تحقیقات بازاریابی

[ad_1]

هرکسی می خواهد بدون توجه به آنچه دوست دارد تجارت خود را ادامه دهد اما هر شغلی در تحقیقات بازار در زندگی خود با مشکلات مختلفی روبرو است. بنابراین می خواهم تجربه خود را در مورد تحقیقات بازار به اشتراک بگذارم؟ انواع مزایای اساسی تحقیقات بازار و ده اشتباه در تحقیقات بازاریابی چیست.

فرایند تحقیق بازاریابی شامل شناسایی جمع آوری تجزیه و تحلیل و توزیع سیستماتیک اطلاعات به منظور توسعه دانش و تصمیم گیری است. تعریف و شناسایی مشکل خود: شما قبلاً یک مشکل و نیازهای اطلاعاتی را مشخص کرده اید. این مرحله همیشه آغاز فرایند تحقیقات بازاریابی است. در این مرحله حداقل با یک سطح از مدیریت تشخیص داده می شود و بحث های درونی صورت می گیرد. تدوین برنامه درسی خود: در این مرحله می توانید برنامه درسی خود را از طریق تجزیه و تحلیل پروژه تجزیه و تحلیل مهارت ها و تحلیل بودجه تهیه کنید. طراحی تحقیق: طرح پژوهش شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات ثانویه تحقیقات کیفی انتخاب روش شناسی اندازه گیری سؤال انتخاب مقیاس طراحی پرسشنامه طراحی نمونه و اندازه و تعیین تحلیل داده ها برای استفاده از آن است.

عناصر طراحی تحقیق شامل موارد زیر است: فرایند طراحی پرسشنامه اندازه گیری و اندازه ماشین حساب اندازه نمونه آزمون پرسشنامه آماری پایه. جمع آوری داده ها: اغلب به عنوان جمع آوری داده یا انجام میدانی انجام می شود این نقطه ای است که از پرسشنامه نهایی (ابزار پیمایشی) برای جمع آوری اطلاعات بین بخش های نمونه انتخاب شده استفاده می شود. روشهای مختلف جمع آوری داده ها برای در نظر گرفتن مواردی نظیر بررسی های اینترنتی بررسی های ایمیل پالت اینترنت و پالت پستی وجود دارد. انجام تجزیه و تحلیل داده ها: هرگونه تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه بستگی به نحوه ساخت پرسشنامه دارد. تجزیه و تحلیل داده های پیمایش کمتر پیچیده با استفاده از هر یک از تعدادی از ابزار مجموعه های اداری قابل دستیابی است در حالی که تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه پیچیده تر نیاز به نرم افزار اختصاصی برای تجزیه و تحلیل تحقیقات بازار و در نهایت گزارش و ارائه دارد: به راحتی گزارش گیری و تحقیقات بازار دومین مرحله مهم است اگر نه اولین. هرگونه اطلاعات و دانش تجاری مهم که ناشی از سرمایه گذاری در تحقیقات بازار شما باشد محدود به نحوه ارائه آن به تصمیم گیرندگان خواهد بود. بنابراین این شش مرحله از تحقیقات بازار است.

اکنون دو نوع تحقیقات بازاریابی وجود دارد. تحقیقات توصیفی: تحقیقات بازاریابی برای توصیف بهتر مشکلات موقعیت ها یا بازارهای بازاریابی. تحقیقات علت: یک تحقیق در بازار برای آزمایش فرضیه های مربوط به روابط علت و معلولی بین متغیرهای بهره.

عناصر تحقیقات بازار موثر: تحقیقات بازاریابی گامی بسیار مهم در توسعه تجارت شما است. بدون تحقیق شما هیچ پایه ای برای پاسخ به سوالات اساسی ندارید. در صورتی که واقعاً می خواهید محصول یا خدمات خود را با موفقیت به بازار عرضه کنید به سؤالاتی پاسخ خواهید داد. سوالات باید براساس قیمت بازار و رقابت باشد.

شش مزیت اساسی تحقیقات بازار:

1. صلاحیت عمومی و درک مفاهیم مهم تحقیق را افزایش داده و توانایی پیشرفته ای را برای تصمیم گیری آگاهانه فراهم می کند
2. فرصتی مقرون به صرفه برای تکمیل آموزش داخلی شرکت فراهم می کند (تخفیف ثبت نام گروهی در دسترس است!)

3. این پل دانش مشترک را با کلیه طرف های درگیر در فرایند تحقیق تسهیل می کند.
4- این یک نقطه شروع خاص برای افرادی که وارد این حرفه می شوند فراهم می کند.
5- به شرکت ابزاری عینی برای کمک به پیشرفت و ارتقاء کارمندان می دهد.
6. این کمک می کند تا محققان در درک و تمایز بین شیوه های تحقیق خوب و آنهایی که تحقیقات عینی و بی طرف را تضعیف می کنند.

10 اشتباه برتر تحقیقات بازار: در اینجا برخی از رایج ترین اشتباهاتی که شرکتها در انجام تحقیقات بازار انجام می دهند و نکاتی برای جلوگیری از آنها است.

o هزینه های بیش از حد

ندانستن چه چیزی را جستجو کنید.

انتخاب نامناسب مواد مرجع.

o انجام تحقیقات جامع برای مسابقه.

o به دنبال اطلاعات قیمت نیستید.

در جستجوی گروه اشتباه است.

o تیز کردن یک ابزار تحقیق خوب.

در تلاشهای تحقیقاتی خود به اندازه کافی پرخاشگر نباشید.

وابستگی به یک مجموعه داده.

o تحقیقات بازار خود را نادیده بگیرید.

بنابراین این اشتباهات رایجی است که شرکتها مرتکب می شوند. بنابراین سعی کنید یک طرح تحقیق بازاریابی را دنبال کنید. بنابراین شما تمام کارها را بدون هیچ تردیدی انجام می دهید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا