مالت – چهارراهی در وسط دریا

[ad_1]

با شنیدن کلمه مالت چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ بیشتر دوستان من به شوالیه ها ، مدیترانه و تعطیلات زیبا در ساحل فکر می کنند. بسیار صحیح است ، مالت همه این موارد است: شوالیه های سنت جان پناهگاه خود را در این جزیره یافتند و برای چند صد سال حکومت کردند. ملت کوچک با 400000 نفر جمعیت ، جزیره قلعه ای کوچکتر را در قلب مدیترانه اشغال می کنند و بله ، مالت یک مقصد مسافرتی محبوب است. با این حال ، در مورد مالت هنوز چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. به یک دلیل ، ما می توانیم به راحتی آن را مانند یک نقشه تاریخی از زمین جابجا کنیم.

برای آگاهی از میزان تنوع مالت ، باید به 7000 سال تاریخ نگاه کنیم. شما فرهنگ های زیادی را در این جزیره آمیخته اید که می توانید به راحتی بگویید این یک کانون طبیعی است که در آن جهان های اروپایی ، مدیترانه ای و شرقی به هم نزدیک می شوند. می خواهم بگویم: “اگر سیسیل در گوشه و کنار باشد ، تونس در جاده است.” به همین دلیل مالت عالی است: افراد مختلفی به اینجا آمدند و نه تنها گرفتند (ناپلئون یک شخص مشهور بود) بلکه چیزی را نیز به جا گذاشت ، یعنی نشان خود را بر فرهنگ انتخابی مالتیایی گذاشت. به عنوان مثال ، میراث انگلیس را نه تنها در طراحی غرفه های تلفنی قدیمی و صندوق های پستی بلکه در سیستم های حقوقی و سیاسی می بینید. آیا شما به تأثیر ایتالیایی در شیوه زندگی مالتی علاقه دارید؟ در هر خیابان روستایی مالتی در یک خیابان باریک قدم بزنید و از پنجره های باز به صدای آن گوش دهید. بله ، من آن را دریافت کردم – به احتمال زیاد این یک نمایش ایتالیایی در RAI یا تلویزیون برلوسکونی است.

مالتیای مدرن یکی دیگر از ویژگی های این جزیره است که باعث تعجب شما می شود. این تنها زبان Semitic در جهان است که با حروف لاتین نوشته شده است. تونسی ها و سایر اعراب کمی از گویش محلی را درک خواهند کرد. از طرف دیگر ، تقریباً در هر جمله ، تأثیر سنگین ایتالیایی و انگلیسی را می شنوید. برخی منابع تأیید می كنند كه ریشه های زبان در دوره عرب در قرن نهم و یازدهم وجود داشته است. من سرسختانه ، من از این باور که درمورد میراث فنیقی مالتیایی ارتباط دارد ، آسیب پذیر هستم.

با مرور صفحات تاریخ مالتی ، به مهمترین دوره ها می پردازیم. زمانی بود که دریای مدیترانه توسط تنگه جبل الطارق به اقیانوس اطلس وصل نمی شد و یک دریاچه داخلی است. جزایر مالتی سر کوهی بود که دریاچه “مدیترانه” غربی را از دریاچه شرقی جدا می کرد. این جزیره از زمان های ماقبل تاریخ از میراث خوبی برخوردار است. نمونه های خوب معابد حاصل از نئولیتیک و هایپوژن محافظت شده از یونسکو است. پس از استعمار با حضور همه جا در هزاره اول قبل از میلاد یونانیان باستان ، باهوش ترین فنینی ها در این جزیره بطور تجاری در این جزیره مستقر شدند و از آن به عنوان نقطه مقدم فعالیت های تجاری خود بین مستعمره بزرگ خود کارتاژ و جنوب ایتالیا استفاده کردند. پس از جنگ های پونیک ، این جزیره به یک استان روسی مرفه تبدیل شد و بعداً تحت کنترل امپراتوری بیزانس یونانی زبان قرار گرفت.

در اواخر قرن نهم ، اعراب به جزایر حمله کردند و تا سال 1090 میلادی در پایتخت مدینه حکومت کردند. قلعه باشکوه شهر به اصطلاح خاموش بیشتر توسط شوالیه های سنت جان تقویت شد. آنها از 1530 تا 1798 بر این جزیره حكومت كردند و ویژگیهای اروپایی مالت را به جا گذاشتند كه آثار باستانی بسیاری از جمله بسیاری از بناهای دوره رنسانس و باروك را به جا گذاشت. با تشکر از این آقایان این روزها در خیابانهای باریک مدینه ، احساس می کنید در یک شهر واقعی قرون وسطایی قدم می زنید. اندکی پس از حمله به فرانسوی ها در راه بازگشت به مصر در سال 1798 ، این جزیره بخشی از امپراتوری انگلیس شد. برخی از مشهورترین بناهای تاریخی که توسط انگلیس ها به جا مانده است فرمان چپ و انگلیسی است – دومین زبان رسمی ملل.

وقتی صدای اسم مالت را شنیدم ، ذهنم چه شد؟ شاید اجلاس بوش-گورباچف ​​در سال 1989؟ خوب ، من جدی اعتراف می کنم که شوالیه ها و پایتخت ، والتا ، اولین کسانی بودند که ظهور کردند. در واقع ، والتا آنقدر با مفهوم مالت ارتباط دارد که من متوجه شده ام افرادی که آنقدر به فرودگاه بین المللی مراجعه می کنند به عنوان “فرودگاه والتا” یا به استادیوم ملی “استادیوم والت”. می ترسم که هیچکدام از آنها درست نیست. من می توانم بسیاری از گیج کننده ها را ببینم: چگونه است؟ جزیره 316 کیلومتری مربع چیزهای زیادی را برای کشف پنهان می کند. یا بگذارید موارد زیر را مثال بزنم: مالت در زیر آسمان باز برای دیدن بسیار پیشنهاد کرده است. سلام ، این فقط یک نگاه اجمالی به تاریخ مالتی بود ، شما به غواصی اشاره کردید؟ …

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا