دنیای وب

چه عواملی باعث ایجاد چاله ها در روسازی می شود؟

گودال یکی از مهمترین مشکلات نقص روسازی برای صاحبان املاک تجاری و صنعتی است. روسازی نه تنها ایمنی و عملکرد روسازی را تهدید می کند ، بلکه از زیبایی ظاهری و ارزش کلی ملک نیز می کاهد. برای درک بهتر نحوه محافظت از روسازی خود از گودال ها ، مفید است که بدانید چه عواملی باعث شکل گیری آن می شود و راهکارهایی که برای ترمیم و پیشگیری بهترین نتیجه را دارند. به خواندن ادامه دهید تا این کار را انجام دهید!

شکل گیری گودال زمستانی

هیچ رازی نیست که سرعت تشکیل گودالها در زمستان افزایش یابد. پس از یخ زدگی و برف ، دهانه های بیشتری نیز ظاهر می شوند. این به دلیل چرخه های فصلی انجماد و ذوب است که با تغییر شرایط باعث کوچک شدن و گسترش روسازی می شود. این شرایط می تواند خیلی زود باعث نقص سطح شود ، به همین دلیل بسیاری از حفره های گلدان و فرورفتگی های پیاده رو به طور ناگهانی در این زمان از سال ظاهر می شوند.

کجا و چرا ظاهر می شوند

دو عاملی که باعث ایجاد لکه های سطحی می شوند ، دمای سرد و آب است. وقتی این دو عامل وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد نقص روسازی رخ می دهد. هر دو سطح آسفالت و بتنی در معرض این اثرات هستند ، از جمله پیاده روها ، پارکینگ ها ، جاده ها ، خیابان ها ، استخرها و موارد دیگر.

این امر با نشت آب به داخل شکافها و فرورفتگی های پیاده روها که به دلیل ترکیبی از طوفان ، هوا ، ترافیک و فرسایش طبیعی ایجاد شده اند ، آغاز می شود. سپس آب با یخ زدگی و سپس انبساط با دمای سرد واکنش نشان می دهد. سپس ، با کم شدن درجه حرارت ، آب ذوب می شود ، و باعث ترک خوردگی های موجود شده و در نهایت بدتر می شود. این امر به دلیل تخلیه و تبخیر آب به سطح است که باعث ایجاد شکاف بین زمین و روسازی می شود. هرچه این چرخه بیشتر اتفاق بیفتد ، ناخالصی های سطح زمین بزرگتر می شوند و در نهایت آنها چیزی را ایجاد می کنند که ما را ناامید کننده به عنوان دهانه می شناسیم.

روشهای پیشگیری

بهترین راه پیشگیری در مورد روسازی های بتنی و آسفالت ، اصلاح عیوب سطح است در حالی که هنوز مراحل اولیه خود را طی نمی کنند. این به طور معمول شامل ترک های ترک ، پر کردن ترک ها و پر کردن سوراخ ها ، با استفاده از موادی مانند نوار پلاستیکی از قبل ساخته شده ، پرکننده های پلاستیکی سرد MMA ، مواد مخروطی سرد ، مواد وصله گرم کار و غیره است.

روش پیشگیرانه رایج دیگر ، نگهداری معمول است که ممکن است شامل سطح بندی مجدد دوره ای ، پوشش ، تقویت ، شستشو و ترکیب یک سیستم تخلیه آب کارآمد باشد. اگر در حال نصب روسازی جدید هستید ، استخدام یک شرکت سنگفرش حرفه ای با شهرت در ارائه کارهای قابل اعتماد و نتایج عالی ضروری است. بسیاری از مشکلات روسازی با نصب ضعیف آغاز می شود ، بنابراین مطمئن باشید که برای جلوگیری از سرمایه گذاری ضعیف ، خود را هوشمندانه تنظیم کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا