توضیح اسمز معکوس

توضیح اسمز معکوس

عجیب | فناوری

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) به طور مداوم منبع محلی ما را برای یافتن آلودگی های جدید بررسی می کند تا با اطمینان وضعیت آب آشامیدنی را کنترل و تنظیم کند. به گفته آنها ، مقادیر اختصاص یافته به برخی از آلاینده ها از نظر ایمنی بلعیده می شوند و بنابراین در آب آشامیدنی مجاز هستند ، اما بسیاری از مردم آبی کاملاً عاری از آلاینده را ترجیح می دهند. به منظور دستیابی به این سطح از تصفیه آب ، میلیون ها خانه استفاده از اسمز معکوس را انتخاب کرده اند. برای آگاهی از آلاینده های محبوس در آب آشامیدنی و نحوه مقابله با اسمز معکوس ، در ادامه مطلب بخوانید.

تصفیه آب توسط اسمز معکوس

آب از بسیاری جهات می تواند آلوده شود ، اما بیشتر اوقات علت اصلی آن آلودگی است. آلاینده هایی مانند پاک کننده های خانگی ، کودها و زباله های صنعتی می توانند به رودخانه ها و آبراه های محلی راه پیدا کنند. تصفیه خانه ها غالباً مواد شیمیایی را به آب اضافه می کنند تا آلاینده ها را خنثی کنند. به عنوان مثال ، کلر برای جلوگیری از رشد میکروبی اضافه می شود. اما افزودن مواد شیمیایی مانند این طعم و بوی عجیبی به آب می بخشد. اسمز معکوس در واقع یک فناوری است که باعث حذف آلاینده ها از آب آشامیدنی بدون نیاز به افزودن مواد شیمیایی می شود.

در این روش از فشار آب و غشاهای نیمه تراوا برای حذف بیشتر آلاینده ها از آب آشامیدنی استفاده می شود. در صورت درخواست ، آب سالم ، با مزه و کاملاً خالص ارائه می دهد. بسته به سطح آلاینده ها در منطقه محلی ، بعضی از خانه ها ممکن است فقط برای یک منطقه خاص به یک سیستم نیاز داشته باشند ، در حالی که بعضی دیگر ممکن است به یک سیستم واحد برای کل دارایی نیاز داشته باشند.

چگونه کار می کند

اسمز معکوس با استفاده از یک دستگاه لوله کشی تخصصی حاصل می شود. از این تجهیزات لوله کشی به عنوان “سیستم های RO” یاد می شود و شامل چهار قسمت اساسی مجهز در همه مدل ها است. این قطعات شامل پیش فیلتر ، پس فیلتر ، غشای RO و مخزن ذخیره سازی می باشد. آب شهر یا چاه از طریق فیلتر قبلی به خاصیت وارد می شود. این پیش فیلتر برای محافظت از غشا در نظر گرفته شده است ، زیرا تمام رسوبات و آلودگی هایی را که می توانند به آن آسیب برسانند فیلتر می کند. این نه تنها از غشا محافظت می کند ، بلکه عمر آن را نیز افزایش می دهد. اگرچه پیش فیلتر نقش مهمی در فیلتراسیون دارد ، غشا وظیفه پیش فیلتر را انجام می دهد.

غشا os اسمز معکوس نیمه نفوذپذیر است ، به این معنی که بعضی چیزها می توانند از آن عبور کنند و برخی دیگر نه. با توجه به فیلتراسیون آب ، این به بار مولکولی و اندازه ذرات بستگی دارد. مولکول های آب می توانند از طریق منافذ غشا pass عبور کنند ، اما ذرات مانند دود یا رنگدانه های رنگ بسیار بزرگ هستند و فیلتر می شوند. آب عبوری از غشا membrane را جریان نفوذ می نامند. این جریان آبی نه تنها برای نوشیدن بی خطر است ، بلکه طعم بسیار خوبی هم دارد! برای سهولت بیشتر ، آب جریان نفوذی در یک مخزن ذخیره سازی ذخیره می شود تا در صورت تمایل آب تمیز بدست آید. فیلتر تصفیه آلودگی هایی را که از مخزن منشا می گیرند گرفته و جایگزینی معمول را ضروری می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا