7 قانون اساسی برای طراحی گرافیکی خوب

1) به خاطر متفاوت بودن از چرخ اختراع نکنید: دلیلی وجود دارد که اکثر قوانین طراحی سلیقه و نظر را نادیده می گیرند. اگر موردی امتحان شده و درست است و کارساز است ، بدون دلیل خیلی خوبی آن را تغییر ندهید.

2) با یک ایده خوب شروع کنید: پرداخت یک طرح ضعیف فقط این کار را انجام می دهد. برای رسیدن به یک ایده خوب ده ها ایده بد لازم است. عاشق طراحی خود نشوید فقط به این دلیل که مجبورید آن را برای مشتری خود توجیه کنید. آماده ایده پردازی و راه اندازی مجدد باشید.

3) ایده های خود را به اشتراک بگذارید: ایده های اولیه طرح های خود را به اشتراک بگذارید. حتی اگر از هیچ یک از ورودی ها استفاده نکنید ، فقط صحبت کردن در مورد گزینه ها و توضیح کار خود منجر به مسیرهای جدیدی برای شما خواهد شد. احساسات خود ، دلایل انجام کاری ، عزم راسخ را یاد بگیرید و در مورد آنچه برای شما مفید است و چه عواملی برای شما روشن نیست.

4) اطمینان حاصل کنید که برای مخاطبان هدف خود طراحی کنید: این کاملاً واضح است ، با این حال ، بارها و بارها من عناصر ، رنگ ها و فونت های طراحی نامناسب را در طرحی با هدف قرار دادن یک گروه خاص دیده ام. در طراحی پوستر کنسرت بازی بچه ها باید سبک کاملاً متفاوتی استفاده شود اگر مخاطب هدف کودک باشد اگر والدین آنها باشند.

5) استفاده از بیش از حد حروف نوشتاری را متوقف کنید: نوع حروف (همچنین به عنوان خانواده قلم نیز شناخته می شود) گروهی از یک یا چند قلم است که هر کدام متشکل از حروف کوچک است که دارای ویژگی های مشترک طراحی هستند. هر قلم از نوع متن دارای وزن ، سبک ، تراکم ، عرض ، شیب ، مورب ، زیور آلات و طراح یا ریخته گری (و اندازه قبلی آن با قلم های فلزی) است.

6) زیبایی یا قدرت یک طراحی خوب اغلب در سادگی آن نهفته است: اگر دلیل خوبی برای استفاده از قلم ، شکل یا رنگ خاصی در طراحی خود ندارید ، آن را حذف کنید. فضای طرح خود را فقط با کلمه “چیزها” پر نکنید تا “سرگرم کننده” باشد.

7) از “سفید” به نفع خود استفاده کنید: فضای خالی در طرح بندی صفحه (یا هر طرح گرافیکی) را فضای سفید می نامند. تعادل خوب طراحی اغلب به رابطه بین عناصر گرافیکی (یا تایپوگرافی) و فضای سفید اطراف بستگی دارد. در واقع ، شما می توانید با استفاده از فضای سفید مرتبط با آن ، به عنصری در طراحی خود قدرت دهید. فضای سفید فضای خالی نیست!

به یاد داشته باشید که کیفیت طراحی گرافیک در جزئیات است. در تصمیم گیری مراقب باشید – تفاوتی بین Arial و Helvetica وجود دارد. و شما باید دلیل انتخاب یکی را نسبت به دیگری بدانید. رنگ مناسب را به دلایل درست انتخاب کنید ، نه به دلیل زیبا بودن آن. رنگهای مختلف معنی خود را دارند.

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا