سخنرانی در جمع – سرعت ، بلاغت و لحن

چه تفاوتی بین یک سخنران عالی و یک بد صحبت وجود دارد؟ چگونه یک مجری می تواند موضوعی را زنده کند و دیگری با استفاده از دقیقاً همان مواد می تواند شلوار شما را سوراخ کند؟ چگونه ممکن است در مقابل مخاطب خونسرد و در مقابل دیگری ترسناک باشد؟

تلویزیون

همه چیز در صدا است. این در مورد محتوا نیست اگر کسی برای دسترسی به اطلاعات تلویزیون تماشا نمی کرد یا رادیو گوش می داد اکثر مردم می توانستند اطلاعات را سریعتر از طریق کلمه نوشتاری دریافت کنند.

صدای شما سه م mainلفه اصلی دارد و می توان از آنها برای حفظ یا از بین بردن علاقه مخاطب بسیار استفاده کرد.

سرعت

سرعت ساده است این اندازه گیری سرعت یا کندی صحبت شماست. یکی از اولین توصیه هایی که به سخنرانان جدید داده می شود کاهش سرعت است. درست است که وقتی مخاطب زیادی را مخاطب قرار می دهید باید کندتر و سنجیده تر از آنچه در زندگی واقعی هستید باشید و مثلاً یک سیاستمدار عجولانه برای رسیدن به انتهای جمله نخواهید دید.

اما (و همیشه وجود دارد اما درست است؟) این بدان معنا نیست که شما نباید سرعت خود را تغییر دهید کاهش سرعت بیشتر می تواند نشان دهنده کشیدن امتیازات شما باشد در حالی که سرعت (حتی کمی) می تواند اشتیاق و غیره را نشان دهد.

بدترین سخنرانان تقریباً هیچ تفاوتی در سرعت نشان نمی دهند و سخنرانی های آنها تقریباً همیشه در گوش شنونده هواپیمای بدون سرنشین است.

استادیوم فوتبال

بالا و پایین رفتن سخنرانی شما در دادگاه اگر به سخنرانی استرالیایی گوش دهید اغلب متوجه خواهید شد که آنها در پایان هر جمله سطح زمین را بالا می برند. این ممکن است برای شنوندگان از نیمکره شمالی که این ارتفاع را به یک سوال پیوند می دهند گیج کننده باشد.

تفاوت کلیدی است اما درک اولویت مخاطب شما برای گام نیز مهم است من متوجه شدم که سخنرانی عالی مربی سرب به من گفته شده است زیرا افزایش مداوم در انتهای هر جمله مرا وادار به بازگشت می کند.

زنگ زنگ بزن

آخرین و مهمترین قسمت صحبت شما لحن است و لحن آن عطفی است که برای افزودن معنای اضافی به کلمات خود می دهید. در زندگی روزمره می توانید خشم شوخ طبعی خوشبختی و میلیون ها احساس دیگر را به دلیل لحنی که مردم از آن صحبت می کنند متمایز کنید.

اگر می خواهید مخاطب خود را همراه داشته باشید سخنرانی های شما نیز باید همین کار را انجام دهد. برای رساندن پیام خود باید از لحن مناسب استفاده کنید.

غالباً این سه ویژگی ساده صدای شما تفاوت بین موفقیت و شکست گفتار شماست. این فقط در مورد محتوا نیست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا