نکات بازاریابی از مرحوم عالی گری هالبرت

[ad_1]

من قبل از اینکه گری هالبرت را کشف کنم 15 سال نویسنده حرفه ای تبلیغاتی بودم و فهمیدم که چقدر کمی از بازاریابی می دانم. پس از مشترک شدن در خبرنامه گری من به سرعت فهمیدم که شخصی شاهزاده چاپ دارای دانش زیادی است که در مورد استفاده از کلمات برای فروش چیزها به اشتراک می گذارد یا به عبارت دقیق تر ترغیب مردم به خرید وسایل.

سالها قبل از اختراع شبکه جهانی وب گری روشهای بازاریابی را آموزش می داد که امروزه بسیاری از معلمان بازاریابی اینترنتی روشهای خاص خود را می نامند. گری پیش از این صحبت می کرد در مقابل گروه هایی که می خواستند تکنیک های او را یاد بگیرند تا بتوانند جریان نقدی خود را بهبود بخشند. او سؤال می کرد که مهمترین شرط برای کسی که می خواهد در فروش همبرگر موفق شود چیست؟ آنها ممکن است پیشنهاد کنند که رستوران مناسب ترین مکان را داشته باشد یا سرآشپز آن باید از مزه ترین مواد لازم استفاده کند یا مدیر باید در ایجاد انگیزه برای کارمندان خود مهارت داشته باشد یا بسیاری از ایده های دیگر که گری آن را رد کرد. وی گفت: همه این پیشنهادات خوب است اما مهمترین چیزی که شما نیاز دارید جمعیت گرسنه است.

من با گری در خانه او در كی وست آشنا شدم به قایق سواری خود پرداختم سوار كادیلاك صورتی او شدم و در مورد علاقه مشترك ما به دوربین و عكاسی با او صحبت كردم. اما بیشتر آنچه که من به یاد می آورم این است که چگونه من برای نوشتن نسخه تبلیغاتی نظر خود را تغییر دادم. اگر کسی یکی از تبلیغات شما را بشنود یا ببیند گری گفت: بدترین چیزی که او می تواند بگوید این است که فکر می کردند او بسیار خلاق است و من یک نویسنده عالی هستم. چگونه آنها قرار بود واکنش نشان دهند این است که بپرسند محصولی را که شما در مورد آنها نوشتید می توانند خریداری کنند.

یک اصل دیگر برای گری این است که بهترین زمان برای فروش کسی چیزی بود که آنها واقعاً چیزی را از شما خریداری کردند. این تکنیک فروش پیشرفته اکنون برای افرادی که بازاریابی اینترنتی انجام می دهند بخشی از الگوی تجاری استاندارد است اما وقتی گری برای اولین بار در مورد آن به مردم گفت این مفهوم شگفت آور بود. وی با نام نظریه خود پوركوپین در گرما به آن اشاره كرد و جزئیات اینكه چرا این كار را انجام داد متاسفانه بهترین برای حفظ بلوغ رضایت فقط بزرگسالان است.

گری در طول فعالیت بسیار کوتاه خود بسیاری از تبلیغات روزنامه ها را منتشر کرده است که در نشریات مختلفی از جمله وال استریت ژورنال و National Enquirer منتشر شده است اما به نظر من رسانه ای است که وی از نامه فروش فراتر رفته است. نامه های گری روی کاغذ چاپ می شد و در یک پاکت واقعی با یک نشانه واقعی به گیرنده تحویل داده می شد. با این حال اصول نوشتن تبلیغات قانع کننده که او مطالعه می کند در دنیای امروز ارتباطات آنلاین به همان اندازه مؤثر است.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا