بیایید نگاهی به جوانب مثبت و منفی بازاریابی در انجمن مبتدیان بیندازیم

این روزها بازاریابی در انجمن به بخشی جدایی ناپذیر در هر کمپین موفق بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. این به شما وب مستر دسترسی رایگان و آسان به افرادی که ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند می دهد. برای پیوستن به این برنامه های شگفت انگیز سرمایه گذاری بسیار کمی لازم است. اما مانند تمام روش های کسب و کار کوچک در اینترنت این مزایا و معایب خاصی دارد.

اولین و شاید بهترین نکته مثبت در مورد بازاریابی فروم ماهیت بسیار هدفمند آن است. هنگامی که با یک انجمن خاص صحبت می کنید که عمدتا با نرم افزار یا محصولی که می فروشید سروکار دارد توجه افرادی را که به احتمال زیاد محصول شما را خریداری می کنند جلب می کند. این باعث صرفه جویی در وقت و تلاش اتلاف شده در سایر کمپین های تبلیغاتی می شود که ممکن است در گذشته امتحان کرده باشید. یکی دیگر از ویژگی های مهم عامل هدف این است که برای هر شخصی که نظری ارسال کرده است می تواند هر بار حداکثر 10 مانیتور خاموش داشته باشد. اغلب این مانیتورهای بی صدا محصول یا خدمات شما را نیز خریداری می کنند.

بازاریابی فروم نه تنها یک برنامه تبلیغاتی عالی است که مشتری را به خود جلب می کند بلکه مکانی عالی برای آزمایش بازاریابی و توسعه محصول است. برای شروع کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که شکایات و بررسی های محصول را که می توانید در سراسر انجمن ها مشاهده کنید دنبال کنید. پس از یافتن محصول مورد نظر می توانید بازاریابی آن را یا با پرسیدن نظرات پوسترهای انجمن در مورد محصول یا حتی تهیه نمونه های اولیه برای امتحان و ارزیابی افراد امتحان کنید.

حمایت نهایی از بازاریابی در فروم این است که پول و زمان بسیار کمی درگیر می شود. این انجمن ها بدون هیچ هزینه اضافی در دسترس شما هستند بنابراین مجبور نیستید هزینه زیادی را برای بازاریابی هزینه کنید. همچنین اگرچه مجبور خواهید بود مقداری از وقت خود را برای ارسال پست در انجمن ها بگذرانید اما این اوقات فراغت می تواند این کار را انجام دهد. بنابراین این کار قطعاً یک کار تمام وقت نیست و هر هفته به کمتر از نیم ساعت از وقت شما نیاز دارد. شروع کار ممکن است چندین ماه طول بکشد اما اگر سرمایه گذاری اولیه خود را در نظر بگیرید ارزش آن را دارد.

چند معایب در بازاریابی در انجمن وجود دارد اما هنوز هم به اندازه نکات مثبت مهم است. اولین و شاید برجسته ترین اشکال این است که این نرم افزاری نیست که بخواهید به شخص یا شرکت خارجی اختصاص دهید. شما باید شخصاً وقت خود را به پیوستن برچسب ها اختصاص دهید قبل از اینکه آنها حتی محصول شما را خریداری کنند. به همین دلیل این برای کسی که می خواهد بلافاصله بازدید و فروش خود را افزایش دهد عملی نیست.

دومین عیب این است که شما به عنوان صاحب کالا به مهارت های خوب و همچنین توانایی اعتماد به نفس در دنیای آنلاین نیاز خواهید داشت. اگر هیچ یک از این مهارت ها را ندارید ممکن است بخواهید قبل از اقدام به تبلیغ محصول خود در انجمن های دیگر تمرین کنید.

برای تعیین اینکه آیا بازاریابی در انجمن برای شما مناسب است یا خیر باید جوانب مثبت و منفی را در این مورد بسنجید. از همه مهمتر اگر وقت و مهارت کافی در بازاریابی در انجمن را ندارید ممکن است بخواهید راه های دیگری برای تبلیغ محصول خود پیدا کنید. اگر احساس می کنید این مهارت ها را دارید بازاریابی در انجمن یک راه حل قطعی برای تبلیغ محصول شماست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا