زیاده خواهی های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال

[ad_1]

در طول شروع اینترنت از دو دهه قبل هیچ کس نمی توانست سطح تأثیر آن بر زندگی جمعی ما را تصور کند. در حالی که درست است که نظر یک فرد واقعاً اهمیتی ندارد وقتی صحبت از دنیای مجازی می شود می توان نظری مانند آتش سوزی جنگل پخش کرد تا طی چند ساعت در سراسر جهان پخش شود. این نوع رشد در مقطعی غیرقابل تصور بود. با این حال واقعیت هایی که می بینیم در طول سالها به عنوان یک سری نمونه های نامتناهی برای ما ارائه می شود.

سؤال این است: عامل ایجاد این نوع تب تب چیست؟ شبکه اجتماعی.

با ظهور سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر تصور اینکه چگونه ایده ها گسترش می یابد بسیار آسان است. همه ما متصل هستیم و این دقیقاً همان چیزی است که جذابیت بازاریابی دیجیتال را به دنبال دارد. در دنیای امروز کافی نیست که یک شرکت بتواند صرف حضور خود در خارج از اینترنت را بررسی کند. هرچه مردم روز به روز بیشتر به هم وصل می شوند تفکیک بین پایان زندگی واقعی و شروع زندگی مجازی تقریباً غیرممکن است. این دقیقاً به همین دلیل است که بیشتر شرکت ها سعی می کنند با احتیاط در اینترنت عمل کنند.

با این حال اکنون بدون شک صحیح است که اکثر شرکت های بازاریابی برای کار به همان اندازه که به بازاریابی در دنیای واقعی نیاز دارند به شبکه های اجتماعی احتیاج دارند. دلایل آن واضح است و از هزینه های عملیاتی پایین تا بازاریابی سریع متغیر است. سرعت قطعی ماده است. بسته به عاملی که تخیل عموم را در خود جای داده است بازارها می توانند در طول روز بالا و پایین روند. بنابراین برای بهره مندی از این نوع سرعت اینترنت کاملاً ضروری است. البته علاوه بر نداشتن هزینه تعمیر و نگهداری و مزایای کم مالیات نیز بسیار سودآور است.

با این حال تأثیر اجتماعی به سادگی با خود بازاریابی ختم نمی شود. بیشتر تصمیماتی که اکنون شرکت می گیرد مستقیماً براساس ترجیحات مشتری است. دلیل این امر ظهور داده های بزرگ است. اکنون ما به روشهایی در ارتباط هستیم که مستقیماً ترجیحات خود را توضیح می دهد. ظهور تجزیه و تحلیل این تصمیمات به این شرکتهای بازاریابی دیجیتال ایده های مشخص می دهد که قیمت سهم بعدی آنها چه کسی باید سفیر برند بعدی آنها باشد.

به طور کلی در دنیای امروز جداگانه بودن از هر چیز دیگری با اختراع اینترنت غیرممکن است. در حالی که بازاریابی دیجیتال با استفاده از این دانش بسیار سودآور اگر همان اطلاعات با غیر مسئولانه رفتار شود می تواند عواقبی به همراه داشته باشد. نتیجه هر چه باشد بدون شک درست است که بازاریابی دیجیتال مسیر آینده است.

سوال این است: شما برای آینده چقدر آماده هستید؟

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا