دنیای وب

7 خطای بازاریابی که باید از آن جلوگیری کنید

رقابت شدید در تجارت الکترونیکی باعث می شود تا تجار از تمام فرصت ها در تلاش خود برای هر مشتری استفاده کنند. گاهی اوقات ، چنین اشتیاق سفت و سخت و عجیب و نامناسب به نظر می رسد. همه کاربران اینترنت گهگاه با موقعیتی روبرو می شوند ، هر کجا که پس از مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه کنند ، با یک بنر وب سایت قبلاً بازدید شده ملاقات می کنند. به این ترتیب بازاریابی کار می کند. این یک کانال بسیار مؤثر برای تبلیغ آنلاین است ، اما درک چگونگی استفاده صحیح از آن بسیار مهم است. امروز ما در مورد رایج ترین اشتباهاتی که بازرگانان می توانند در بازاریابی مرتکب شوند صحبت خواهیم کرد.

تعریف مختصر

Remarketing ابزاری برای بازاریابی آنلاین است که امکان نمایش پیام تبلیغاتی در وب سایت های مختلف را برای کاربرانی که از یک وب سایت خاص بازدید کرده اند و بدون انجام یک اقدام خاص و از پیش تعریف شده ، به آن امکان پذیر است ، می دهد. این نوع از تبلیغ در سایر وب سایتهایی که بازدید می کنند ، کاربران را جذب می کند.

نمونه بارز یک ابزار بازاریابی ، Google AdWords است. این یکی از محبوب ترین خدمات تبلیغاتی و پرداخت به ازای هر کلیک است. Google AdWords به شما امکان می دهد برای مرور تبلیغات در کمپین های بازاریابی ، تبلیغات ایجاد کنید و در مرور شبکه نمایش ، تبلیغات را به بازدید کنندگان قبلی نشان دهید.

اما حتی اگر تمام دستورالعمل ها و توصیه ها را با دقت دنبال کنید ، آنقدرها که به نظر می رسد ساده نیست. جنبه های ظریف وجود دارد که بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

خطای اول: پیکربندی حد مجاز نادرست عرض

بعضی اوقات تبلیغ کنندگان فراموش می کنند محدودیت نمایش برای هر کاربر تعیین کنند و این می تواند بر روی کمپین تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال ، شما فقط از یک وب سایت املاک و مستغلات بازدید می کنید و در طی یک ماه پیشنهادهایی برای خرید املاک نخبه در بسیاری از وب سایت های دیگر مشاهده می کنید. این تبلیغات آزار دهنده خواهد بود. “بیشتر – بهتر” در بازآرایی کار نمی کند.

خطای دوم: فراموش کردن کاربران تبدیل شده از لیست بازاریابی

به عنوان مثال ، من یک تلفن هوشمند جدید را در یک فروشگاه اینترنتی خاص خریداری کردم. سپس پس از خرید شما همان تبلیغات گوشی های هوشمند را در وب سایت های دیگر مشاهده خواهید کرد. شما قبلاً خریدی انجام داده اید ، بنابراین ، احتمالاً بهتر است چیزی غیر از محصولی را که قبلاً خریداری کرده اید به شما پیشنهاد دهیم.

اشتباه سوم: عدم ردیابی هواداران فصلی

به یاد داشته باشید ، AdWords به شما امکان می دهد لیست های بازاریابی خود را نگه دارید. برای این کار باید مدت عضویت را به درستی تنظیم کنید. اگر این کاربر هرگز به فروشگاه آنلاین شما مراجعه نکند ، باید تصمیم بگیرید که چند روز کوکی های بازدید کننده در لیست شما قرار می گیرد. توجه داشته باشید که مدت عضویت بصورت پیش فرض 30 روز است و حداکثر مدت زمان 540 روز برای نمایش شبکه و 180 روز برای جستجوی گوگل است. این یک فرصت عالی به شما می دهد. می توانید برای لیست های مختلف خرید فصلی مانند روز ولنتاین ، کریسمس ، جمعه سیاه و دیگران از همان لیست های بازتولید استفاده کنید. این احتمال زیاد وجود دارد که همان کاربران دوباره در همان مدت زمان شروع به خرید مجدد کنند و شما می توانید آنها را از فروشگاه آنلاین خود یادآوری کنید.

خطای چهارم: از یک لیست بازاریابی برای همه کاربران استفاده کنید

در یک کمپین بازاریابی ، طبقه بندی صحیح کاربران بسیار مهم است. برای مشتریانی که خریدی انجام می دهند ، بهتر است محصولات مرتبط را ارائه داده و یک استراتژی متقابل فروش را پیاده سازی کنید. برای مشتریانی که بسیاری از صفحات محصول را مرور کرده اند ، بهتر است بر خلاف مشتریانی که فقط به یک صفحه محصول مراجعه می کنند ، یک آگهی دسته بندی شده مورد علاقه خود را نشان دهند. لیست های بازگرداندن قابل انعطاف می توانند در AdWords تنظیم شوند ، بنابراین می توانید بازدید کنندگان خود را به شکلی که می خواهید ، تقسیم کنید.

وقتی تقسیم و ایجاد لیست را در نظر می گیرید ، ابتدا باید در Google Analytics بررسی کنید که آیا در یک بازه زمانی خاص ، بازدید کننده های منحصر به فردی در صفحات خاص دارید. با جمع آوری 100 بازدید کننده می توانید شروع به استفاده از یکی از لیست های خود کنید. اگر تعداد کاربران کمتر از حداقل معیارها باشد ، شما نیاز به هدفگذاری گسترده تری دارید. این محدودیت هایی را در پارتیشن ایجاد می کند. به عنوان مثال ، همه فروشگاه های آنلاین توانایی ایجاد لیستی از بازدید کنندگان سبد خرید را ندارند. اما مخاطب خاصی است. برخی از توصیه ها در مورد آنچه باید در نظر بگیرید در زیر ذکر شده است:

  • اگر آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه کاربر سبد خرید را رها کرده اید ، به هیچ وجه نیازی به اظهار نظر ندارید. نگران نباشید ، از بازاریابی مستقیم کلاسیک برای یادآوری محصول در سبد خرید استفاده کنید.

  • این احتمال زیاد وجود دارد که کاربری که سبد خرید را در فروشگاه شما رها کرده است قبلاً در فروشگاه دیگری اقدام به خرید کرده باشد و به همین دلیل آنها خرید را تمام نکرده اند. اما ممکن است این کاربر به چیز دیگری علاقه داشته باشد. بنابراین ، پس از یک دوره زمانی خاص (به عنوان مثال در یک ماه) خوب است که به این مشتری کالای دیگری را در فروشگاه آنلاین خود عرضه کنید ، اما آن موردی را که در واقع سعی در خرید آن داشتند ، نیست.

  • بسیاری از فروشگاه های آنلاین به کاربران امکان می دهند بدون ثبت نام ، محصولات خود را به سبد خرید خود اضافه کنند. این رویکرد صحیح است. از آنجا که هیچ آدرس ایمیلی یا اطلاعات تماس دیگری برای این کاربران در دسترس نیست ، بازآرایی مجدد می تواند در این مورد بسیار مؤثر باشد. اگر بازدید کنندگان منحصر به فرد کافی دارید ، می توانید یک پیام تبلیغاتی خصوصی برای این مخاطب ایجاد کنید و سعی کنید مجدداً آنها را جذب کنید.

خطای پنجم: نمایش پیشنهاد بی ربط

این نوع خطا در عمل واقعی نیز رخ می دهد. این اتفاق می افتد که تبلیغ کنندگان از متوقف کردن نمایش تبلیغات جلوگیری می کنند و کاربران مشاهده می کنند تبلیغاتی که کالاهایی را که لازم ندارند به آنها ارائه می دهند: برای خرید یک درخت کریسمس یا تزئینات بعد از تعطیلات سال نو ، در صورت بی ربط و غیره ، تخفیف مخصوص جمعه سیاه را ارائه می دهند.

اشتباه ششم: تغییر شرایط در کمپین فعال

بعضی اوقات تجار تصمیم می گیرند که قیمت خود را در فروشگاه های خود افزایش دهند. این یک عمل متداول است. اما اگر یک برنامه بازاریابی فعال وجود داشته باشد ، می تواند تحت تأثیر منفی قرار بگیرد ، زیرا کاربران هنگام مراجعه به فروشگاه ، قیمت های دیگری را مشاهده می کنند و حتی ممکن است تصمیم به سفارش دهند. آنها ناامید خواهند شد ، بنابراین بهتر است “اسب ها را در وسط جاده تغییر ندهید”.

خطای 7: لیست های بازاریابی از هم تلاشی دارند

این خطا به این واقعیت منجر می شود که همان کاربر در لیست های مختلف بازاریابی قرار دارد و تبلیغات بسیاری را مشاهده می کند. در صورت مکمل بودن پیام های تبلیغاتی ، این خطرناک نیست. در غیر این صورت ، این کارزار می تواند صدمه ببیند.

به طور کلی ، همه خطاها را می توان به دو نوع تقسیم کرد. خطاهای فنی و خطاهای بازاریابی وجود دارد. مشکلات فنی می توانند پیچیده اما واضح تر باشند ، زیرا چیزی در این حالت کار نمی کند و باید برطرف شود. خطاهای بازاریابی مستلزم مطالعه مداوم در مورد رفتار کاربر و پیچیده تر است ، زیرا کاربران هرگز به طور مستقیم آنچه را که دوست ندارند و دلیل خرید آنها به طور مستقیم نمی گویند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا