دنیای وب

تلفن – یک تاریخچه مختصر

در طول دهه 1870 ، دو مخترع معروف دستگاه هایی را طراحی کردند که می توانست صدا را از طریق کابل های الکتریکی منتقل کند. این مخترعان الكساندر گراهام بل و الیشا گری هستند. هر دو دستگاه در عرض چند ساعت از یکدیگر به اداره ثبت اختراع ثبت شدند. جنگ حقوقی تلخی بر سر اختراع تلفن درگرفت که بعداً بل پیروز شد.

تلگراف و تلفن از نظر مفهوم بسیار شبیه به هم هستند و از طریق تلاش های بل برای بهبود تلگراف ، موفقیت در تلفن را پیدا کرد.

تلگراف نزدیک به 30 سال قبل از شروع آزمایش بل ، یک سیستم ارتباطی بسیار موفق بود. مشکل اصلی تلگراف این بود که از کد مورس استفاده می کرد و فقط به ارسال و دریافت همزمان یک پیام محدود می شد. بل درک خوبی از ماهیت صدا و موسیقی داشت. این امر او را قادر ساخت تا دریابد که بیش از یک پیام می تواند به طور همزمان از همان سیم ارسال شود. ایده بل جدید نبود ، دیگران قبل از او تلگراف چندگانه را تصور کرده بودند. بل راه حل خود ، هارمونیک تلگراف را به نمایش گذاشت. این بر اساس این اصل بود که نت های موسیقی می توانند به طور همزمان از روی همان سیم ارسال شوند ، اگر این نت ها از نظر صدا متفاوت باشند.

در قسمت آخر 1874 ، آزمایش بل به حدی پیشرفت کرده بود که اعضای نزدیک خانواده را از امکان تلگرافهای متعدد آگاه می کرد. پدرشوهر آینده وی ، وکیل مدافع Gardiner Green Hubbard ، فرصتی را دید که انحصار Western Union Telegraph را بشکند. بل برای ادامه کار خود در زمینه تولید تلگراف چندگانه از حمایت مالی لازم برخوردار شد. با این حال ، بیل نتواند به این نکته اشاره کند که او و شریک زندگی او ، یک برقکار جوان و درخشان دیگر توماس واتسون ، در حال توسعه ایده ای بودند که در طول تابستان به ذهن او رسیده بود. این ایده ایجاد وسیله ای بود که بتواند صدای انسان را به صورت الکتریکی منتقل کند.

بیل و واتسون با اصرار هوبارد و چند نفر دیگر از حامیان مالی کار خود را در زمینه تلگرافی هماهنگ ادامه دادند. در مارس 1875 بل با شخصی به نام جوزف هنری که از هابارد بی خبر بود ملاقات کرد. جوزف هنری مدیر محترم موسسه اسمیتسونیان بود. او با دقت به ایده های بل گوش می داد و کلمات تشویقی را ارائه می داد. بیل و واتسون هر دو از نظرات هنری انگیزه می گرفتند و با اشتیاق و عزم بیشتری کار خود را ادامه می دادند. تا ژوئن 1875 ، آنها دریافتند که هدف آنها از ایجاد وسیله ای که بتواند گفتار را به صورت الکتریکی منتقل کند ، به زودی محقق خواهد شد. آزمایش های آنها ثابت کرد که زمین های مختلف با مقاومت جریان الکتریکی در سیم متفاوت خواهد بود.

حال تنها کاری که آنها باید انجام می دادند ساختن دستگاهی با دیافراگم مناسب بود که بتواند آن زنگ ها را به جریان های مختلف الکترونیکی و یک گیرنده تبدیل کند تا تفاوت ها را بازتولید کند و در انتهای دیگر آنها را به یک قالب شنیدنی تبدیل کند. در اوایل ماه ژوئن ، بل کشف کرد که هنگام کار بر روی تلگرافی هارمونیک ، می تواند صدایی را از طریق سیم بشنود. صدای زنگ بهار یک ساعت بود. در 10 مارس 1876 ، بل سرانجام به موفقیت و اتصال دستگاه جدید خود پی برد. احتمال اینکه بتوانند از طریق سیم برق صحبت کنند بسیار بیشتر از سیستم تلگراف اصلاح شده است که اساساً فقط بر اساس نقاط و نقاط است.

با توجه به ورودی نوت بوک بل در آن تاریخ ، وی موفقیت موفق ترین تجربه خود را با دستگاه جدید خود ، تلفن توصیف کرد. بل از طریق ساز با دستیار خود واتسون که در اتاق کناری بود صحبت کرد و گفت: “آقای واتسون ، بیا اینجا ، من می خواهم با تو صحبت کنم.”

الكساندر گراهام بل در 3 مارس 1847 در ادینبورگ ، اسكاتلند متولد شد. خانواده وی مقامات را در سخنرانی در جمع و اصلاح سخنان راهنمایی می کردند. آمادگی و تحصیل برای ادامه کار در همان رشته. او فقط در بیست و نه سالگی در سال 1876 تلفن را اختراع کرد و آن را به ثبت رساند. دانش کامل وی در مورد صدا و صدا در توسعه تلفن بسیار کمک کرد و به او برتری بیشتری نسبت به دیگران داد که در آن زمان در پروژه های مشابه کار می کردند. بل روشنفکری با کیفیت بود که از زمان مرگش به ندرت پیدا شد. او مردی بود که همیشه برای موفقیت تلاش می کرد و به دنبال ایده های جدید برای پرورش و رشد بود.

تلفن – تاریخ های مهم

1. 1874 – اصل تلفن مشخص شد.

2. 1876 – الكساندر گراهام بل تلفن را اختراع كرد و در عرض چند ساعت به الیشا گری برخورد كرد.

3. 1877 – اولین سیم تلفن خارجی دائمی تکمیل شد. طول آن فقط سه مایل بود. این اولین خدمات تلفنی تجاری جهان در ایالات متحده از نزدیک پیگیری شد.

4. 1878 – مبادله عملی ایجاد شد ، که باعث می شد تماس ها به جای خطوط مستقیم بین مشترکین هدایت شود.

5. 1879 – شرکت کنندگان با شماره و نه با نام آنها نامگذاری می شوند.

6. 1880 – خدمات مسافت طولانی در طول این دوره با استفاده از مدارهای فلزی گسترش می یابد.

7. 1888 – سیستم باتری ترکیبی که توسط Hammond V. Hayes ساخته شده است ، به جای اینکه به باتری هر واحد متکی باشد ، به یک باتری تک مرکزی اجازه می دهد تا تمام تلفن های مبادله را تغذیه کند.

8. 1891 – اولین سیستم ارتباطی خودکار که توسط پیمانکار کانزاس سیتی اختراع شد. وی معتقد بود که اپراتورهای پیچ خورده پیگردهای خود را به جای دیگری می فرستند. هدف او خلاص شدن کامل از دست اپراتورها بود.

9. 1900 – اولین تلفن با سکه در هارتفورد ، کانکتیکات نصب شد.

10. 1904 – “تلفن فرانسوی” توسط بل ساخته شده است. این فرستنده و گیرنده در یک تلفن ساده بود.

11. 1911 – تلفن و تلگراف آمریكا (AT&T) وسترن یونیون تلگراف را در یك تسخیر خصمانه بدست آورد. آنها مخفیانه سهام این شرکت را خریداری کردند و در نهایت ادغام شدند.

12. 1918 – تخمین زده می شود که تقریباً ده میلیون تلفن بل در سراسر ایالات متحده کار می کنند

13. 1921 – انتقال تعداد زیادی تماس با استفاده از مدارهای مجازی امکان پذیر است. این امکان را فراهم می آورد تا سه مکالمه روی دو جفت سیم انجام شود.

14. 1927 – اولین سرویس ماوراlantالنهر از نیویورک به لندن انجام شد. سیگنال توسط امواج رادیویی منتقل می شد.

15. 1936 – تحقیقات در مراکز تلفن الکترونیکی آغاز شد و سرانجام در دهه 1960 با سیستم انتقال الکترونیکی (SES) کامل شد.

16. 1946 – اولین سرویس موبایل تجاری جهان راه اندازی شد. این می تواند وسایل نقلیه در حال حرکت را از طریق امواج رادیویی به شبکه تلفن متصل کند.

17. 1947 – از فناوری رادیوی مایکروویو برای اولین بار در تماس های تلفنی از راه دور استفاده می شود.

18. 1947 – ترانزیستور در آزمایشگاه های بل اختراع شد.

19. 1955 – آغاز نصب سیم کابلهای تلفن از طریق اقیانوس اطلس آغاز شد.

20. 1962 – اولین ماهواره ارتباطی بین المللی جهان ، Telstar ، راه اندازی شد.

21. دهه 1980 – توسعه کابلهای فیبر نوری در طی این دهه امکان برقراری تماس بیشتر از ماهواره یا مایکروویو را فراهم کرد.

22- از دهه 1980 و 1990 تا به امروز – پیشرفت های چشمگیر فناوری میکروالکترونیک طی دو دهه گذشته ، توسعه تلفن های همراه (موبایل) را با سرعت بسیار شگفت انگیزی امکان پذیر کرده است. تلفن همراه (موبایل) فرستنده مرکزی مخصوص به خود را دارد که به او امکان می دهد هنگام ورود و خروج به سلول انتقال بی سیم را دریافت کند.

برخی تصور می کنند تأثیر تلفن در زندگی ما منفی است. اعتقاد شما هرچه باشد ، شکی نیست که اختراع و توسعه تلفن تأثیر بسزایی در نحوه زندگی و انجام امور روزمره داشت.

با تشکر از شما برای خواندن لطفاً برای ارزیابی مقاله فوق در پایین همین صفحه وقت بگذارید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا