چرا بازاریابی اینترنتی از بازاریابی سنتی بهتر است؟

[ad_1]

بازاریابی بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت موفق کسب و کار است ، در طول سال ها تکامل یافته و با گذشت زمان این کار را ادامه خواهد داد. بازاریابی شامل تبلیغات ، بازاریابی ، فروش ، کانال های توزیع و موارد دیگر می باشد. شرکت های امروزی دو روش برای صرفه جویی در هزینه های بازاریابی خود ، یعنی بازاریابی آنلاین و سنتی دارند.

تعیین اینکه آیا یک استراتژی بازاریابی اینترنتی را برای تجارت خود دنبال می کنید یا اینکه با یک برنامه بازاریابی سنتی پیش بروید ، دشوار بوده است. اما اکنون که عصر اینترنت بر زندگی ما حاکم شده است ، اتخاذ بازاریابی اینترنتی در استراتژی های تجاری شما اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بازاریابی اینترنتی علاوه بر بازاریابی سنتی ، جوانب مثبت و منفی هم دارد ، اما ترکیب آنها بهترین انتخاب برای هر نوع تجارت است.

بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی به فروش مستقیم مانند رسانه (تلویزیون و رادیو) و رسانه های چاپی مانند بیلبورد ، تبلیغات مجله و انتشارات متکی است. همچنین شامل استفاده از مقادیر زیادی از مواد چاپی مانند بروشور یا کاتالوگ برای تبلیغ محصولات یا خدمات می باشد.

بازاریابی سنتی – جوانب مثبت:

  • برای رسیدن به نوع خاصی از مخاطبان هدف ، شاید لازم باشد که فقط به بازاریابی سنتی اعتماد کنید. نمونه ای از این ارتباط ، ارتباط با مدیر عاملان بازنشسته است ، زیرا بیشتر آنها با روش های سیستم عامل های مختلفی که اینترنت ارائه می دهد ، آشنایی ندارند.

  • جنبه مهم بازاریابی سنتی فروش از طریق مخاطبین شخصی است. برای برخی از محصولات ، فروش مستقیم از طریق تماس شخصی ثابت می شود که موفق ترین روش بازاریابی است.

  • بسیاری همچنان ترجیح می دهند شخصاً به آنها نزدیک شده و مطالب چاپی به آنها ارائه دهند تا بتوانند به راحتی بخوانند.

محدودیت های بازاریابی سنتی

  • گران قیمت: تبلیغات رادیویی و تلویزیونی بسیار گران است و غالباً برای مشاغل کوچک دور از دسترس است. حتی چاپ بروشورهای محصول ، آگهی ها و کارت ویزیت بسیار گران است.

  • نتایج به راحتی قابل ردیابی نیستند: در مورد بازاریابی سنتی ، تجزیه و تحلیل کمی بسیار دشوار است. شاید لازم باشد قبل از کشف کاربردی ترین گزینه چند مورد را امتحان کنید.

  • همیشه به کمک های خارجی احتیاج دارید: برای تبلیغ در رادیو / تلویزیون یا طراحی و چاپ کاتالوگ ها و نامه ها ، باید از سایر متخصصان کمک بگیرید.

  • اجباری: معمولاً بازاریابی سنتی به کاربرانی تحمیل می شود که عموماً از آن بیزار هستند.

بازاریابی الکترونیکی

این نوع بازاریابی مبتنی بر استفاده از اینترنت است. این امر در مورد شرکتهای مجازی که فقط برای ترویج مشاغل خود به اینترنت متکی هستند و همچنین برای شرکتهایی که از قبل وجود دارند و می خواهند از وب استفاده کنند برای تبلیغ کالاها یا خدمات خود استفاده می کنند.

بازاریابی اینترنتی شامل برنامه ریزی و طراحی وب سایت تجاری ، ایجاد حضور آنلاین برای وب سایت شرکت و برندسازی به کمک سئو است. همچنین از رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیل و تبلیغات آنلاین استفاده می کند.

بازاریابی اینترنتی – جوانب مثبت:

  • نتیجه را می توان ردیابی و تحلیل کرد.

  • تصمیم گیری می تواند به نتایج ردیابی و تحلیل شده بستگی داشته باشد.

  • رسانه های اجتماعی اکنون بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی اینترنتی است ، نوعی توسعه یافته و بسیار مؤثر از بازاریابی شفاهی. رسانه های اجتماعی به شرکت ها این امکان را می دهند تا برای هدف قرار دادن دسترسی خود با لیزر ، به گروه ها و افراد مختلف دسترسی فوری داشته باشند. علاوه بر این ، رسانه های اجتماعی به مشاغل اجازه می دهند بدون دخالت شخص ثالث ، رابطه با مشتریان خود را توسعه دهند.

  • بسیار مقرون به صرفه است

  • مشاغل کوچک و بزرگ می توانند از بازاریابی آنلاین بهره مند شوند.

محدودیت های بازاریابی اینترنتی

  • ایجاد و حفظ محتوای خود که یکی از مزیت های اساسی این نوع بازاریابی است ، به زمان زیادی نیاز دارد.

  • شما ممکن است در دو هفته یا حتی چند ماه اول نتیجه نبینید.

  • فروش مستقیم به سختی در بازاریابی آنلاین کار نخواهد کرد.

اگر تازه یک شرکت کوچک هستید ، بازاریابی اینترنتی بهترین راه برای پیشروی است. با تمام اطلاعات موجود در اینترنت ، شروع به کار بازاریابی وب سایت خود به خودی خود دشوار نخواهد کرد. برای کسانی که می خواهند به یک متخصص کمک کنند ، همیشه می توانند به صورت آنلاین جستجو کرده و یک متخصص سئو حرفه ای را استخدام کنند. امیدوارم این مقاله مفید باشد

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا