بررسی اجمالی صنعت تلفن همراه اندونزی و فرصت ها

[ad_1]

اندونزی پس از چین ، هند ، ایالات متحده و روسیه پنجمین بازار بزرگ ارتباط از راه دور در جهان با تعداد مشترکین تلفن همراه است. این کشور همچنین یکی از سریعترین بازارهای جهان است زیرا تعداد مشترکین تلفن همراه از 163.7 میلیون در سال 2009 به 262.3 میلیون در سال 2012 افزایش یافته است. تعداد زیادی از جمعیت اندونزی (چهارمین کشور بزرگ جهان) و رشد مداوم اقتصادی از تقاضای زیاد حمایت کرده اند. خدمات ارتباطی در کشور.

خدمات مخابراتی در اندونزی از سال 1961 توسط مجموعه ای از شرکتهای دولتی ارائه شده است. دولت اندونزی از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (MOCIT) دارای اختیارات نظارتی گسترده و نظارت نظارتی بر بخش ارتباطات کشور است. در حالی که دولت از نظر تاریخی انحصار خدمات ارتباطی از راه دور را در اندونزی حفظ کرده است ، اصلاحات آغاز شده از سال 2000 سعی در ایجاد یک چارچوب نظارتی برای تقویت رقابت و تسریع در سرمایه گذاری در زیرساخت ها در تاسیسات مخابراتی داشته است.

در حال حاضر بازار سلولی اندونزی تحت کنترل سه اپراتور اصلی است: Telkomsel ، Indosat و XL Axiata. آنها در کنار هم ، حدود 94٪ از سهم بازار را در صنعت تلفن همراه اندونزی دارند. این اپراتورها عمدتاً خدمات سلولی را با استفاده از فناوری GSM ارائه می دهند. از سال 2002 ، دولت اندونزی مجوزهای جدید سلولی را برای استفاده از فناوری CDMA به Mobile-8 و مجوزهای خدمات دسترسی بی سیم ثابت با استفاده از فناوری CDMA برای Telkom ، Indosat و Bakrie Telecom صادر کرد. همچنین در بازار تلفن همراه اندونزی بازیکنان کمتری مانند HCPT ، Axis ، Smartfren و STI وجود دارند. رقابت صنعت عمدتاً براساس كيفيت خدمات ، قيمت ها ، دسترسي به خدمات داده و ويژگي هاي ارزش افزوده مانند پست صوت و پيام هاي متني است.

از زمان معرفی آن در سال 1998 ، خدمات پیش پرداخت در اندونزی رواج پیدا کرده است ، زیرا به مشتریان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به بررسی اعتبار ، از خدمات بی سیم ثبت نام کنند. خدمات پیش پرداخت نیز کنترل بیشتری بر هزینه های ماهانه خود می دهد. پیامک در اندونزی ، خصوصاً در بستر پیش پرداخت ، ثابت شده است ، زیرا گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای ارتباطات صوتی و ایمیل است. سهم خدمات داده به درآمد صنعت به طور پیوسته در حال افزایش است. این مطابق با روند افزایش نیاز مردم به داده های پشتیبانی شده از تلفن های همراه با قابلیت اینترنت و افزایش استفاده از خدمات ارزش افزوده مانند خدمات بالاتر (خدمات OTT مانند Skype ، Viber ، WhatsApp و غیره) ، مکاتبات IP و سرویس های ابری است.

نفوذ سلولی در اندونزی بالای 100 درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که این صنعت به تدریج در حال پیشرفت است. با این حال ، این نرخ در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای آسیایی مانند تایلند ، مالزی ، کره جنوبی ، سنگاپور و هنگ کنگ هنوز پایین است و این نشانگر وجود پتانسیل هایی برای رشد در این صنعت است. انتظار می رود رشد صنعت آینده از مناطقی خارج از جاوا باشد که میزان نفوذ سلولی در آن پایین است. علاوه بر رشد در بازارهای اصلی ، بخش های بزرگی در حال رشد و توسعه قدرتمند وجود دارد ، که در درجه اول در بخش پهن باند مصرف کننده و برج های تلفن همراه وجود دارد. انتظار می رود صنعت توسعه تلفن همراه اندونزی و تقاضا برای خدمات بی سیم با پیشرفت و نوسازی اندونزی رشد خود را ادامه دهد. به این ترتیب ، سهام و اوراق قرضه (اوراق قرضه با بازده بالا با توجه به سطح رتبه بندی حاکمیت) صادر شده توسط شرکت های مخابراتی اندونزی فرصت های سرمایه گذاری خوبی را ارائه می دهند. سرمایه گذاران جهانی.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا