[ad_1]
هوش منبع آزاد یا OSINT با توانایی جمع آوری داده ها (یا هوشمندی) از منابع مستندی که مردم می توانند به آنها دسترسی داشته باشند تعریف شده است. طرف باز نشان می دهد که می توان اطلاعات را مشاهده کرد و از جامعه بین المللی پنهان نبود. اصولاً هرکسی که دارای رایانه باشد می تواند به این اطلاعات یا اطلاعات دسترسی داشته باشد. مردم این اطلاعات را از طریق منابع مختلف رسانه ای از جمله تلویزیون روزنامه ها رادیو و اینترنت تحقیق می کنند تا نام های معدودی را نشان دهند.
مشاغل اعم از بزرگ و کوچک از اطلاعات منبع باز برای جمع آوری اطلاعات در مورد محصولات رقبای خود مشتریان و سایر مؤلفه های مرتبط با تجارت استفاده می کنند. این به هوش رقابتی یا شغلی معروف است. برای رسیدن به صدر و ماندن در صدر شرکت ها باید ابزارهای بازاریابی مناسبی را برای ارتقاء شناخت تجاری خود آماده کنند. OSINT یک راه عالی برای استفاده از شرکت ها است زیرا آنها قانونی هستند. روش های غیرقانونی برای جمع آوری اطلاعات در مورد معاملات رقبا وجود دارد اما طی کردن این راه برای شرکت شما بد به نظر می رسد.
استفاده از OSINT همچنین به یافتن و یافتن هرگونه علائم احتمالی مسئولیتها و شرایط تجاری کمک می کند. برای اهداف بازاریابی شناسایی این علائم هوش قبل از توجه آنها مهم است. به این ترتیب هر شرکتی با شعور بازاریابی خاص در دست از رقبای خود جلوتر است.
جستجوی تصویر معکوس یکی از روش های مشخص شده توسط OSINT است. جستجوی عکس معکوس با جستجوی تصویری در اینترنت از طریق موتور جستجو مانند Google انجام می شود. به جای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی می توانید تصویر را در قسمت جستجو بارگذاری کنید. با استفاده از این تکنیک می توانید یک محصول خاص را بصورت آنلاین پیدا کرده و سپس مکانی را که در ابتدا قرار گرفته است پیدا کنید. این کار محقق را به تولید کننده اصلی یا همان شرکتی که محصول مورد نظر را تولید کرده است باز می گرداند. OSINT به شما امکان می دهد تا به این روش از پا میانی استفاده کنید.
OSINT همچنین با فراهم کردن امکان جستجو در وب سایت هایی که از حساب های AdSense یا Analytics استفاده می کنند به شرکت ها کمک می کند. در این سایت ها می توانید سایر رقبا را با نام دامنه آدرس IP ایمیل یا شناسه جستجو کنید. با استفاده از این سرویس می توانید از طریق شرکت یا شخصی که حقوق برخی از شرکت ها و شرکت ها محصولات و نام دامنه را در اینترنت دارند پیدا کنید و نقاط را به آن وصل کنید. این امر می تواند به ویژه هنگام بررسی وب سایتی که اطلاعات مربوط به دارنده ثبت را پنهان کرده است مفید باشد زیرا می توانید بین حسابهای تحلیلی و حسابهای AdSense که به وب سایت پیوند خورده است پیوند برقرار کنید.
[ad_2]