پرداخت اینترنتی ، استفاده از داده ها و تجارت الکترونیکی در شرق آفریقا

[ad_1]

من فکر می کنم که توسعه فاکتورهای مهم زیر منجر به توسعه محیط تجارت الکترونیکی در شرق آفریقا خواهد شد. عوامل اصلی شامل دستیابی به فناوری برای همه افراد مهارتهای لازم در اختیار مردم است تا بتوانند از فن آوری در دسترس خود استفاده کنند ارزان ساختن این فناوری برای کاربران و همچنین مهمترین و کمترین توسعه برنامه های کاربردی برای رفع چالش ها و مشکلات محلی است. من ایده های زیر را با جزئیات مورد بحث قرار داده ام؛

فناوری را در دسترس قرار دهید

به عنوان مثال در اوگاندا 4 شرکت مخابراتی اصلی بی سیم به عنوان ارائه دهنده خدمات اینترنت دو برابر هستند و در هر دو سرویس صوتی یا داده ها مشترکان بیشتری از سایر پخش کننده ها دارند. این شرکت شامل MTN Airtel Orange و Uganda Telecom است. در میان آنها آنها بیش از 20 میلیون مشترک دارند و توانسته اند تمامی شهرها و مناطق اصلی را تحت پوشش خود قرار دهند. این رویکرد در کشورهای همسایه از نظر سیاسی با ثبات مانند کنیا رواندا تانزانیا و بوروندی در سراسر منطقه تکرار می شود اما برخی از بازیکنان در اوگاندا یا بازیکنان مختلفی هستند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که اکثر مردم آفریقای شرقی به تلفن همراه یا رایانه دسترسی دارند و بسیاری از آنها از خدمات داده استفاده می کنند.

شکاف مهارت ها را بزنید

این امر به معنای ایجاد ظرفیت تکنولوژیکی است نه به اصطلاح پل زدن شکاف دیجیتالی زیرا افراد مهارت می گیرند تا از ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی که قبلاً در اختیار دارند استفاده کامل کنند. آفریقای شرقی یکی از کوچکترین جمعیت جهان است بسیاری از آنها تحصیلات دارند و تعداد زیادی نیز می توانند بخوانند و بنویسند و برای جوانان بالای 20 سال از هر 5 نفر 4 نفر یک تلفن همراه یا دسترسی به تلفن همراه دارند. آنها مهارت های اساسی در مورد نحوه استفاده از تلفن را دارند و بسیاری از آنها می توانند فعالیت های اساسی آنلاین مانند جستجو در سیستم عامل هایی مانند Google و yahoo را انجام دهند و تعداد زیادی در سیستم عامل های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر ثبت شده اند. با اندکی سرمایه گذاری در آگاهی بسیاری از این افراد می توانند از بسیاری از ابزارهای موجود به صورت آنلاین برای بهبود زندگی خود استفاده کنند.

فناوری را مقرون به صرفه کنید

وقتی به این موضوع نگاه می کنم ارائه دهندگان خدمات اینترنت (به معنی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی) در اوگاندا سیگنال های مختلط می فرستند. به عنوان مثال MTN اوگاندا هر ماه به صورت مشترک 15 مگابایت را در اختیار شما قرار می دهد و از نظر من این استراتژی به طور عمده با هدف ایجاد مشترکانی که هزینه خدمات داده را پرداخت نمی کنند متوجه می شوند که واقعاً اتصال به اینترنت چقدر مهم است و سپس در پایان شروع به خرید می کنیم که ارزش آن را افزایش می دهد. مشترک مشترک که برای MTN مناسب است. من احساس می کنم که داده ها هنوز به طور کلی گران هستند. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی باید همچنان به کار خود در زمینه کاهش اندک قیمت ها ادامه دهند. این امر نه تنها باعث افزایش اشتراك شما خواهد شد بلكه استفاده شما را نیز افزایش می دهد و این به رشد كمك می كند. من از قیمت داده در کنیا بوروندی تانزانیا و رواندا اطمینان ندارم اما فکر می کنم باید در رواندا کمتر از سایر نقاط منطقه باشد زیرا دولت این کشور در تلاش است تا شهرهای بزرگ را به مراکز فناوری تبدیل کند و این تنها با خدمات داده با قیمت های مقرون به صرفه می تواند رخ دهد.

توسعه محتوای دیجیتال محلی

آخرین عامل در تولید محتوای دیجیتالی که افراد به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کنند که با راه حلهای ابتکاری برای مشکلات محلی همراه است می تواند مهمترین اما هنوز هم بسیار مورد نیاز باشد حداقل اینجا در اوگاندا دلیل این امر این است که هیچ تلاش ذینفعان وجود ندارد. اصلی ترین (نگاه کنید به ISP ها و دولت) برای توسعه محتوای محلی از طریق کمپین های رسانه ای یا حمایت از شرکت های مستقر در اینترنت.

بنابراین استفاده روزافزون از خدمات داده در اوگاندا شرق آفریقا یا آفریقا در این موضوع به فاکتورهایی که در بالا ذکر شد بستگی دارد اما تا حد زیادی به توسعه راه حل های فناوری اطلاعات و ارتباطات بستگی دارد که به طور خاص برای حل مشکلات محلی طراحی شده است.

از اظهار نظر نترسید به من بگویید چه فکر می کنید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا