مدرک MBA دقیقاً چیست؟

[ad_1]

MBA (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) یک مدرک تحصیلات تکمیلی است که در یک دانشگاه یا کالج به دست آمده است که آموزش های نظری و عملی را برای تجهیز فارغ التحصیلان به دانش عمومی در مورد مشاغل مدیریت عمومی تجارت ارائه می دهد. مدرک MBS ممکن است تمرکز خاصی داشته باشد: حسابداری بازاریابی یا امور مالی.

مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نشان دهنده سطح بالاتری از دوره تجارت در مقطع کارشناسی است و موفقیت های آن باعث می شود که فارغ التحصیل بسیار بالاتر از سایر داوطلبانی باشد که فقط دارای مدرک کارشناسی هستند. برنامه های MBA طی دو سال گذشته توسط اکثر دانشگاه ها و کالج ها ارائه شده است. به عنوان مثال فقط در انگلستان 116 مدرسه تجارت در حال حاضر دوره های MBA را ارائه می دهند و تعداد دانشجویان فارغ التحصیل با این نوع آموزش از 4000 نفر در سال 1990 به بیش از 10 هزار نفر در سال 2000 رسیده است.

برای پذیرش در برنامه MBA متقاضی باید در آزمون پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی (GMAT) – برای سیستم آموزشی ایالات متحده شرکت کند. GMAT یک آزمون استاندارد است که هدف آن تعیین صلاحیت یک نامزد برای فعالیت در مطالعات بازرگانی است. در حال حاضر از یک بخش مقاله شامل دو مقاله پاسخ رایگان 10 دقیقه ای تشکیل شده است. دو بخش چند گزینه ای یک بخش ریاضی و یک بخش مهارت های کلامی.

گذشته از آزمون GMAT سایر معیارهای پذیرش بر روی تجربه کاری قابل توجه ریز نمرات علمی منابع و مصاحبه های شخصی متمرکز هستند. فعالیت های فوق برنامه و خدمات عمومی نشان دهنده علاقه در شوراهای پذیرش است.

دوره های مدرک MBA دانش دانش در زمینه اقتصاد رفتار سازمانی بازاریابی تجارت بین الملل امور مالی سیاست دولت حسابداری و مدیریت فناوری اطلاعات را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

مدرک MBA سنتی در سال اول تحصیل طیف گسترده ای از دروس عمومی را به دانشجویان ارائه می دهد و در سال دوم آن را دنبال می کند.

تخصص در زمینه های خاص مانند: مدیریت فناوری حسابداری استراتژی یا تجارت تخصصی بازاریابی و امور مالی از طریق چندین مدرک MBA ارائه می شود.

روش های مختلفی برای حضور در دوره های MBA وجود دارد و در حال حاضر می توانید مدرک MBA را بصورت آنلاین از طریق آموزش از راه دور یا آموزش الکترونیکی کسب کنید همانطور که در برنامه ارائه شده توسط دانشکده بازرگانی دانشگاه آزاد وجود دارد. با توجه به طیف گسترده ای از مدارک MBA در سراسر جهان مدارس بازرگانی نخبه توسط نهادهای مستقل به عنوان انجمن MBA معتبر شناخته می شوند. این انجمن به عنوان یک شبکه جهانی برای جامعه MBA عمل می کند: دانشجویان MBA فارغ التحصیلان MBA مدارس شرکت ها و کارفرمایان.

از این رو مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نشان دهنده یک مدرک مدیریتی پیشرو است که مدیران حرفه ای بسیار واجد شرایط ایجاد می کند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا