نقش خدمات بانکی تجاری در اقتصاد ما

[ad_1]

اقتصاد | بورس

بانک های تجاری منشا their خود را در اوایل دوره های ایتالیا توسط بازرگانان ایتالیایی یافتند. کارکرد اصلی بانکداری تجاری شامل ارائه مشاوره و خدمات مالی به شرکت ها و همچنین افراد است. این بانک ها به عنوان نوعی واسطه بین ناشران سرمایه و خریداران اوراق بهادار عمل می کنند. این اوراق بهادار توسط شرکتهای مختلف در بورس اوراق بهادار برای جمع آوری سرمایه منتشر می شود.

ضرورت خدمات بانکی تجاری

اغلب اوقات اقتصاد یک کشور از شرایط مختلف غیرقابل پیش بینی مانند تورم بیکاری رکود اقتصادی و غیره رنج می برد. نیاز به حفظ رشد مداوم برای مشاغل و افراد ضروری است و تنها با استراتژی طولانی مدت و گزینه های مالی امکان پذیر است. بانکداری تجاری راه حل ها و گزینه های مالی را ارائه می دهد.

این بانک ها بر اساس کارمزد خاصی خدمات مشاوره ای به مشتریان ارائه می دهند. این سرویس همچنین خدمات مالی دیگری را برای ادغام و مشتریان فراهم می کند. این تنها موسسه مالی است که سرمایه خود را در شرکت مشتری سرمایه گذاری می کند. این نقش به عنوان واسطه ای بین صاحبان سرمایه و نیاز به سرمایه عمل می کند.

بانکداری تجاری برای کمک به مشتریان خود در زمینه گزینه های مالی مختلف در تعدادی از کشورهای جهان فعالیت می کند. به این ترتیب مشتریان این فرصت را دارند که گزینه های مختلف مالی را بررسی کنند تا از رشد بهتر اطمینان حاصل کنند.

مشاغل خدمات بانکی تجاری

این بانک ها دارای تعدادی عملکرد هستند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • جمع آوری پول: یکی از وظایف اصلی این بانکدار کمک به شرکت مشتری برای جمع آوری پول از بازارها است. بانک ها به مدیریت ارزش سهام و بدهی کمک می کنند. این عملکرد همچنین شامل پشتیبانی پذیره نویسی قیمت گذاری و بازاریابی موضوع فهرست سهام تخصیص و بازخرید ضبط اسناد پیشنهادی و غیره است.
  • ارائه خدمات مشاوره ای: این بانک ها همچنین خدمات مشاوره ای را با هزینه پیشنهادی به مشتریان خود ارائه می دهند.
  • توزیع ایمنی: عملکردهای این سرویس بانکی همچنین شامل توزیع انواع مختلف اوراق بهادار از جمله سپرده های ثابت سهام عدالت محصولات صندوق سرمایه گذاری مشترک اوراق تجاری و ابزار بدهی است.
  • مساعدت پروژه: این بانک ها همچنین در پروژه هایی که مشتریان با کمک به آنها در ایده پردازی پروژه کمک می کنند کمک می کنند. امکان سنجی پروژه توسط این بانک ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. همچنین از گزارشگران پروژه به مشتریان پشتیبانی می شود.
  • بازسازی مالی کلی: خدمات بانکی تجاری گزینه ها و راه حل های بهتری را برای مشتریان فراهم می کند. این به مشتریان کمک می کند تا از طریق منابع ارزان تر پول جمع کنند. این بانک ها با کمک سایر موسسات مالی به احیای واحدهای بیمار شرکت های مشتری نیز کمک می کنند.
  • مشاوره در زمینه مدیریت ریسک: یکی دیگر از کارهای مهم انجام شده توسط این بانک ها ارائه مشاوره به موقع در زمینه مدیریت ریسک است. بانکدار بازرگان در مورد راهکارهای مختلفی که مشتریان به کار گرفته اند مشاوره می دهد.

امروزه بانکداری تجاری خدمات دیگری مانند دریافت وام های صنفی پذیرش اعتبار مشاوره ادغام و ادغام مدیریت پرتفوی و … را ارائه می دهد. همچنین به شرکت های دارای صندوق نقدینگی کوتاه مدت کمک می کند. به طور خلاصه این خدمات بانکی ضروری است زیرا از افراد و شرکت ها برای گسترش تجارت خود پشتیبانی می کند.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا