تاریخچه و مزایای خرید مقایسه ای

[ad_1]

مقایسه

هزاران سال مردم خرید کرده اند. با رشد و گسترش اینترنت ، هنر خرید تطبیقی ​​امروزه به بخشی طبیعی از تجربه خرید تبدیل شده است. این در شرایطی است که مصرف کنندگان با قیمت ها ، گزینه ها ، خدمات و غیره در فروشندگان مختلف خرید می کنند. با توجه به مزیت های فراوان آن ، خرید با مقایسه روند جدیدی نیست. تاریخچه آن و چگونگی تحول آن به فعالیت عامه پسندی که امروز می بینیم ، یک داستان جالب است.

محققان از طریق تحقیقات باستان شناسی خود دریافتند که خرید مقایسه می تواند به سال 1400 قبل از میلاد بازگردد. این اتفاق زمانی رخ داد که کریستوفر کلمب به دنیای جدید رسید. کالاهای متنوعی را ارائه دهید که افراد بومی قبل از انتخاب آنها را مرور و مقایسه کرده اند. در دهه 1840 ، مراکز تجارتی ایجاد شد که بومیان و دیگران تجارت کالا داشتند. این فرایند شامل مرور و مقایسه کالاها قبل از انتخاب بهترین کالا است.

در قرن بیستم ، مردم اروپا برای جستجوی معاملات ویژه در مورد آگهی های تبلیغاتی ، مقالات را مرور می کردند. در طول دهه 1960 و 1970 مردم برای مقایسه کالاها و قیمت ها از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر نقل مکان کردند. در دهه 1980 ، تعداد بیشتری از مردم به جستجوی معاملات رفتند و به راحتی از فروشگاه به فروشگاه رفتند. در دهه نود ، بروشورهای تبلیغاتی و تبلیغات روی روزنامه ها قرار داده شد تا مردم بتوانند آنها را ببینند تا ببینند کدام خرده فروشی بهترین پیشنهاد را ارائه می دهد. سپس توسعه اینترنت منجر به رشد فوق العاده خریدهای مقایسه ای شد.

ایجاد موتورهای جستجو در سال 1996 به افراد امکان یافت و یافتن وب سایتهای خرید را پیدا کرد. از سال 1999 به بعد ، برنامه نویسان روشهای منحصر به فردی برای مقایسه فروشگاههایی مانند سیستم رتبه بندی “FIVE-STAR” که برای طبقه بندی محصولات و خدمات استفاده می شود ، ابداع کرده اند. در سال 2002 ، سایت های شبکه های اجتماعی ایجاد شده و در چند سال گذشته مصرف کنندگان محصولات و خدمات را در این سایت ها طبقه بندی کرده اند. بین سالهای 2003 و 2006 ، وب سایتهایی ایجاد شده اند تا مصرف کنندگان بتوانند از ابزار مقایسه جستجو استفاده کنند.

امروزه اینترنت امکان مقایسه فروشگاه را برای همه آسان کرده است تا از بهترین کیفیت کالا یا خدمات با بهترین قیمت برخوردار شوند. سایت های مقایسه ای وجود دارد که به هر نوع محصول و خدمات مانند هتل ها ، بیمه ، پرواز ، قیمت بنزین ، سفرهای دریایی ، وام ها و موارد دیگر اختصاص داده شده است. خرید با مقایسه ، یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که هم توسط مصرف کنندگان و هم از فروشندگان محبوب است.

مزایای زیادی وجود دارد که شامل این موارد می شود: شما دقیقاً آنچه را که می خواهید با قیمتی که می توانید دریافت کنید ، خرید بدون استرس است ، به خصوص اگر به صورت آنلاین خرید می کنید زیرا نیازی به مقابله با خطوط طولانی در صندوق پول نیستید ، نظرات بی طرفانه را دریافت خواهید کرد و بسیار صرفه جویی خواهید کرد از پول روی کالاهای باکیفیت. از سال 1400 قبل از میلاد مسیری طولانی طی شده است. از آن زمان تاکنون تحولات بسیاری رخ داده است که به همه امکان می دهد دقیقاً آنچه را می خواهند پیدا کنند. شکی نیست که خرید تطبیقی ​​باعث شده است که خرید راحت تر و لذت بخش تر باشد و هزینه های زیادی را برای مصرف کنندگان صرفه جویی کند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا