اهمیت تجارت بین المللی را درک کنید

تجارت بین الملل کلیه معاملات تجاری – خصوصی و دولتی – است که شامل دو یا چند کشور است. چرا باید علاقه مند به مطالعه تجارت بین المللی باشد؟ ساده ترین پاسخ این است که تجارت بین الملل بخش عمده و در حال رشد از کل تجارت در جهان را تشکیل می دهد. امروزه تقریباً همه شرکت های بزرگ یا کوچک تحت تأثیر رویدادها و رقابت های جهانی قرار گرفته اند زیرا بیشتر آنها تولید را به تولید کنندگان یا / و تأمین کنندگان از کشورهای خارجی می فروشند و یا با محصولات و خدماتی که از خارج می آیند رقابت می کنند.

بین المللی

شرکتهای بیشتری که درگیر نوعی تجارت بین المللی هستند بیش از هر نوع معامله تجاری دیگری درگیر صادرات و واردات هستند. بسیاری از کارشناسان تجارت بین الملل صادرات را فرآیندی منطقی و دارای ساختار طبیعی می دانند که در درجه اول می تواند به معنای درک محیط کشور هدف استفاده از ترکیب بازاریابی مناسب و تدوین برنامه بازاریابی مبتنی بر استفاده از ترکیب باشد. یک برنامه را از طریق استراتژی اجرا کنید و در آخر با استفاده از یک روش کنترل برای اطمینان از پایبندی به استراتژی. این فرایند صادرات به طور منظم مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و برای استفاده از مخلوط تعدیلاتی اعمال می شود تا تغییرات بازار را تحت تأثیر قرار دهد. به نظر می رسد این دیدگاه نشان می دهد که اغلب تئوری تجارت بین المللی مربوط به شرکت های مستقر در سطح بین المللی با اهداف جهانی اغلب بسته به نیازهای خاص هر کشور تغییر می کند.

مسئله اصلی دیگر رشد شرکت و اهمیت ارتباط و تعامل است. این دیدگاه به نحوه تعامل شرکت ها و م institutionsسسات و در نتیجه برقراری ارتباط با یکدیگر برای کسب مزیت تجاری در بازارهای جهانی نگاه می کند. این شبکه می تواند از پیمانکاران فرعی یا اجزای مشابه استفاده کند هزینه های تحقیق و توسعه را به اشتراک بگذارد یا در همان چارچوب دولت کار کند. واضح است که وقتی شرکت ها یک بلوک تجاری بدون موانع داخلی ایجاد می کنند در واقع شبکه های خود را ایجاد می کنند. همه همکاری ها در صنعت هوافضا ساخت وسایل نقلیه و مهندسی باعث توسعه چشم انداز یک کشور یا گروهی از کشورها بر اساس شبکه بازار داخلی آنها شده است. این رویکرد شبکه ای و تعاملی برای بین المللی کردن نشان دهنده ماهیت اصلی توانایی تأثیرگذاری بر تصمیمات هنگام دانستن نحوه عملکرد یا تعامل بازیکنان شبکه جهانی است.

به عنوان مثال شبکه مهم بازار شبکه خاورمیانه است. کشورهای خاورمیانه با میراث فرهنگی پر جنب و جوش و متنوع بازارهای غنی و متنوعی هستند. این بدان معناست که اگرچه طی چند سال گذشته یک روند هماهنگی وجود داشته است اما اختلافات هنوز باقی است. در عوض ساده تر بودن تجارت باید درک کرد که با توجه به مقررات و نیاز به بازسازی آن کشورها هنگام ورود به بازار جهانی انجام هر نوع تجارت می تواند بسیار پیچیده باشد. اگرچه باید بخاطر داشت که کشورهای خاورمیانه درآمد متوسط ​​کمی دارند و می خواهند از تفاوتهای فرهنگی خود مطلع شوند. شرکت هایی که به این حقایق پی خواهند برد و یا با آنها آشنا می شوند فرصت خوبی برای ایجاد استراتژی بازاریابی موفق برای تأمین نیازهای خود دارند. خوشبختانه بعضی از شرکتها این تفاوتهای مهم را تشخیص داده و در هنگام تصمیم گیریهای استراتژیک در مورد نفوذ آنها در این نوع بازار واکنش کافی نشان دادند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا