوان بخشی از استراتژی خود انتخاب می کنید به منابع مالی و انسانی بستگی دارد و این به بودجه شما کمک خواهد کرد.

5- بودجه ای م Createثر ایجاد کنید

بودجه بازاریابی شما باید آنقدر زیاد باشد که بتواند استراتژی خود را اجرا کنید. اگر اینگونه نیست ، پس باید تاکتیک ها و فعالیت های خود را در اولویت قرار دهید و ابتدا بر روی مواردی تمرکز کنید که به شما در دستیابی به اهداف خود کمک می کنند ، ضمن اینکه نیازهای مشتری را نیز برآورده می کنید.

بودجه بندی یک مهارت تخصصی است و اگر در تهیه این قسمت از برنامه بازاریابی خود مشکل دارید ، باید از یک متخصص مالی کمک بگیرید.

6. فعالیت های خود را کنترل کنید

سرانجام ، برنامه بازاریابی شما باید شامل جزئیاتی از نحوه نظارت بر پیشرفت خود در جهت دستیابی به مأموریت و اهداف خود باشد و اینکه در صورت خراب شدن کارها ، چه خواهید کرد. این قسمت جالبی از طرح است زیرا در آن کلیه فعالیت ها ، فعالیت هایی که به آنها اختصاص داده می شود و هزینه آنها چیست ، ذکر شده است.

به یاد داشته باشید که تایید سطح بالایی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم شما وظایف خود را درک می کنند. بنابراین ، شما باید یک تقویم یا برنامه داشته باشید که همه این فعالیت ها را لیست کند و با پیشرفت همه چیز آنها را مدام تغییر دهید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا