توزیع مدرن کتاب و "طوفانی بر فراز مراکش" توسط فرانک رومانو

[ad_1]

تلویزیون | فناوری

توزیع موتور محرکه تجارت انتشارات است. در نشر سنتی – در زمان های قدیم – توزیع با آنچه با ظهور اینترنت افزایش یافته بود بسیار متفاوت بود. توزیع نشریات سنتی ناشی از رکود اقتصادی دهه 1930 در آمریکا بود. مدل آن تولید چندین هزار نسخه – یا صدها هزار نسخه – از یک کتاب واحد و سپس ذخیره آنها در یک انبار بود. نسخه ها از آنجا به کتابخانه های کوچک و کتابخانه های سراسر کره زمین ارسال می شدند. این شبکه پیچیده هنوز در سال 2009 عمدتاً برقرار بود. با این حال ، با یک الگوی جدید به چالش کشیده شده است.

مدل توزیع جدید شامل فناوری چاپ بر اساس تقاضا است که به موجب آن فقط نسخه های کتاب بر اساس برنامه چاپ می شوند و از روی یک پرونده دیجیتال چاپ می شوند. نسخه های کتاب الکترونیکی این کتاب می تواند به یک سهم مناسب در بازار تبدیل شود. “طوفان بر سر مراکش” (شابک 978-1935444251) ، نوشته فرانک رومانو ، یک مطالعه موردی در توزیع جدید است. این کتاب طبق طرح بازاریابی مبتنی بر توزیع جدید به بازار عرضه شده است. چندین خواندن در سال اول انتشار کتاب در فروشگاه های بارنز و نوبل ترتیب داده شد و این خوانش ها موفقیت آمیز بود. برای هر بار مطالعه ، B&N بین 20 تا 50 کتاب سفارش داد ، اگرچه نسخه های باقی مانده به زودی با ضرر به ناشر بازگردانده شد. (توجه داشته باشید که از دست دادن بازده با ارسال POD ناچیز است ، که در ازای یک دلار است ؛ سپس می توانید از کتاب برگشتی برای بررسی استفاده کنید یا مجدداً بفروشید. با مدل های تجاری سنتی انتشارات در تضاد است.) با تقریباً 25 خواندن ، می تواند تأثیر بگذارد حداکثر 1250 نسخه فروخته شده است. در دنیای انتشارات POD ، که سود هر نسخه فروخته شده در مقایسه با مدل انتشارات سنتی زیاد است ، این سود کلانی بود. فروش از طریق توزیع کننده ، اینگرام ، به کتابخانه های منفرد ؛ یا فروش به مشتری ، مانند مشتری در Amazon.com ، کم اما ثابت بوده و به طور کلی افزایش یافته است. روشهای توزیع دیگری نیز وجود دارد ، مانند کتابهای الکترونیکی Kindle یا فروش مستقیم به مشتریان و کتابخانه ها. اما در آغاز ، کتابخانه های بزرگ کلید اصلی بودند.

سال بعد ، دکتر رومانو سفر دیگری را به دور دنیا انجام داد اما اکنون B&N سیاست جدیدی را منتشر کرده است که مانع از ذخیره سازی یا فروش کتاب های POD می شود. نویسنده از تماس هایی که در دور اول با کتابخانه های مستقل برقرار کرده است ، استفاده کرده و توفیق موفقیت را نیز به دست آورده است. او با کمک تبلیغات اجاره ای توانست در دور دوم نیز رسانه های زیادی را ایمن سازد. این رسانه ها ، مانند مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی ، سپس در وب سایت ناشر و نویسنده قرار گرفتند و از آنها در بازاریابی وب استفاده کردند. با گذشت زمان ، شبکه ای شروع به ساخت کتاب نویسنده کرد که به نوبه خود فروش کتاب را افزایش داد.

سال بعد ، سال جاری ، نویسنده بار دیگر در سراسر جهان گشت و گذار کرد. این بار Borders درهای خود را به روی کتابهای POD باز کرد ، در حالی که B&N بسته بود. با این وجود ، مشکلی در حمل و نقل کتابهایی بود که Borders به ​​موقع به فروشگاهها سفارش داده بود ، ظاهراً به دلیل طولانی بودن حمل آنها به سواحل غربی بود. نویسنده یک بار دیگر به تماس با کتابخانه های مستقل برای خواندن متکی بود. رسانه های بیشتری را از طیف گسترده تری خریداری کنید و برای بازاریابی اینترنتی بسیار مناسب است. به عنوان مثال ، نویسنده در یک کانال وب تلویزیونی با سن دانشکده ظاهر شد که ضبط شده و برای بازاریابی استفاده می شد. این خلاصه ای از وقایع فرانک در دور دو است: 26 مه تا 26 ژوئن ، او در 9 رویداد مرز در لندن و ساحل الکترونیکی شرکت کرد. وی سپس برای شرکت در رویدادهای هفتمین مرز ، از 27 ژوئن تا 19 ژوئیه ، به ساحل غربی رفت.

با ایجاد شبکه ای از رسانه ها در وب ، همراه با فناوری POD ، Storm Over Morocco می تواند از نظر فروش به ثبات خودمختاری برسد. این کتاب از طریق این بازاریابی برای خودش و مشتریانش بازاریابی تولید می کند. و این بازاریابی با گذشت زمان افزایش می یابد ، همانطور که در وب ، یک مقاله ، داستان یا بخشی از رسانه به مکان های بیشتری در وب مرتبط می شود. یک تبلیغ ساده و مناسب می تواند این شبکه را تا حد زیادی تقویت کند و در نتیجه فروش کلی را افزایش دهد ، و این تبلیغ را بسیار ارزشمند هزینه خود می کند. برای این نوع بازاریابی محدودیت زمانی وجود ندارد. دسترسی کتاب به مشتری آن فقط با گسترش شبکه با گذشت زمان افزایش می یابد. علاوه بر این ، همیشه این احتمال وجود دارد که – با توجه به کیفیت چنین کتابی – رسانه های بزرگتر به دنبال نویسنده برای مصاحبه هستند. فرصت های بازاریابی وب نویسنده بی پایان است – از YouTube تا BlogTalkRadio گرفته تا ارسال بحث های ویدیویی در Blog Star یا به سادگی وبلاگ نویسی درباره کتاب.

ناشران هنوز با سیستم توزیع قدیمی مبارزه می کنند. ناشران سنتی هنوز سهم شیر از بازار کتاب – و بیشتر سرمایه آن – را کنترل می کنند. متأسفانه برای آنها ، زمان زیادی طول می کشد – همانطور که توضیح دادم – بازاریابی صحیح کتاب در وب. بنابراین ، ناشران قدیمی به زودی پژمرده می شوند و می میرند و ناشران جدید می توانند سهم بازار را از ناشران قدیمی بگیرند و با جدیت آن را در مدل جدید کسب و کار نشر اعمال کنند. حدس کسی این است که چه زمانی این تغییر اتفاق خواهد افتاد. اما به نظر می رسد اکنون بسیار نزدیک است.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا