۵ روند نوظهور کسب و کار دیجیتال در سال ۲۰۱۸

[ad_1]

تغییر در روندهای بازاریابی دیجیتال به سرعت زمان است. پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک اینستاگرام توییتر یوتیوب به طور مداوم رژیم غذایی خود را به روز می کنند. بنابراین برای بازاریابان دیجیتال مهم است که هر از گاهی خود را در جریان آخرین تحولات قرار دهند تا از رقابت سخت خارج شوند.

تغییرات نوظهور دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید تا بتوانید به روش درست برای بازاریابی دیجیتال آماده شوید. بیایید در اینجا نگاهی به ۵ روند نوظهور بازاریابی دیجیتال بیندازیم که در سال ۲۰۱۸ به شدت مورد بحث قرار گرفته اند.

۱. روایت کمتر ویدیوی بیشتر:

مردم دیگر علاقه ای به خواندن داستان های گذشته در رسانه های دیجیتال ندارند. آنها به دنبال محتوای ویدیویی چشم نواز هستند که کل داستان را به صورت مختصر بیان می کند و در زمان زیادی صرفه جویی می کند. مشارکت در رسانه های اجتماعی از طریق آپلود و به اشتراک گذاری ویدیوها محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

محبوبیت روزافزون کانال های یوتیوب خود تأثیر محتوای ویدیویی بر بینندگان را تعیین می کند. بر اساس داده های جولای 2015 بیش از 400 ساعت در دقیقه ویدیو در YouTube آپلود شده است.

بنابراین اگر بازاریابان دیجیتال قصد دارند یک پایگاه مشتری قوی ایجاد کنند باید به فکر ارائه بیشتر محتوای خود از طریق ویدیوهای چشم نواز باشند. اکنون می توانید از انواع فرمت های ویدئویی مانند فلش ویدئو MP4 پخش زنده و هر آنچه که احساس می کنید درست در داخل آن است استفاده کنید. قبل از اینکه برای بازاریابی ویدیویی آماده شوید باید قالب مناسب را از بین تعدادی گزینه انتخاب کنید.

اما در نظر داشته باشید که با افزایش تعداد کاربران موبایل تبلیغات ویدیویی در تلفن های همراه بیشتر دیده می شود. بنابراین سعی کنید ظاهر خود را برای مشاهده موبایل مناسب نگه دارید.

۲. ایجاد نفوذ رسانه های اجتماعی:

همه نقش رسانه های اجتماعی را در تأثیرگذاری بر مشتریان می دانند. بنابراین ایجاد روابط پایدار با فعالان اصلی رسانه های اجتماعی به بازاریابان دیجیتال کمک می کند تا به سرعت محصولات خود را برند کنند.

بازاریابان دیجیتال باید فعالان بالقوه رسانه های اجتماعی را برای مشارکت واقعی که به ارتقای کسب و کار آنها کمک می کند در نظر بگیرند. برای انجام این کار آنها باید چند عامل را در نظر بگیرند:

الف) چه حوزه های اجتماعی بیشتر مورد نیاز است؟

ب) مردم کجا می توانند بیشتر درگیر شوند؟

ج) رقبا پول بیشتری را در کجا خرج می کنند؟

نکته دیگری که مهم است شناخت شرکای واقعی رسانه های اجتماعی است زیرا اغلب شرکای رسانه های اجتماعی با طمع بیشتر به سمت روابط دیگر می روند. بازاریابان دیجیتال باید پتانسیل روابط بلندمدت را بشناسند تا از خطر شراکت های تقلبی جلوگیری کنند.

نکته مهم دیگر این است که به جای مشارکت مالی به دنبال روابط ارگانیک باشید. زیرا مصرف کنندگان امروزی برای تشخیص اینکه کدام یک از تبلیغات فقط برای پول ساخته شده اند بسیار باهوش هستند.

3. قوانین GDPR اتحادیه اروپا:

مقررات حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) که به تازگی در 25 می 2018 تصویب شد مهم ترین قانون حفظ حریم خصوصی داده ها در 20 سال گذشته است. این قوانین برای هماهنگ کردن حقوق هر شهروند در اروپا وضع شده است. شرکت ها نمی توانند از مشتریان تصادفی بدون رضایت مشتری درخواست و استفاده کنند.

بنابراین به سرعت برای این تغییرات آماده شوید. اگر شرکت شما در سراسر اتحادیه اروپا تجارت دارد یا اگر می خواهید اطلاعاتی از شهروندان اتحادیه اروپا جمع آوری کنید در هر دو مورد به ابزارهای خوبی نیاز دارید.

فکر نکنید فقط در صورتی می توانید بروید که از GDPR پیروی نکنید. اتحادیه اروپا تا 4 درصد از درآمد سالانه یا 23 میلیون دلار را به شما پرداخت می کند هر کدام بیشتر باشد. حالا اگر قبلاً این کار را نکرده اید عجله کنید.

۴. چت بات ها را کنترل کنید:

یکی دیگر از روندهای اصلی در بازاریابی دیجیتال 2018 ربات های چت است که تقریباً یک سال است که در اینجا حضور دارند اما هوش مصنوعی (AI) را بهبود می بخشند. بنابراین بسیاری از شرکت ها تمایل دارند از چت بات ها در فروش برند خود استفاده کنند.

حال قبل از استفاده از این منبع باید چند مورد را آماده کنید:

I) امروزه بیشتر تعاملات با چت بات ها بر روی خدمات مشتری متمرکز است. بنابراین شما باید بیشتر روی این جنبه تمرکز کنید.

ii) شما باید چنین استراتژی ای را در نظر بگیرید که بیشتر بر پشتیبانی مشتری متمرکز باشد.

هوش مصنوعی به زودی ساخت کل شرکت را برعهده خواهد گرفت. به بازاریابان دیجیتال توصیه می شود برنامه های کسب و کار خود را از این طریق متناسب با زمان آماده کنند.

۵. هنر روایی:

به رهبری Snapchat داستان سرایی در حال حاضر به یک روند بسیار مورد نیاز تبدیل شده است. روایت به زودی قدرتمندتر خواهد شد. اخیرا ویژگی های استوری اینستاگرام و استوری یوتیوب وجود دارد که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. هر کدام یک سبک ارائه منحصر به فرد با ویژگی های جالب دارند. بنابراین خرده فروشان می توانند روی هنر تاریخی تمرکز کنند تا مشتریان بیشتری را به هم متصل کنند.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی ایجاد هنر روایی منحصر به فرد وجود دارد:

الف) باید گروه هدف خود را بهتر بشناسید. روایات برای بزرگسالان جوان باید با اهداف بزرگسالان متفاوت باشد.

ب) هنگام ایجاد داستان برای انتشار باید از آخرین اخبار به روز باشید.

ج) سعی کنید مطالب خود را به شکلی مفرح و سرگرم کننده طراحی کنید تا خواننده از خواندن آن لذت ببرد.

حال بهتر است به این فکر کنید که چگونه از طریق هنر داستان سرایی حضور خود را عالی کنید.

به طور خلاصه روندهای جدید بسیاری در بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ وجود دارد. بنابراین خوب است که استراتژی بازاریابی را به گونه ای تهیه کنید که مزایای بیشتری به کسب و کار شما بدهد. هرکسی می خواهد برند خود را جلوتر از دیگران قرار دهد. بنابراین برنامه خود را بلافاصله قبل از اینکه افراد جای شما را بگیرند اجرا کنید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا