آیا شرکت شما احتمالاً هدف اختلال دیجیتال بعدی خواهد بود؟

[ad_1]

اختلال دیجیتال چه معنایی برای کسب و کار شما دارد؟ اگر این نقش هر شرکتی است چه کاری می توانیم انجام دهیم تا برای آن آماده شویم؟ بیایید شیرجه بزنیم و بدانیم!

ماشین برای دیجیتال قبلا اتفاق افتاده است!

طبق پیش بینی Accenture تنها طی 5 سال اقتصاد استرالیا از سال 2015 تا 2020 رشد 26.1 درصدی خواهد داشت.

شرکت ها در سراسر جهان 174 میلیارد دلار صرف فناوری ابری می کنند. در حال حاضر بسیاری از سازمان ها دارای مدیران ارشد دیجیتال هستند یا گروه های جداگانه ای تشکیل داده اند که مسئول راهبردهای دیجیتالی هستند.

در حالی که آمار امیدوارکننده به نظر می رسد بسیاری از شرکت ها هنوز با سیستم های خود برای تسهیل گذار به تحول دیجیتال و مقابله با چالش های اختلال دیجیتال در حال مبارزه هستند!

نوآوری هر کسب و کاری را تغییر می دهد!

موارد آزار و اذیت دیجیتال جدید نیست! با این حال فرصت ها و ریسک هایی که ارائه می دهند با گذشت زمان تغییر می کند و برای کسانی که قدم اول را برمی دارند داستان از آنها به عنوان خالق یاد می کند!

آیا تا به حال فکر کرده اید که آی پاد چگونه سی دی ها را ارائه می دهد چگونه بارنز و اشراف آمازون برنده شدند چرا ماریوت به AirBnb فکر نمی کند چرا رانندگان تاکسی نمی توانند ایده خوبی به اوبر بدهند و چگونه نتفلیکس به اولین انتخاب مشتریان قدیمی Blockbuster تبدیل شد!

شرکتی که جرات نوآوری دارد برای کسانی که هنوز از قوانین قرن گذشته پیروی می کنند مانند یک قرص سمی است!

سرعت تغییر هنوز حیاتی است!

وقتی من می گویم که فقط چابک زنده می ماند به این معنی است که شرکت ها نیازی به نوآوری و تغییر مدل های کسب و کار خود ندارند آنها باید این کار را با سرعت اختلال دیجیتال انجام دهند تا بقای خود را ادامه دهند!

از ظهور دیجیتال تا آغاز عصر اینترنت تا رسانه های اجتماعی و اکنون فناوری هر دو سال یکبار به نظر می رسد دیجیتال تمام جنبه های زندگی ما را مختل می کند و همچنین با سرعتی بی سابقه.

کداک پولاروید و بسیاری دیگر به جای پذیرش و گسترش رادیو دیجیتال جدید وقت و انرژی خود را صرف حفاظت از وضعیت موجود کرده اند. با گذشت زمان آنها متوجه شدند که عکاسی دیجیتال اینجا باقی مانده است دیگر دیر شده بود!

دوباره به ایجاد ارزش فکر کنید

یکی از ویژگی های مشترک همه این مبتکران (Netflix Uber AirBnB و بسیاری دیگر) توانایی آنها در پر کردن شکاف های موجود در محصولات و خدمات موجود و پر کردن آنها با بررسی مجدد راه حل ها است که به کاربر ارزش بیشتری می دهد! مهمتر از همه اساس سرمایه گذاری آنها بر توصیه های مشتری و عرضه کننده متمرکز است تا محصولات یا خدماتی که آنها ارائه می دهند!

آیا واقعا فکر می کنید ماریوت می داند صنعت هتلداری چیست؟ بدون نیاز به داشتن استخدام و آموزش کارکنان داخلی یا تماس 24 ساعته AirBnB توانست یک مدل تجاری ساده تر و کارآمدتر ایجاد کند که به نفع همه طرف های درگیر (یعنی مشتریان و تامین کنندگان) باشد!

نمونه ای دیگر از تاثیر AirBnB بر صنعت هتلداری! نوآوران دیجیتال می دانند که چگونه در خلق ارزش تجدید نظر کنند و بخش های جدیدی از بازار ایجاد کنند که قبلاً هرگز وجود نداشته است!

شرکت ها می توانند از طریق پنج مرحله در منحنی تعامل ارزشی برای مشتریان فراهم کنند: خرید استفاده انتقال ایجاد و استقرار محصولات و خدمات! شرکتی که می تواند تاکید بیشتری بر نوآوری یا موفقیت در یکی از نکات مشتری داشته باشد.

درک بزرگی تغییر

بزرگی این اختلال اغلب می تواند شرکت های بزرگ و گاهی کل صنعت را نابود کند.

درک اندازه و دامنه مدل کسب و کار جدید بر انتقادپذیر ماندن از شما تأثیر خواهد داشت. تأثیر ویدیوی «چگونه» YouTube بر آموزش حقوقی و اینکه چگونه رزرو آنلاین برای سفر تقریباً مسئولیت آژانس مسافرتی را حذف کرده است را در نظر بگیرید.

تقویت محصولات خدمات و ارتباطات

امروزه مشتریان فعالانه به شرکت هایی نزدیک می شوند که می توانند در پلتفرم های خاص با آنها تعامل داشته باشند. تجزیه و تحلیل دیجیتال مارکتینگ شرکت ها را قادر می سازد تا با پیام های خاص مرتبط و هدفمند به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند که احتمال دریافت آن ها بیشتر از یک تماس سرد یا رویکرد بازاریابی عمومی است. مشتری شرکت را کنترل می کند و نه برعکس.

در عصر اینترنت فناوری در دسترس و رسانه های اجتماعی جسارت مقرون به صرفه بودن و به موقع بودن نقش بسیار زیادی در ارائه خدمات منحصر به فرد به بازار هدف ایفا می کند!

زمان همه چیز است

شرکتی که می تواند اختلال را قبل از وقوع پیش بینی کند رهبر شود! چنین شرکتی خود را در موقعیتی قوی می بیند که بتواند خود را به عنوان پیشگام در یک زمینه شروع کند و با ادامه نوآوری از آن تصویر حمایت کند.

از سوی دیگر اگر راه حل های دیگر همان کار را سریع تر یا بهتر انجام دهند این مدل کسب وکار جدید فقط مدتی طول می کشد تا بهبود یابد و راه حل شما بی فایده خواهد شد!

هنگامی که رید هستینگز بنیانگذار نتفلیکس به جان آنتیوکو مدیر عامل Blockbuster پیشنهاد داد تا نتفلیکس را در فروشگاه های آن تبلیغ کند در ازای مدیریت برند Blockbusters آنلاین او با صدای بلند خندید. 10 سال بعد بلاک باستر ورشکست شده است و نتفلیکس به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل شده است.

کسانی که از موج ناآرامی ها جان سالم به در برده اند تا دیر نشده دست به کار شوند و هرگز اقدامی نخواهند کرد.

سرمایه گذاری در زیرساخت های دیجیتال

اخلالگران دیجیتال می دانند که فناوری به تنهایی نمی تواند همه چیز را تغییر دهد. اختلال واقعی با ادغام مناسب فناوری افراد و فرآیندها همراه با تغییرات در سیستم کلی سازمانی و مدل کسب و کار رخ می دهد.

چه از طریق به دست آوردن استعدادهای جدید یا تقویت یک چشم انداز جدید یا بودجه بندی مجدد برای فناوری های دیجیتال جدید و روابط بهتر با مشتری شرکت ها باید راه هایی برای بقای خود در موجی از اختلال که به سرعت به صنعت خدمات ارائه می دهد بیابند.

فرصتی برای زنده ماندن از اختلال دیجیتال

با وجود مثال های چشم گیر از اخلال گران دیجیتالی که بر بازیگران باتجربه بازار غلبه می کنند طبق گزارش مرکز جهانی تحول کسب وکار دیجیتال 45 درصد از رهبران کسب وکار معتقدند که اختلال دیجیتال مشکل بزرگی نیست!

برای کسانی که احساس خطر می کنند بهتر است به موقع اقدام کنند. بنابراین چه فرصت هایی برای کسانی که مایل به زنده ماندن از اختلال دیجیتال هستند وجود دارد؟

1. برای دردسرسازان گیج کننده است – رقابت را قبل از شروع به چالش بکشید (Jet.com به تهدیدی برای آمازون تبدیل شده است – بزرگترین اخلالگر قرن بیست و یکم)

2. از موقعیت مکانی خود محافظت کنید – اگر نمی توانید به خوبی آنها باشید آنها را بخرید! (فیس بوک واتس اپ را دریافت کرد).

3. از مهارت های دیجیتالی جلوگیری می کند – بهبود تعامل با مشتریان به صورت آنلاین و آفلاین (AudiCity – نمایشگاه آئودی که در آن می توانید مدل های ماشین مجازی را روی صفحه های دیجیتال بسازید)

4. رد پا را دنبال کنید – ترفندهای اخلالگران را بیاموزید و اولین تفکر دیجیتال را در سازمان خود بگنجانید.

موج بعدی فناوری مخرب

Digital Disruptors همیشه برای موج بعدی فناوری های مخرب که ممکن است به صنعت آنها ضربه بزند یا زنجیره ارزش آنها را تحت تأثیر قرار دهد آماده است. آماده شدن برای پاسخ به بلایای احتمالی و افزایش توانایی سازمان برای هدایت نوآوری در تجارت دیجیتال کاری است که شرکت ها باید انجام دهند.

حتی اگر شما در حال حاضر یک رهبر بازار هستید برای ادامه این امر شرکت باید خودش به یک بازاریاب تبدیل شود!

از منطقه آسایش خود خارج شوید و قبل از هر کس دیگری با سیلو و فرآیندهای تجاری خود به چالش بپردازید!

نتیجه

اختلال دیجیتال از قبل وجود دارد و هیچ کس نمی تواند از آن فرار کند.

استفاده از فناوری های دیجیتال پیشرفته در کسب وکارتان بدون اطلاع از تأثیر احتمالی آن ها می تواند کشنده باشد. تجارت مورد نیاز است

  • دریابید که کدام شرکت راحت ترین و چگونه می تواند سهم شما را از کیک بدزدد؟
  • چگونه می توانید مدل کسب و کار خود را ساده کنید تا رقبای خود را از محدود کردن دایره در وهله اول جلوگیری کنید؟
  • آیا می توانید از فناوری دیجیتال برای بهبود تجربه مشتری در طول زنجیره ارزش استفاده کنید؟
  • آیا مهارت های مناسبی برای رقابت در عصر ارتباطات همکاری و نیازهای مشتریان به سرعت در حال تغییر دارید؟

حواس پرتی های دیجیتالی می توانند غیرقابل پیش بینی و طاقت فرسا باشند اما کسانی که مایل به پذیرش ریسک هستند پاداش زیادی دریافت می کنند!

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا