جادوی درام پاکستان

[ad_1]

بازی | تلویزیون

محبوبیت درام های پاکستانی از زمان شکل گیری در 1960s تاکنون بسیار زیاد بوده است. این نمایش های تلویزیونی نه تنها در پاکستان بلکه در هند و خاورمیانه نیز مخاطبان زیادی را مقابل صفحه تلویزیون جمع می کند. به لطف ارتباطات مدرن می توان آن را از هر گوشه جهان مشاهده کرد. به طور سنتی آنها موضوعاتی مانند عشق و موفقیت های افراد مشهور را پوشش می دادند اما اخیراً شروع به لمس بسیاری از مسائل اجتماعی نیز کردند.

ویژگی های اصلی

بیشتر نمایش های پاکستانی قالب سنتی دارند. آنها به دو دسته گسترده تقسیم می شوند. اینها شامل telenovelas است که در بسیاری از قسمت ها یک داستان را روایت می کند و یک مجموعه گلچین که در هر قسمت داستان متفاوتی را روایت می کند. مینی سریال نیز وجود دارد اما به اندازه نمونه های خود محبوب نیستند. بیشتر سریال ها به زبان اردو هستند اما زبان های دیگری نیز در این کشور وجود دارد.

در حالی که این مجموعه شامل قالب های سنتی است اما طول آن بی نظیر است. معمولاً در کمتر از یک سال دیگر منقضی می شود. آنها صدها قسمت مثل سریال محبوب غربی ندارند. آنها فصلی مثل سریال های گلچین سنتی ندارند. ارتفاع کم در واقع یک مزیت است زیرا خطر کسل شدن مخاطب از یک نمایش بسیار کم است.

درام ها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. سنتی شامل عشق عاشقانه روابط خانوادگی خیانت و افتخار است. در سال های اخیر نمایش ها موضوعات مهم اجتماعی مانند خشونت خانگی ازدواج کودکان نژادپرستی و ضد تروریسم را پوشش می دهد. بیشتر سریال ها براساس رمان های اقتباسی برای تلویزیون ساخته شده اند اما همیشه اینطور نیست.

انواع اصلی

عاشقانه بدون شک محبوب ترین ژانر درام های پاکستانی است. این شامل برندگان جوایز اخیر مانند Zindagi Gulzar Hai و Aunn Zara می شود. این دو زیر مجموعه اصلی دارد. اولی یک درام طبقه متوسط ​​است که معمولاً داستان دو نفر است که در یک محیط شهری برای عشقشان می جنگند. این درام شبانی در یک محیط روستایی اتفاق می افتد و بر روی رابطه عاشقانه بین دو نفر از زمینه های اجتماعی و مالی متفاوت است که عاشق یکدیگر می شوند.

درام نوجوان یا نوجوان بر مشکلات مرتبط با انتقال از کودکی به بزرگسالی متمرکز است. درام های تاریخی معمولاً داستان مشاهیر را روایت می کنند یا وقایع مهم تاریخی را توصیف می کنند. سریال هیجان انگیز اغلب حل جنایت است. دراماتیک ژانری است که آمیزه ای بین درام و کمدی را ارائه می دهد. محبوبیت آن به لطف نمایش هایی مانند Rasgullay به طور مداوم در حال افزایش است.

تولید و پخش

شبکه های تلویزیونی این کشور تهیه کنندگان اصلی درام های پاکستانی هستند. این سریال به طور سنتی در لاهور ساخته می شود. همچنین به عنوان لولیوود شناخته می شود زیرا سرمایه تولید فیلم ملت است. هر یک از کانال های تلویزیونی مهم از جمله ARY Digital Hum TV Geo TV و Urdu 1 سریال های خاص خود را پخش می کنند. بیشتر کانال ها را می توان هم در سطح بین المللی و هم به صورت محلی مشاهده کرد. همچنین تماشای قسمت های یک سریال دراماتیک به صورت آنلاین پس از پخش آن از تلویزیون امکان پذیر است.

به دلیل سابقه طولانی و رشد چشمگیر صنعت محلی از لحاظ فیلمنامه کارگردانی و بازیگری درام پاکستانی بهتر از هر زمان دیگری تولید می کند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا