مبانی بازاریابی تخصصی: جنبه های مثبت و منفی بازاریابی تخصصی

[ad_1]

بازاریابی اینترنتی یکی از مواردی است که بسیاری از بازاریابان آن را درک نمی کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از بازاریابان سعی می کنند با مقایسه آن با آنچه در صنایع خرده فروشی مشاهده می شود ، با بازاریابی آنلاین مقابله کنند. با این حال ، این ایده به راحتی آسان است که حتی تازه ترین بازاریاب ها نیز می توانند از بازاریابی تخصصی سود کسب کنند. در حالی که در واقع بین تکنیک های تخصصی بازاریابی و بازاریابی خرده فروشی شباهت های زیادی وجود دارد ، تفاوت های ذاتی بسیاری نیز وجود دارد که باید آنها را درک کنید. صرف نظر از نوع کاری که انجام می دهید ، رقابت برای دستیابی به سود موفقیت ضروری است ، بنابراین مهم است که بدانید جوانب مثبت و منفی کار در یک بازار طاقچه یا غیر رقابتی چیست.

* وضعیت رقابت پایین

بازاریابان جدید با ایده بازاریابی تخصصی خوشحال هستند که متوجه می شوند رقابت کمی در محصولات یا خدماتی که تبلیغ می کنند وجود دارد. به طور کلی رقابت کم به این معنی است که از آنجا که شما جزء معدودی از افراد هستید ، احتمالاً می توانید فروش زیادی کسب کنید زیرا بسیاری دیگر در حال فروش همان چیز نیستند. بسیاری از بازاریابان درک نمی کنند که چگونه خریداران مستقیم از وب سایت شما می توانند بد باشند. طرف دیگر سکه این است که بازار رقابتی کم تقریباً برابر با بازار “مرده” است زیرا خود مکان چندان علاقه ای به بازار فعلی ندارد.

مزایای مثبت:

در صورت عدم رقابت ، خریداران سایت شما را به راحتی پیدا می کنند و به شما این امکان را می دهد که اگر بازار ناگهان متورم یا محبوب شود ، در مکان خوبی قرار بگیرید.

منفی:

شاید دلیل عدم رقابت زیاد این باشد که هیچ کس به کالاهایی یا خدماتی که می فروشید علاقه ای ندارد. به عنوان مثال ، حتی اگر کسی در کویر کاکتوس یا گلوله های برفی در کوهستان بفروشد ، شما احتمالاً بسیاری از خریداران را بدست نخواهید آورد – عدم رقابت به معنی اصلی نیست.

* وضعیت رقابت بالا

بازاریابان اغلب نگران این هستند که ورود به بازار رقابت زیادی را درگیر می کند که حتی قبل از شروع کار آنها نیز شکست خواهند خورد. نکته عجیب این است که معمولاً رقابت زیاد به این معنی است که بازار طاقچه بسیار فعال و سودآور است.

مزایای مثبت:

از آنجا که بازار یک محصول یا خدمات بسیار پرطرفدار است و تقاضا برای آن رو به افزایش است ، شما خواهید دید که چگونه دیگران که تا این حد موفق بوده اند ، توانستند در بازار مشخص عملکرد خوبی کسب کنند. این به دو روش به شما کمک می کند – این امر به شما می آموزد که چگونه ریسک کنید و به شما در یادگیری چگونگی موفقیت در یک بازار طاقچه بسیار رقابتی کمک می کنید. کار با موقعیتی بسیار رقابتی به شما کمک می کند تا روشهای جدید بازاریابی و ارتقاء را که می توانید در سایر زمینه های تجارت بازاریابی خود به عنوان یک کل استفاده کنید ، کشف کنید.

منفی:

شاید بزرگترین و بارزترین اشکال در بازاریابی طاقچه این باشد که شما رقبای زیادی دارید. برای برتری و درخشش در بین رقبای خود ، باید بدانید که چه کاری انجام دهید و برای چالش هایی که پیش خواهد آمد آماده شوید. با وجود رقبای زیادی که وجود دارد ، تأسیس در بازار ممکن است طول بکشد. همچنین پیدا کردن مشاغل کوچک شما در بین بسیاری از وب سایت های دیگر که همان را می فروشند ، برای خریداران دشوار خواهد بود.

با این وجود ، با صرف وقت در جستجوی بازار طاقچه و بازار طاقچه که می خواهید وارد آن شوید ، می توانید در این صنعت بمانید و شکوفا شوید. اگر وقت کافی برای تحقیق در مورد مکان و بازار ندارید ، بسیار محتمل است که پس از مدت زمان کمی ورود ، هیچ پولی نگیرید و از کار بیفتید. نکته اصلی این است که در حالی که بسیاری از چالش ها در بازاریابی رقابتی رقابتی وجود دارد ، به محض ورود به سیستم و درک نحوه عملکرد آن ، واقعاً می تواند بسیار سودآور باشد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا