7 نکته ای که باید در مورد انتخاب سایت خرده فروشی بدانید

انتخاب مکان برای فروشگاه خرده فروشی یکی از مهمترین تصمیماتی است که به عنوان یک مالک مشاغل کوچک خواهید گرفت. انتخاب مکان مناسب می تواند منجر به موفقیت و سود شود – انتخاب مکان اشتباه برای فعالیت خرده فروشی می تواند شما را از فعالیت خارج کند.

1. نوع کار

نوشته های مشابه

قبل از عزیمت در خیابان ها برای شکار مکان ، نوع کسب و کار خود را از نزدیک بررسی کنید. به عنوان مثال ، چند نوع محصول مختلف خواهید فروخت؟ ترکیب محصول شما در مواردی مانند میزان فوت مربع و فضای ذخیره سازی مورد نیاز در یک سایت تأثیر خواهد داشت. اگر شما ارائه دهنده خدمات باشید ، عواملی مانند فضای اداری مورد توجه قرار می گیرند.

ایده های طوفان فکری یا “تخته سفید” را برای آنچه مخاطب هدف شما هنگام ورود به فروشگاه شما انتظار دارد شروع کنید – تمام عواملی را که فکر می کنید از جمله فضای نمایش ، راهروها ، عرض راهرو ، منطقه حمل و نقل / دریافت ، فضای ذخیره سازی و فضای اداری فهرست کنید. ، ذخیره جریان ترافیک و غیره هنگامی که تصور کنید تجربه خرید مشتری شما چگونه به نظر می رسد ، ایده بهتری درباره آنچه در سایت مورد نیاز است به دست می آورید.

2. جمعیت شناسی

یکی دیگر از عناصر مهم انتخاب مکان خرده فروشی درک بازار هدف شماست ، چه از نظر خریدار هدف و چه از نظر منطقه جغرافیایی اطراف مکان پیشنهادی شما. پس از ایجاد بازار هدف یعنی جنسیت ، سن و سطح درآمد. و غیره ، شروع به جستجوی برخی از اطلاعات زیر کنید:

  • کدام محله ها بازار هدف را در خود جای داده اند؟
  • مشتریان بالقوه برای خرید سایت شما چقدر سفر می کنند؟
  • روند آماری سایت پیشنهادی ، یعنی رشد جمعیت چیست؟ رشد درآمد؛ روند پیری و غیره؟ 5 یا 10 سال پس از شناسایی ، این ممکن است بر فروشگاه شما تأثیر بگذارد؟
  • مشخصات جمعیتی کارمندان در مناطق خاص چگونه است؟ با کمبود نیروی کار که به یک چالش مداوم برای خرده فروشان تبدیل شده است ، آیا سایت پیشنهادی شما به کارمندان تمام وقت و نیمه وقت دسترسی دارد؟

3. رقابت

اطمینان حاصل کنید که دانش کاملی از همه رقبای سایت پیشنهادی ، خوب و بد دارید.

رقبای بد کسانی هستند که تأثیر منفی بر تجارت شما خواهند گذاشت. برخی از مثالها ممکن است شامل فروشگاههای خرده فروشی باشد که ممکن است دقیقاً همان محصولات را (با نرخ تخفیف) بفروشند یا فروشگاههایی که مخاطب مخالف روند خرده فروشی شما را جذب می کنند.

رقبای خوب فروشگاه های خرده فروشی هستند که با جذب مخاطبان هدف مشابه در اطراف فروشگاه شما ، مکمل تجارت شما هستند. یک مثال خوب “جیب های” خرده فروشی است که در بسیاری از شهرها یافت می شود – مقاصد خرید که با ارائه فروشگاه های رایگان نزدیک به یکی دیگر ، مانند مناطق مد ، مناطق با تراکم بالا در گالری های هنری و مراکز خرید ، تعداد بیشتری از مشتریان را به خود جلب می کند. ، و غیره. .

4. الگوهای ترافیکی

همچنین مهم است که بدانیم الگوی ترافیک وسایل نقلیه و عابر پیاده چگونه می تواند بر تجارت در سایت پیشنهادی تأثیر بگذارد. برخی از مواردی که باید جستجو کنید شامل موارد زیر است:

  • دسترسی به فروشگاه از طریق تردد در هر دو جهت (با ماشین یا پیاده) انجام می شود.
  • تعداد خودروهایی که از طریق وب سایت فروشگاه عبور می کنند.
  • تعداد عابران پیاده در نزدیکی سایت.
  • نزدیکی به حمل و نقل عمومی

دیوید گری ، مدیر DIG360 ، یک شرکت مشاوره خرده فروشی در ونکوور ، بریتیش کلمبیا ، در مقاله اخیر در BC Business برخی از پیشنهادات راجع به محل فروشگاه را به اشتراک می گذارد. “اگر در این امر متخصص باشید ، بسیار تحقیق می كنید. در اتومبیل خواهید بود و این كار را انجام می دهید و سپس پیاده روی خواهید كرد. و آخر هفته ها و روزهای هفته می روید ، فقط برای اطمینان از اینکه تفاوت زیادی در ترافیك ندارید. از قسمت شلوغ خیابان مطلع شوید.” محل پارک را بررسی کنید. “

5. انجمن های بازرگانان

یک عامل غالباً نادیده گرفته شده هنگام بررسی سایت ، حضور و قدرت انجمن بازرگانان محلی است. طبق مرکز زنان سازمانی BC ، انجمن های بازرگانان می توانند مزایای زیادی را برای روند خرده فروشی ارائه دهند:

  • یک اتحادیه بازرگانی قوی می تواند تجارت را در یک منطقه خاص ترویج و حفظ کند.
  • یک اتحادیه بازرگان موثر می تواند از طریق برنامه های تبلیغاتی گروهی ، برنامه های بیمه گروهی و اقدامات امنیتی گروهی ، تجارت شما را رونق بخشیده و پس انداز کند.
  • یک اتحادیه تجاری قوی می تواند از طریق قدرت گروه به آنچه که یک صاحب فروشگاه شخصی هرگز رویای آن را نخواهد داشت ، برسد. برخی از انجمن ها از برنامه ریزان شهر خواسته اند که راه های خروجی بزرگراه را در نزدیکی مرکز خرید خود اضافه کنند. دیگران برای طراحی مجدد مراکز تجاری خود از جمله تمدید پارکینگ ها ، بازسازی ساختمان ها و نصب روشنایی بهتر ، از شهرها پول می گرفتند و از آنها پول می گرفتند.
  • انجمن های بازرگان می توانند به ویژه در تبلیغ فروشگاه هایی با مضامین یا رویدادهای مشترک و در فصول تعطیلات موثر باشند. معمولاً سهم عمده این تبلیغات چندین برابر آنچه یک خرده فروش می تواند جمع کند ، است.

6. آیین نامه های شهر ، منطقه بندی و برنامه ریزی

شناختن همه “قوانین” و برنامه هایی که شهرداری شما وضع کرده است هنگام انتخاب سایت بسیار مهم است – موفقیت طولانی مدت فروشگاه خرده فروشی شما ممکن است به این بستگی داشته باشد. برخی از مواردی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • منطقه بندی – آیا محدودیت هایی وجود دارد که از انجام برخی نوسازی ها یا اصلاحات در اجاره های منزل جلوگیری کند؟
  • مقررات – برخی از قوانینی که ممکن است در عملکرد خرده فروشی شما تأثیر بگذارد چیست؟ به عنوان مثال ، آیا می توانید از فضای جلوی فروشگاه خود برای تبلیغات استفاده کنید … آیا کار در ساعات خاص و غیره محدودیت دارید؟
  • برنامه ریزی – آیا برنامه های اصلی توسعه ای وجود دارد که بتواند بر عملکرد خرده فروشی شما تأثیر بگذارد؟ آیا جاده های بزرگی در نزدیکی فروشگاه شما برنامه ریزی شده است؟

7. عجله نکنید – صبور باشید

پرش به سایتی که دوست دارید بسیار وسوسه انگیز است – اما درست مثل املاک و مستغلات مسکونی ، “انتخاب بیش از حد قلب” بهترین روش هنگام انتخاب مکان خرده فروشی است.

دیوید گری به کسانی که می خواهند بر اساس تکانه عمل کنند هشدار می دهد. “شما فقط می توانید محل کار خود را در یک مکان بد نابود کنید. این ممکن است نقطه بدی باشد (یک منطقه واقعاً مرسوم ، مد روز) ؛ شاید نتوانید به چپ بپیچید یا پارکینگ وجود ندارد ، بنابراین تا بدانید که کامل یا نزدیک به آن نیست ، به هیچ چیز عجله نکنید.”

مرکز زنان بریتیش کلمبیا توصیه های زیر را ارائه می دهد:

“انتخاب یک مکان خرده فروشی به زمان و بررسی دقیق نیاز دارد. این کار نباید با عجله انجام شود ، زیرا به طور مثال با تصویب وام مصادف است. اگر مکان مناسبی پیدا نکردید ، برنامه ریزی نکنید که آن را باز کنید تا زمانی که مطمئن شوید آنچه را که می خواهید به دست می آورید. صبر کنید ؛ فقط به مکانی که امیدوارید در آن موفق شوید اکتفا نکنید. تأخیر چند ماهه در مقایسه با مشکلات عظیم – غالباً مهلک ناشی از اداره یک تجارت خرده فروشی در یک مکان فقیر ، فقط یک عقب گرد کوچک است.

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا