ارتباطات داخلی در سازمانها

[ad_1]

ارتباطات | داخلی

ارتباطات داخلی عملکردی است كه مسئول ارتباط مؤثر بین شركت كنندگان درون سازمان است. دامنه کار در سازمان و پزشک متفاوت است ، از تولید و ارسال پیام و کمپین از طرف مدیریت گرفته تا تسهیل گفتگوی متقابل و توسعه مهارت های ارتباطی برای شرکت کنندگان در سازمان.

درک مدرن از ارتباطات داخلی زمینه ای خاص به خود اختصاص می یابد و مبتنی بر تئوری و تمرین حرفه های مرتبط است که مهمترین آنها روزنامه نگاری ، مدیریت دانش و روابط عمومی مانند روابط رسانه ای ، بازاریابی و منابع انسانی و همچنین مطالعات گسترده سازمانی نیست.

استراتژی ارتباط داخلی

در ارتباطات داخلی دو طرف استراتژی وجود دارد. در وهله اول ، استراتژی سازمانی وجود دارد که بر آنچه می خواهید برای دستیابی به آن و نحوه برنامه ریزی برای انجام آن متمرکز شوید ، متمرکز است. این استراتژی پشتیبانی خواهد شد و تا حدودی از طریق ارتباطات داخلی مؤثر اجرا خواهد شد. بنابراین ، ارتباطات داخلی می تواند در چندین سطح مختلف کمک کند:

بگویید – این کار صرفاً با اطلاع رسانی به افراد از یک جهت انجام می شود ، قابل مذاکره نیست

فروختن – این فرآیند یا روشی برای پیش بینی نوعی از واکنش است که نیاز به ترغیب برخی دارد.

مشاوره – این فرآیند مناطق خاصی از فرآیند تصمیم گیری است.

دوم و از همه مهمتر ، ارتباطات داخلی به یک استراتژی خاص خود نیاز دارند. این باید بیش از یک برنامه ساده برای مداخلات تاکتیکی برای حمایت از فعالیت های تجاری تدوین شود. بنابراین ، استراتژی باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

1. بازار – این مربوط به آنچه سازمان از نیاز مخاطبان خود می داند است. چگونه مخاطب به بخش ها تقسیم می شود؟

2. پیام – رسالت سازمان در تلاش برای دستیابی به چیست؟ با کدام لحظه باید منتقل شود.

3. رسانه – کدام کانال ها برای مخاطبان مختلف بهتر کار می کنند؟ چگونه میزان دستیابی و رسیدن به حداکثر افزایش می یابد؟ آیا دستورالعمل های واضحی برای هر یک از آنها وجود دارد؟

4- اندازه گیری – آیا معیارهای موفقیت کاملاً مشخص تعریف شده است؟ اقدامات پیشرو و دیر هنگام چیست؟ علاوه بر اطلاع رسانی به هر سه زن دیگر ، باید از آن برای نشان دادن ارزش و اندازه گیری عملکرد (ROI ، نفوذ پیام ، رسیدن به نرخ بازخورد با کیفیت و غیره) استفاده کرد. این استراتژی به بهترین روش برای سازماندهی ارتباط موثر خواهد رسید.

توزیع پیام

توزیع پیام ها را می توان به چهار دسته طبقه بندی کرد:

1. به صورت الکترونیکی: ارتباطاتی که به صورت الکترونیکی تقسیم شده یا به آنها دسترسی پیدا می کنند ، از طریق رایانه ، تلفن ، تلویزیون یا دستگاه های دیگر. به عنوان مثال می توان به ایمیل ، اینترانت ، فیلم و پخش آنلاین ، DVD ، خبرنامه الکترونیکی و پیامک اشاره کرد.

2. چاپ: ارتباطات کاغذ نمونه هایی است که شامل مجلات ، خبرنامه ها ، بروشورها ، کارت پستالها ، سایر قطره های اداری ، پوسترها ، یادداشت ها ، بسته های ارتباطی یا ابزارهای مربوط به مدیران خط است.

3. چهره به چهره – یک به یک: بسیاری از تالارها که افراد از نظر جسمی در آن حضور دارند. مثالها شامل یک سری جلسات تیم یا جلسات توجیهی ، کنفرانسها ، بازدیدهای سایت و بازگشت به زمین است.

4 محل کار: محیط کار ، مثال ها شامل تابلوهای تبلیغاتی ، صفحه های پلاسما ، صفحه های LCD ، لوازم جانبی و دکوراسیون پنجره است.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا